• Anonym (Mia)

Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?

Jag och barnens pappa har delad vårdnad och växelvis boende varannan vecka. Imorgon är det min tur att hämta barnen och min vecka inleds. Nu är det dock så att jag fått åka in akut till sjukhuset och blivit inlagd, och kommer således inte kunna hämta dom hur gärna jag än vill.
    Är det mitt ansvar att ordna någon annan som tar barnen? (Jag har ingen)
    Pappan vägrar att ha dom eftersom det är "min" vecka.

Jag tycker ju att det är rimligt att det faller på hans ansvar eftersom han är den andra vårdnadshavaren. Annars måste jag ju försöka ta mig härifrån hur dålig jag än är.

Vill gärna ha någon typ av källa.

• Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?
  • Anonym (molly)
    Anonym (föräldraskap är livslångt) skrev 2015-03-07 08:16:15 följande:

Märkligt att inte TS rapporterar hur det går. Allt slutar i spekulatinoer. Kan det vara så att pappa ett känner sig lite blåst och svartsjuk och därför först svarar nekande om barnen. Innerst inne kommer han nog att ta hand om sina barn om det kräbs av honom. Men att hans exfru är beroende av honom när hon håller på och startar ny familj måste vara irriterande.. Pappa 2 är inte inspelad på barnen, kommer han ta hand om sitt barn när det behövs.

Folk ställer till dét för sig eller ställer de till med trolltrådar?

Känner lite samma, men tvivlar på svartsjuka.. tror mer det handlar om en pappa som är trött på att bli utnyttjad av sin ex fru. Misstänkte att det fanns en ny inblandad men ville inte döma i förväg.. visade sig ju tom vara värre än jag trodde. .

TS..: Du ska skaffa Barn med en ny man. Din nye man måste ju vara en del av familjen dvs han bör ju definitivt kunna ta hand om sitt blivande barns syskon på ERA veckor vid såna här lägen. Sluta utnyttja din ex man . Jag förstår definitivt varför han inte vill ställa upp för DIG när du är på vippen att föda en annan mans barn.

Hade det varit så att du varit SJUK och barnet inte hade någonstans att ta vägen så hade det varit en sak, men nu är det ju inte så. Du ska nog vara försiktig med att ri ha som om du inte vill ha folk som granskar dig också...
  • Virriga Vera
    Anonym (molly) skrev 2015-03-07 10:24:54 följande:
    Känner lite samma, men tvivlar på svartsjuka.. tror mer det handlar om en pappa som är trött på att bli utnyttjad av sin ex fru. Misstänkte att det fanns en ny inblandad men ville inte döma i förväg.. visade sig ju tom vara värre än jag trodde. .

TS..: Du ska skaffa Barn med en ny man. Din nye man måste ju vara en del av familjen dvs han bör ju definitivt kunna ta hand om sitt blivande barns syskon på ERA veckor vid såna här lägen. Sluta utnyttja din ex man . Jag förstår definitivt varför han inte vill ställa upp för DIG när du är på vippen att föda en annan mans barn.

Hade det varit så att du varit SJUK och barnet inte hade någonstans att ta vägen så hade det varit en sak, men nu är det ju inte så. Du ska nog vara försiktig med att ri ha som om du inte vill ha folk som granskar dig också...
    Skall barnen straffas för att TS är gravid med en annan mans barn? Skall inte föräldrar sätta sina barn först och hur gör exet det när han vägrar att ta barnen?
  • Anonym (x)
    Anonym (molly) skrev 2015-03-07 10:24:54 följande:

Men TS är ju sjuk?
  • Anonym (sp)

Hade det varit jag så hade jag till att börja med givetvis frågat pappan till barnen om han kan/vill ha dem lite längre medans man är på sjukan.
    Sen hade jag gått och frågat min nya och hade det varit så att han inte vill ställa upp så skulle jag bli väldigt besviken då man tycker att den nya får ställa upp och hjälpa till ibland. Speciellt i detta fall som handlar om nåt gemensamt som de tillverkat!

Väldigt konstigt att skaffa nytt barn med en ny man som inte ens har varit själv med de andra barnen?! Låt säga att det sen skulle hända nåt igen. Ska den nya pappan bara ta hand om sitt eget barn då och de äldre barnen får åka till pappa?
    Vissa har ju den synen!

• SHB
    Anonym (Ambivalent) skrev 2015-03-06 17:20:28 följande:
    Alltså, först tyckte jag synd om dig som hade ett så räligt ex. Men nu börjar jag undra hur du beter dig själv..? Hur kan du skaffa barn med en ny man, innan han, du, dina barn (och hans barn sedan förr?) har etablerat er som en familj..?
    Det där var väl en onödig kommentar !!!
  • Anonym (föräldraskap är livslångt)
    SHB skrev 2015-03-07 12:49:23 följande:

Det där var väl en onödig kommentar !!!

Tycker det var en ganska naturlig kommentar man undrar lite när man anklagar mannen för egoism.
  • fluu

Skamma inte ts!

Vilken situation du har hamnat i! Hade jag varit du så hade jag ringt soc direkt för att ligga steget före, kanske de kan hjälpa till att prata vett i pappan. När du väl hämtat dig så skulle jag försöka få hela vårdnaden om barnen...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (föräldraskap är livslångt)
    fluu skrev 2015-03-07 16:37:22 följande:

Skamma inte ts!

Vilken situation du har hamnat i! Hade jag varit du så hade jag ringt soc direkt för att ligga steget före, kanske de kan hjälpa till att prata vett i pappan. När du väl hämtat dig så skulle jag försöka få hela vårdnaden om barnen...

Men varför ska alltid samhället och soc. fixa. TS måste veta vad hon gjorde när hon blev gravid och att det händer att man behöver hjälp pga komplikationer.

Men varför har TS slutat att breda oss ? Troll?
  • Sweet Sofia
    Anonym (-) skrev 2015-03-06 17:23:01 följande:

Fritids kommer att ringa dig, du meddelar att du är på sjukhus, fritids kontaktar då pappan och säger "hämta!".

Och pappan har ingen skyldighet att hämta om det inte är överenskommet eller hans vecka...
Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?