• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-03 22:52:41 följande:

dorisss:

Får ta en fika i tv-rummet med våra nya bebisar i så fall :P

Blir det aktuellt får vi väl byta rumsnummer haha

Lotie:

Förstår hur du känner men låter ju onekligen som om du behöver komma in på en koll :O

Finns det ingen annan ni kan ringa?

Plan b svarar inte.
    Ska jag lägga mig i badet och se om det släpper? Ta panodil? Vill inte göra snitt inatt:(
  • Anna Hbg

Men ååhhh vad jobbigt lotie :(

Tyvärr så lindrar ju de sakerna bara symptomen om det är igång på riktigt det stoppar ju inte processen.

Kanske skulle ringa till fl och rådfråga i alla fall?

• lotie

Ringde och får åka in nu då de blivit tätare
    Men var en riktigt tråkig tant sim svarade att jag kunde få en panodil och sova på ?!?
    De ska kolla om jag är öppen!! Det är det värsta jag vet. Ska göra snitt vill inte vara med om det då:(

• sofiashem

Blev igångsatt igår morse (38+3). Efter en lång och ärligt talat fruktansvärd förlossning kom han så ut idag 00.26. 4040 gram och 52 lång! Ska försöka sova nu men svårt att landa i detta. Tredje barnet, nu blir det DEFINITIVT inga fler :D

• AnnLi

Det var ett tag sen jag skrev i den här tråden men nu hoppar jag in igen :)

Grattis till alla nyblivna mammor!!! :) Så pepp! Tänk att det nu är november!!!

Idag är det bf för min del. Mitt första barn så jag vet verkligen inte alls hur det ska kännas när det sätter igång. Hur som helst, Igår morse gick slemproppen och det var en rätt blodig variant så vi åkte in på koll. Visades att min livmodertapp då var helt utplånad, men jag var inte öppen något. Har nämligen haft lite "värkar" (eller snarare sammandragningar med lite mensvärk) ett tag. Under gårdagen så blev mina sammandragningar kraftigare, men ändå inte så att det påverkade mig så mycket. De kom både regelbundet och oregelbundet, allra mest då jag låg ner på sidan??

Inatt har jag haft samma sak. Har lyckats sova någon timme men sedan klockan 4 har jag haft "värkar", som känts starkare än under gårdagen, men fortfarande riktigt hanterbara. Jag steg upp vid 7 för att se ifall de skulle hålla i sig. De gör de inte!!! Förstår inte riktigt vad som händer. När jag sitter och står känner jag dom inte alls på samma sätt. Kan få sammandragning men de gör inte ont på samma sätt som då jag ligger. Är jag i latensfasen eller är det förvärkar?

Suck! Jag vet att bebis kommer när den kommer men denna väntan... då man inte vet....

• Sindyrella1983

Ja jag väntar också bara på att det ska börja göra ont någon gång. är på bf+1 idag. Längtar efter bebisen!

Hade molande värk i rygg och mage igår kväll och natt och tänkte att det kanske var på gång. Men nä. Ny känner jag ingenting.

• Maja 1

Nu är min bebis här. Han kom med dunder och brak i vecka 36+4. Vi kom in på förlossningen kl 01.30 och han är född kl 01.52. Vi mår båda jätte bra.

• Masquerade
    Maja 1 skrev 2015-11-04 10:46:32 följande:

Nu är min bebis här. Han kom med dunder och brak i vecka 36+4. Vi kom in på förlossningen kl 01.30 och han är född kl 01.52. Vi mår båda jätte bra.

Grattis Maja 1! :) 
    Måste erkänna att jag blev lite stressad av att läsa din text. Är 36+3 idag, har längtat efter förlossningen enda sen start, men nu när jag läser din text inser jag att jag är såå inte redo än. :S
Svar på tråden Novemberbebisar 2015