• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

Jag hade värkar inatt och regelbundna värkar under ca 1 h imorse.

Ungefär 1 minut långa och 4 min mellan dem men sen bestämde sig sonen för att få ett utbrott deluxe och var precis som om stressen fick allt att avta.

Nu under dagen har jag mest haft spänd mage, molvärk och ont i ryggen men inget mer än det.

Hoppas verkligen att det inte var ett falsklarm igen precis som förra veckan :(

• Anna Hbg

Lisan82:

Bara av ren nyfikenhet...hur vet du att du ör öppen? :)

Jag försöker leka lefter bästa förmåga med lillkillen, kollar viaplay/netflix, hänger här, har börjat med lite julpyssel osv

• lotie

Är ju så sjukt tråkigt att bara vänta. Jag får sd så fort jag går så ligger i soffan hela tiden:( de slutar ju dåwgvhhb

• lotie

Var sonen dom tryckte bort.

Blir så förvirrad av vad man ska göra vid sd. Vad säger dom till er?
    Tar ni panodil och lägger er och vilar, ställer er i duschen, badar det vanliga för att det ska avta?
    Eller fortsätta röra på sig så det sätter igång ordentligt?

Jag menar om man är så nära bf som ni? Då gör det väl inget att trigga igång det? Har man tidiga sd får man ju order att vila så bebis inte kommer för tidigt. Är ni med på min fråga?:)

• Anna Hbg

Lotie:

Jag gör väl allt av det ovanstående :P

Tar panodil, dusch och vila för att lindra det onda men försöker typ hänga tvätt, tömma diskmaskin osv för att hålla/få igång det men just nu är det ungefär lika "illa" både vid aktivitet som vid vila.

Har ca 10 min promenad till sonens dagis och var knappt jag tog mig dit och hem vid hämtningen idag så ger mig inte ut på några längre strapatser utan maken nu i alla fall :)

• Sindyrella1983

Jag vill ha så mycket sammandragningar som möjligt så att bebisen kommer. Har haft lite slemmiga flytningar, men väldigt lite. Så fortfarande är det så lugnt. Ska till barnmorskan imorgon för vanlig kontroll. Imorgon är jag på 40+2 alltså 3 dagar över.

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-05 18:47:14 följande:

Lotie:

Jag gör väl allt av det ovanstående :P

Tar panodil, dusch och vila för att lindra det onda men försöker typ hänga tvätt, tömma diskmaskin osv för att hålla/få igång det men just nu är det ungefär lika "illa" både vid aktivitet som vid vila.

Har ca 10 min promenad till sonens dagis och var knappt jag tog mig dit och hem vid hämtningen idag så ger mig inte ut på några längre strapatser utan maken nu i alla fall :)

Jag kan inte heller hämta på dagis och har 2 min dit men fick sd idag.

Om sd inte leder till något och gör ont är det väl bäst att stoppa det.
    Men hur vet man det?
    Jag har ju 2 veckor till kvar till snitt så den borde kanske stanna lite till men har sån ångest över snittet och vill få det överstökat:(
  • Anna Hbg

lotie:

Om läkarna sa till dig att ta det lugnt ska du nog lyssna på dem.

Inte aktuellt med ett tidigarelagt snitt då iom alla sammandragningar och grejer?

• Anna Hbg

Glömde hälften :P

Sammandragningar och förvärkar har man ju av en anledning.

De förbereder och tränar ju kroppen inför förlossningen.

• lotie

Läkaren sa jag skulle leva på som vanligt så lite förvirrad. Här är de stenhårda med att man ska gå så långt som möjligt. Fick kämpa för igångsättning med dottern och för att få ett tidigare datum för snitt denna gången. Sist försökte de ju stoppa det i 37+4 men lyckades inte och nu sa de att de vill förbi v 37 minst så får vi se hur vi gör.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015