• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • iowa

Tack så mycket för gratulationerna! Man tror ju inte att det kan gå så fort, förstföderska och allt. Trodde jag hade världens mesigaste smärttröskel där innan krystvärkarna drog igång.. Tänkte att hur tusan ska jag klara detta i många timmar till?! Men såhär i efterhand är jag bara så tacksam för att allt gått så bra med både mig och bebis. Och med underbara skärrade sambon förstås, som fick börja morgonen med att ringa SOS!

• Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-04 17:21:04 följande:

Hej! Imorse kom lille Jakob med planerat snitt. Allt gick förvånansvärt bra och smidigt. Tror inte att jag har haft ont en enda gång. Den här narkosläkaren var otroligt proffsig och visade exakt hur jag skulle ligga för att nålen lätt skulle komma in och det gjorde den på första försöket. Jakob vägde 3530 o 50 lång.

Åhhhhh vad skönt att allt gått bra å GRATTIS!! Hoppas jag säger samma sak om en vecka. Stor Kram till er!
  • Charlie40
    iowa skrev 2015-11-04 19:51:52 följande:

Tack så mycket för gratulationerna! Man tror ju inte att det kan gå så fort, förstföderska och allt. Trodde jag hade världens mesigaste smärttröskel där innan krystvärkarna drog igång.. Tänkte att hur tusan ska jag klara detta i många timmar till?! Men såhär i efterhand är jag bara så tacksam för att allt gått så bra med både mig och bebis. Och med underbara skärrade sambon förstås, som fick börja morgonen med att ringa SOS!

Grattis!! Mys på nu!
  • Charlie40
    Nilla6 skrev 2015-11-04 19:14:59 följande:

Den här jäkla slemproppen asså, den började släppa för ca 2 veckor sen och har sen dess släppt 9 ggr asså 9 dagar av 13 dagar. I söndags var jag på fl då jag mådde piss, läckte 3+ protein men bra bt. Dom gjorde en undersökning som nu visa på att jag var 3 cm öppen, en liten kant kvar av tappen samt juktande hinna. Direkt efter så började jag blöda som man kan efter en undersökning, sen gick det över till slemmigt brunt gegg. På måndan var det samma sak men fick då en mycke längre slemmask. Igår kom inget så trodde hela var ute men idag kom det 2 STORA, slemmiga, bruna långa klumpar som inte gick att misstas för nåt annat än slemproppen. Men hur mycke finns det av egentligen?! Haha, men visst betyder det att det händer mer med tappen när slemmis släpper? Känner bebis huvud borra sej mer ner oxå.

Det händer definitivt saker, uppdatera gärna hur det går och lycka till! Snart har du bäbis på bröstet. Underbart!
  • SandraP81

Mådde skumt igårkväll och inatt, liksom lite illa med sammandragningar som gjorde lite ont. Imorse såg jag att det har kommit rejält m slempropp och ganska mycket blod.. Så nu tror jag att det nog är på gång inom kort! Lite halvt skräckslagen faktiskt trots att jag varit med om det två ggr förut.. Barnvakten som bor tre timmar bort är på väg iallafall. Så det är ju bra att det satte igång såhär än med vattenavgång o värkar kl 3 på natten.

• Laloppan

BF+4 idag, och äntligen släppte en såpass stor delnutav slemproppen så att jsg kan vara säker på att det är den. I förregår var den ju så liten så att jag inte vågade hoppas. Äntligen ett tecken på att hon snart skall ut vare sig det dröjer en vecka eller två så är ju kroppen redo snart! Sån lättnad när jag inte känt något öht som indikerat på att lillan vill ut!

• Nilla6

Blev rejält blåst inatt, hade regelbundna värkar från 23.00 till 01.40. Sen tog det bara stopp, är såååå besviken,vaknade imorse och har haft sd med lite molvärk till och från sen dess. En massa blodigt slem kommer ut när jag vart på toa oxå, riktigt stora. Vart hos bm, bt okej, läcker protein 2+, sf mått 37. Bebis kom ut nuuuuuu.

• Amazinglife

Va roligt att de är på gång för flera nu! Stort lycka till!!
    Ja fick min andra hinnsvepning vid halv 12 idag och de har inte hänt något ännu trots att jag är "mogen".. Fått lite huvudvärk bara men de e allt.. Tror huvudvärken är frustration eller något bara.. Blodtryck och läcker inget protein så är ju inget farligt..
    Har svårt o förstå hur hinnsvepningen igår inte kunde hjälpa men idag körde bm runt i flera minuter och retade, hon hade stora förhoppningar om att detta skulle hjälpa.. Får hoppas hon har rätt!

• lotie

Jag har fått komma hem nu och de tyckte jag ska leva på som vanligt. Kommer det mer sd ska jag lägga mig ner. Hjälper inte det ska jag åka in och få ny spruta. Känns väl sådär. Vill få det överstökat men tror inte jag kommer gå 15 dagar till iaf. Än har jag inte känt nåt mer så får se om det lugnat sig.
    Hur går det för er andra?

• Lisan82

Smärtsamma förvärkar. Öppen 2cm sen i natt. Hemma och segar, inget riktigt händer. Läser skvaller, ser serier, tagit en lite promenix, vilat. Ni vet... Vad gör ni för att fördriva tiden och inte bli galen? 

Svar på tråden Novemberbebisar 2015