• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

Amazinglife:

Håller tummen stenhårt!

Om allt går som det ska kanske du har din bebis i famnen imorgon eller övermorgon :)

Här är det fortsatt lugnt och försöker ställa in mig mentalt på en decemberbebis istället och händer det något innan dess blir jag gladare än gladast.

Har börjat planera in lite aktiviteter nu också så jag inte bara går hemma och väntar :/

Blir nog bla Mora Träsk på lördag och ut och äta för att fira fars dag på söndag.

• Sindyrella1983

Ja jag försöker ha något inplanerat varje dag. och jag försöker komma ut och gå en timme per dag ungefär.

Imorgon blir det nog iväg och fixa fars dags present med mannens barn på eftermiddagen och kanske baka något gott på förmiddagen.

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-11-03 20:16:03 följande:

Amazinglife:

Håller tummen stenhårt!

Om allt går som det ska kanske du har din bebis i famnen imorgon eller övermorgon :)

Här är det fortsatt lugnt och försöker ställa in mig mentalt på en decemberbebis istället och händer det något innan dess blir jag gladare än gladast.

Har börjat planera in lite aktiviteter nu också så jag inte bara går hemma och väntar :/

Blir nog bla Mora Träsk på lördag och ut och äta för att fira fars dag på söndag.

Ja hoppas också de funkar, gärna direkt så vi slipper åka hem därifrån ;)
    Jag har typ inget planerat om dagarna utan jag bara vilar och försöker ta dagen som den kommer, är mitt första så har "lyxen" att kunna vila..
    Men funkar inte hinnsvepningen får jag nog börja planera in lite små saker, börjar bli lite tråkigt..
    Hoppas du slipper vänta till december! De är ganska så långt dit :/
  • lotie

Lycka till med era snitt nu, håller tummarna det går bra:)

Ni andra som ska göra snitt, har de sagt till er att ringa så fort ni får sd?
    Jag har ont långt ner, som sd bara längst ner i magen och mensvärk. Ligger med värmekudde nu. Bar en kanske lite för tung kartong idag så är lite nojjig:(

Med sonen åkte jag in när jag hade täta sd i en timme 37+4 de försökte stoppa men funkade inte å blev akutsnitt.

Verkar ju som det går fram och tillbaka för många så svårt och veta när man ska åka in.

• Mikaela90

Går in i vecka 38 imorgon. Känner mer och mer press nedåt. Ikväll har det hållt på till och från i flera timmar. Han är redan fixerad sen vecka 35 men han gruvar väl ner sig ännu mer kanske, hoppas jag :-P Någon som känner lika?

På måndag är det dags för ytterligare ett tul (pga graviditets-diabetesen), de två senaste gångerna har han legat +20% viktmässigt enligt deras beräkningar. Kommer nog även få prata om eventuell igångsättning med min läkare när jag är där. Gick över 11 dagar med min dotter men då hade jag inte diabetes, nu kommer de inte låta mig gå över en dag ens. Hoppas självklart att förlossningen ska starta av sig själv innan, men har svårt och tro det :-/

• Anna Hbg

Vi har 6 st födelsedagar, och nästan lika många kalas, inom den närmsta familjen på schemat nu i november också så kommer att bli en del runtflängande om bebisen inte vill titta ut innan dess :P

• Anna Hbg

Amazinglife:

Sonen kom ju inte förrän i v. 42+ så försöker ställa in mig på det så jag inte deppar ihop totalt om det dröjer :/

Verkar ju som om du redan är på god väg att få din bebis så tror på hinnsvepningen imorgon :)

Får försöka hålla oss uppdaterade mellan värkarna :P

• dorisss

15 dagar kvar till BF idag,inga känningar alls, men orkar inte heller göra någonting, då.jag sover dåligt och är vansinnigt trött! Har också ställt in mig på en decemberbebis för att inte bli alltför besviken om jag måste gå över, så vi ses kanske på BB Anna Hbg ????

• lotie

Nu har jag fått riktiga sd som kommer tätt och gör lite ont:(
    Då ligger jag i sängen med värmekudde ich de blir bara värre:(
    Shit lite tidigt, är inte redo än!
    Vågar inte ringa förlossningen och våra barnvakter är i Thailand!!

• Anna Hbg

dorisss:

Får ta en fika i tv-rummet med våra nya bebisar i så fall :P

Blir det aktuellt får vi väl byta rumsnummer haha

Lotie:

Förstår hur du känner men låter ju onekligen som om du behöver komma in på en koll :O

Finns det ingen annan ni kan ringa?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015