• Anonym (Mia)

Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?

Jag och barnens pappa har delad vårdnad och växelvis boende varannan vecka. Imorgon är det min tur att hämta barnen och min vecka inleds. Nu är det dock så att jag fått åka in akut till sjukhuset och blivit inlagd, och kommer således inte kunna hämta dom hur gärna jag än vill.
    Är det mitt ansvar att ordna någon annan som tar barnen? (Jag har ingen)
    Pappan vägrar att ha dom eftersom det är "min" vecka.

Jag tycker ju att det är rimligt att det faller på hans ansvar eftersom han är den andra vårdnadshavaren. Annars måste jag ju försöka ta mig härifrån hur dålig jag än är.

Vill gärna ha någon typ av källa.

• Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?
  • Anonym (m)
    Anonym (föräldraskap är livslångt) skrev 2015-03-07 17:01:41 följande:
    Men varför ska alltid samhället och soc. fixa. TS måste veta vad hon gjorde när hon blev gravid och att det händer att man behöver hjälp pga komplikationer. Men varför har TS slutat att breda oss ? Troll?

TS behöver finna en lösning på situationen så som den faktiskt nu är. Hon kan inte vrida tillbaka tiden.
  • fluu
    Men varför ska alltid samhället och soc. fixa. TS måste veta vad hon gjorde när hon blev gravid och att det händer att man behöver hjälp pga komplikationer.
    Men varför har TS slutat att breda oss ? Troll?
    Samhället och soc ska inte fixa, soc ska medla mellan föräldrarna som förhoppningsvis ska kunna fixa det så.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Men varför ska alltid samhället och soc. fixa. TS måste veta vad hon gjorde när hon blev gravid och att det händer att man behöver hjälp pga komplikationer.
    Och varför ts inte skriver hela tiden.... tja, sitter du på fl dygnet runt?
  • mammalovis
    Kanske för att hon helt enkelt har blivit inlagd på sjukhuset och inte får ha mobilen på?
  • Anonym (föräldraskap är livslångt)
    mammalovis skrev 2015-03-07 17:18:06 följande:

Kanske för att hon helt enkelt har blivit inlagd på sjukhuset och inte får ha mobilen på?

Idag brukar alla ha mobilen på även på sjukhus. Det är tillåtet numera
  • fluu
    Anonym (föräldraskap är livslångt) skrev 2015-03-07 18:37:09 följande:
    Och för att det är tillåtet så använder man mobilen? Ts kanske inte vill, orkar, har tid osv. Hon kanske är fullt upptagen med att lösa problemet, det vet inte vi.
  • Houdini
    Beror helt vilken avdelning du ligger på och om du har någon utrustning kopplad på dig.
    Tex är telefoner och datorer helt förbjudna på hjärtavdelningar då de kan störa utrustningen.
    och där min man får behandling får han ha datorn igång och använda sjukhusets wifi men telefonen får inte användas.
  • Anonym (men herregud)

Men det var det dummaste jag har hört, är den ena föräldern på sjukhus är det självklart den andre föräldern som har ansvaret för barnet, vad är det för fel på människan egentligen det är ju hans barn, trror han på allvar att han bara är förälder på halvtid eller? Undrar hur han hade tänkt sig om mamman dog.

man får verkligen hoppas att generna inte går i arv från det pappan, herregud

• Anonym (föräldraskap är livslångt)
    Houdini skrev 2015-03-07 19:27:50 följande:

Beror helt vilken avdelning du ligger på och om du har någon utrustning kopplad på dig.

Tex är telefoner och datorer helt förbjudna på hjärtavdelningar då de kan störa utrustningen.

och där min man får behandling får han ha datorn igång och använda sjukhusets wifi men telefonen får inte användas.

TS kunde skriva trådstart som inlagd, och vi pratar Kvinnoklinik.

Jag tycker självklart att barnens pappa ska ta hand om sina barn i detta läget. Tycker bara att innan man blir gravid med någon annan ska mycket funka bättre. Men inte mitt liv.
  • mammalovis
    Vi blev tillsagda på förlossningen när vi fick sätta på telefonen och ringa hem och detta var för 21 månader sedan. Sedan finns det väl folk som är så mobilkåta att de inte ens kan stänga av mobilen där det finns skyltar uppsatta om motsatsen.

Sedan kanske ts tycker tråden ändå är utagerad då hon inte kan göra så mycket mer.
Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?