• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Masquerade
    Erika 146 skrev 2015-11-03 00:49:15 följande:

Hej tjejer! igår 17.09 kom lilla Charlie 52,5cm och 3480g. Igångsättning 39+3 genom hinntagning sen skötte kroppen resten med hjälp av lustgas och eda :) största överraskningen var att det blev en lillebror inte en lillasyster. han är ljuvlig och ammar men är mest trött. heja er andra som är nära nu!

Grattis till lillgrabben! :)
  • Sindyrella1983

Bf idag och alla sms där folk frågar om det är på gång håller på att göra mig galen.

Hade jag vetat hur på alla skulle vara så hade jag sagt en senare dag till dom.

• Charlie40
    Lisan82 skrev 2015-11-03 11:08:36 följande:

Hej Alla!

Är ny i tråden. Bf i morgon.  Har ropat vargen några gånger nu men än så länge händer inget. SD och trött. Som det ska vara är jag rädd... 

Min kille är så orolig, frågar hela tiden. "känner du nått??". Idag har lovat att jag inte ska föda barnet i smyg... 

Nu hoppas jag att nått händer snart, spännande! Vi är redo!
    Lycka till alla sista tiden, den är enerverande! 

Välkommen! Ha Ha känner igen det där med att killen frågar. Själv kan jag inte vända mig i sängen utan att stöna till, (vilket man ju gör av naturliga själ när magen är i vägen) och han direkt ställer frågan -Var det en värk!!!! Så det är nog bäst vi inte föder i smyg :) hi hi

Lycka Till!!!
  • Laloppan
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-03 11:25:09 följande:

Bf idag och alla sms där folk frågar om det är på gång håller på att göra mig galen.

Hade jag vetat hur på alla skulle vara så hade jag sagt en senare dag till dom.

Samma här, bf +2 . Har under de ca 2 timmarna jag vilat fått 4 samtal. Funderar på att stänga av telefonen, jag orkar verkligen inte upprepa samma fraser om och om igen "nej ingen bebis,nej jag känner inget!"

Önskar att folk kunde förstå att jag berättar när barnet är fött. Och känner jag något så berättar jag det för dom jag anser skall veta det, vilket är sambon. Jag vill föda i lugn och ro utan att bli stressad utav att folk försöker ta reda på hur det går.
  • Kgb777

Phu sitter här med världens ångest inför imorgon. Önskar att det vore imorgon em istället. Alla säger att " ta det lugnt, kejsarsnitt är en enkel operation det har de gjort massor av gånger" ja men är nervös ändå. Vill inte att något oväntat händer eller att det blir problem att lägga ryggbedövningen. Yngste sonen som är 6 verkar också lite oroad och vill att jag ska vara hemma.

• Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-03 17:07:57 följande:

Phu sitter här med världens ångest inför imorgon. Önskar att det vore imorgon em istället. Alla säger att " ta det lugnt, kejsarsnitt är en enkel operation det har de gjort massor av gånger" ja men är nervös ändå. Vill inte att något oväntat händer eller att det blir problem att lägga ryggbedövningen. Yngste sonen som är 6 verkar också lite oroad och vill att jag ska vara hemma.

Jag känner precis samma sak. Jag tror säkert att det kommer gå jättebra men oron finns ju där ändå. Jag har läst så mycket och sett massa kejsarsnitt på youtube och alla verkar jättenöjda med sin upplevelse så jag försöker hålla mig till det. Sedan hoppas jag få läsa om din upplevelse här innan det är min tur. Håller alla tummar! Tänker på er imorgon! Stor Kram och lycka till!
  • Maja 1

Hej!!

Jag är i vecka 36+4 idag och idag har jag haft molvärk hela dagen. När jag går känns det som mensvärk i ryggen och ner i benen. Kanske något på G i kroppen. Någon som har samma??

• Amazinglife

Maja 1, sån molvärk har ja haft i flera veckor men hoppas du slipper gå så länge med de :)

Här händer inte så mycket, förvärkar av och till, regelbundet i några timmar sen försvinner de.. Storstädade i timmar igår (såndär putsa varenda ytan städning ;) ) och fick inte me effekt än ont i kroppen.. Imorgon ska jag in på tul (hon är lite liten) och CTG, även lovad en hinnsvepning.. Snälla, håll tummarna för att de sveper o typ vattnet går på en gång, så vi får stanna kvar ;)
    Anna Hbg hur går de för dig?

• Kgb777

Tack Charlie40! Jag har ju också gjort ett snitt innan och det gick ju bra, men är ändå orolig. Egentligen är det smärtan dan efter som är värst, men är mer orolig för att någon komplikation tillstöter.

• Maja 1
    Amazinglife skrev 2015-11-03 17:37:00 följande:

Maja 1, sån molvärk har ja haft i flera veckor men hoppas du slipper gå så länge med de :)

Här händer inte så mycket, förvärkar av och till, regelbundet i några timmar sen försvinner de.. Storstädade i timmar igår (såndär putsa varenda ytan städning ;) ) och fick inte me effekt än ont i kroppen.. Imorgon ska jag in på tul (hon är lite liten) och CTG, även lovad en hinnsvepning.. Snälla, håll tummarna för att de sveper o typ vattnet går på en gång, så vi får stanna kvar ;)

Anna Hbg hur går de för dig?

Ok jag hoppas att den håller sig kvar till nästa vecka iallafall. Men jobbigt att ha ont och sammandragningar. Dom är väldigt glesa. Men detta är mitt femte barn och jag har inte upplevt detta innan. För då har det kört igång när jag väl börjat få ont. Vi får se. Men hoppas att ditt sätter igång med hinnsvepningen då.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015