Det var ett tag sen jag skrev i den här tråden men nu hoppar jag in igen :)
Grattis till alla nyblivna mammor!!! :) Så pepp! Tänk att det nu är november!!!
Idag är det bf för min del. Mitt första barn så jag vet verkligen inte alls hur det ska kännas när det sätter igång. Hur som helst, Igår morse gick slemproppen och det var en rätt blodig variant så vi åkte in på koll. Visades att min livmodertapp då var helt utplånad, men jag var inte öppen något. Har nämligen haft lite "värkar" (eller snarare sammandragningar med lite mensvärk) ett tag. Under gårdagen så blev mina sammandragningar kraftigare, men ändå inte så att det påverkade mig så mycket. De kom både regelbundet och oregelbundet, allra mest då jag låg ner på sidan??
Inatt har jag haft samma sak. Har lyckats sova någon timme men sedan klockan 4 har jag haft "värkar", som känts starkare än under gårdagen, men fortfarande riktigt hanterbara. Jag steg upp vid 7 för att se ifall de skulle hålla i sig. De gör de inte!!! Förstår inte riktigt vad som händer. När jag sitter och står känner jag dom inte alls på samma sätt. Kan få sammandragning men de gör inte ont på samma sätt som då jag ligger. Är jag i latensfasen eller är det förvärkar?
Suck! Jag vet att bebis kommer när den kommer men denna väntan... då man inte vet....