• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6

Är i extas just nu, köpte en caremaxx doppler för att ha senare i vecka 16 som det står, den var tyvärr trasig så fick en ny idag, ville ju bara se att den funka så körde igång den på magen, hörde min puls som lät swosh swosh, bra den funkar tänkte jag o rörde lite till o vad hör jag, bebbens härliga hjärtslag som lät typ tjickatjickatjicka som ett tåg. Hörde verkligen skillnaden, sonen fick höra o han sken upp, blev så glad för att bebbe levde. Det måste ha vart i tidigaste laget att höra, vecka 11+1 idag och kunde höra hjärtat när jag höll dopplern straxt ovanför könshårets början om man ska förklara bra.

• mea84
    Nilla6 skrev 2015-05-09 14:43:21 följande:

Är i extas just nu, köpte en caremaxx doppler för att ha senare i vecka 16 som det står, den var tyvärr trasig så fick en ny idag, ville ju bara se att den funka så körde igång den på magen, hörde min puls som lät swosh swosh, bra den funkar tänkte jag o rörde lite till o vad hör jag, bebbens härliga hjärtslag som lät typ tjickatjickatjicka som ett tåg. Hörde verkligen skillnaden, sonen fick höra o han sken upp, blev så glad för att bebbe levde. Det måste ha vart i tidigaste laget att höra, vecka 11+1 idag och kunde höra hjärtat när jag höll dopplern straxt ovanför könshårets början om man ska förklara bra.

Va kul! Har också köpt en doppler men från clearblue, är dock i v 14+3 och den står att den ska användas från v 16 men jag hittar alltid och fort. Precis där du beskriver också, strax ovanför könshårens början ???? häftigt!
  • Nilla6

Bara för att sambon skulle lyssna så hördes ju inget förutom min puls, men antar att det kan va lite så så tidigt sen beror det väl på hur den ligger.

• PIO

Hejsan

Får man hoppa in här? ???? väntar tredje barnet med bf den 12 november.

• AnnLi

Är det någon som kan känna livmodern? :) Imorse kände jag nåt hårt och brett lite till vänster under naveln. Försvann när jag hade kissat! I övrigt vettetusan hur mycket mage jag fått. Tippar på att mycket av det som syns är gaser :P Jag längtar så tills det syns "påriktigt" :)

• Nilla6

Jag har försökt känna livmodern men känner den inte alls, fråga gyn för en vecka sen o han sa att den ligger högt men för mjuk att känna utanpå än. Har iof kunnat lyssna på hjärtat flera ggr nu, senast idag och det hörs bäst vid toppen av könshåret, där det börjar lixom, ca 8-10 cm under naveln. Vilken vecka är du i? Har en bulle där bebbe ligger, över naveln är jag höggravid typ:( massa gaser antar jag. För det är platt hmm okej plattare på morgonen iaf.

• Tiniii

Jag har känt min livmoder sen vecka 10. Tydligt när kag ligger ner och barnmorskan som gjorde ultraljudet i v 11+4 bara skrattade för den var så tydlig då!

Så såg den ut på morgonen efter, men dettas ju när jag är kissnödig och förmodligen kissblåasan trycker upp den!

• Angeloco

Här är vår 15 veckors bebis , va på UL idag ! Blev bakflyttad en vecka så 14+0 idag! Hon ville inte kolla kön men sa att allt såg bra ut. De va det vi ville höra främst :)
  • Marty88

Tyvärr verkar det som att jag fick missfall nu i eftermiddag/kväll... :( haft ordentlig molvärk och när jag reste mig från soffan så bara rann det blod, överallt... Ursäkta för äckligt innehåll i inlägget, men.. Spenderade säkert en timme på toaletten efteråt, tills jag gick i duschen och fick ut en stor klump som såg annorlunda ut jämfört med slemhinneklumparna.. Mamma, som också är barnmorska, kom på en gång och var rätt säker på att det var allt som behövde ut. Blödandet har fortsatt, så efter inrådan av sjukvårdsupplysningen sitter jag på akuten nu, då det inte verkar vara någon hejd på blodet.. Vi är helt förkrossade....

Svar på tråden Novemberbebisar 2015