• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Brumma
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 08:13:29 följande:

Nej och du vet inget heller! Det stör mig väldigt mycket att de flesta i tråden verkar tro att ts inte varit dum mot barnen och att mamman är störd. Jag hävdar att det troligen inte är så med tanke på vad ts skrivit. Något har hänt som startat detta och det är knappast mamman som tagit det helt ur luften!

Jag har aldrig skrivit att jag antar någonting... Men väljer man att diskutera i en tråd man inte vet ngt om får man kanske utgå från vad TS ger för information... Och inte anta att hon ljuger och hitta på egna sanningar...

Jag är glad för din skull att du inte utsatts för att ngn gett sig på dig utan anledning. Inte hittat på osanningar som inte har ngn verklighetsförankning..

Men vi som har varit med om det vet att det mycket väl kan vara så att mamman faktiskt inte har mer att gå på än vad TS faktiskt skrivit. Att ts inte gjort ngt mer än det hon beskriver här.

Jag vet inte om det är så, men väljer att tro på det ts skriver. Annars är det ingen större idé att sitta här och diskutera. Vill man hitta på egna sanningar kanske man skall hålla sig till att skriva att du TROR saker. Att du VÄLJER att läsa annat än vad som står.

Inte att det självklart ÄR så som DU bestämt..
  • Thyla
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-12 09:05:44 följande:
    Hårddraget kan man säga att bägge parter orsakar PAS hos barnen, om man läser TS senaste inlägg.
    Läste inget i ts senaste inlägg som tydde på det?

Pas innebär att ena föräldrern använder barnet som slagträ mot den andra föräldrern. I ts fall blir det exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen. (Hans relation blir ju påverkat negativt; när ts hans nya påverkas). Pas kan också ses som en psykos.
    Kolla gärna länken. :)

i ts specifika fall ligger pas hos exet. 

• Anonym (vem-som-helst)
    Thyla skrev 2015-03-12 09:27:31 följande:
    Läste inget i ts senaste inlägg som tydde på det?

Pas innebär att ena föräldrern använder barnet som slagträ mot den andra föräldrern. I ts fall blir det exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen. (Hans relation blir ju påverkat negativt; när ts hans nya påverkas). Pas kan också ses som en psykos.
    Kolla gärna länken. :)

i ts specifika fall ligger pas hos exet. 
    Det ger ingen mening, det du skriver.
     exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen 
    Mamman hatar väl inte sina egna barn. 

Läste du överhuvudtaget inlägget?:
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-12 08:42:11 följande:
    Du har skrivit massor av nedlåtande saker om mig så du om någon ska väl inte prata om härskarteknik, eller!?

Jag blir faktiskt fundersam om det är så att du är biomamman till dessa barn eller någon närstående till henne och det baserar jag på dina förutfattade meningar om mig.

Vi skyddar barnen, det ska du ha väldigt klart för dig och om vi skulle skydda barnen ännu mer så skulle vi se till att de inte bodde hos sin mamma eftersom det helt uppenbart är där de mår dåligt. Jag har även sagt till mamman att barnen är alltid glada och mår bra när de är här men det vill hon inte kännas vid över huvud taget. Min teori är således att hon har väldigt svårt för att någon annan, dvs jag säger till hennes barn och troligtvis (förhoppningsvis) på grund av att hon är medveten om att hon själv inte klarar av att säga till dem. Detta är inget som enbart jag säger utan flertalet personer som känner mamman och barnen säger exakt samma sak. Den typen av försummande föräldrarmönster är enligt forskning skadligt för barnen.

Mina biologiska barn har många gånger sagt att vi är snällare mot bonusbarnen än emot dem, jag förstår dem eftersom jag sällan säger till dem då jag vet att jag bara får skit från mamman samt att pappan också är för snäll och har svårt för att säga ifrån. Vi säger inte ifrån ofta men faktum är att barn måste lära sig vad som är rätt och fel och hur man ska bete sig i det samhälle vi lever i idag.

Eftersom du inte varit närvarande i vårt hem så har du ingen aning om vad som hänt och inte. JO, det handlar faktiskt om något så löjligt som grönsaker och för dessa barn som lever på färdiga köttbullar och aldrig äter grönsaker hos mamman så har det blivit en stor sak för dem.   

Jag och min man kommer att fortsätta leva ihop och vi ska tillsammans se till att det blir så bra för barnen som möjligt.
    Andra debattörer beskriver hur "blickar, suckar och axelryckningar" kan framkalla lojalitetskonflikter hos barnen, så jag tvivlar helt enkelt på att TS och fadern kan hålla sig helt neutrala. 

"Vi skyddar barnen", "helt uppenbart är där de mår dåligt." "försummande  föräldramönster". osv. är väl uttalanden som tyder på det.

Jag och min man kommer att fortsätta leva ihop och vi ska tillsammans se till att det blir så bra för barnen som möjligt.
    Jaha. Ingen tänker tanken att det kanske är bäst för barnen att slippa stridande föräldrar? Och slippa en mycket aktiv "bonusmamma" som tycker hon vet bäst, eftersom pappan också är för snäll och har svårt för att säga ifrån.

Stackars barn,alltså!

Till mammans försvar kan man säga att hon kämpar för sina barn. Vem kämpar TS för? Och är pappan överhuvudtaget med i striden? Eller är pappan egentligen stridens kärna?
  • Iam
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-12 09:55:23 följande:

Det ger ingen mening, det du skriver.

exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen 

Mamman hatar väl inte sina egna barn. 

Läste du överhuvudtaget inlägget?:Andra debattörer beskriver hur "blickar, suckar och axelryckningar" kan framkalla lojalitetskonflikter hos barnen, så jag tvivlar helt enkelt på att TS och fadern kan hålla sig helt neutrala. 

"Vi skyddar barnen", "helt uppenbart är där de mår dåligt." "försummande  föräldramönster". osv. är väl uttalanden som tyder på det.

Jaha. Ingen tänker tanken att det kanske är bäst för barnen att slippa stridande föräldrar? Och slippa en mycket aktiv "bonusmamma" som tycker hon vet bäst, eftersom pappan också är för snäll och har svårt för att säga ifrån.

Stackars barn,alltså!

Till mammans försvar kan man säga att hon kämpar för sina barn. Vem kämpar TS för? Och är pappan överhuvudtaget med i striden? Eller är pappan egentligen stridens kärna?

Du tolkar väldigt vidlyftigt må jag säga.

Det hon skrev om att pappan OCKSÅ är för snäll för att säga ifrån var i samband med att ts egna barn kommenterade att ts är snällare mot bonusbarnen än sina egna. Rätt relevant information i sammanhanget som du "glömde".

Att en suck kan påverka är absolut sant. Men vad tror du inte mammans ord gör? Att hon inye5låter barnen vara hos pappa, och anmäler ts till soc är bra mer tydliga signaler... men dessa väljer du att bortse från. Istället väljer du att tolka att det ts uttrycker här är något barnen kan se i ts kroppsspråk? Ser du inte själv hur bristande logik du för dig med?

Att barnen befinner sig i en jobbig situation är det inga tvivel om, men inget av det ts skriver tyder på att hon kan påverka det genom att sluta med något dåligt beteende.

Pappan borde däremot sätta ner foten och säga åt mamman att fokusera mer på sina barns välbefinnande och mindre på att starta konflikter i deras tillvaro mellan människor som alla tillhör deras familj.

Och mamman borde sluta bete sig som en osnuten tonåring som tror att hon kan styra världen med hot och bråk.
  • Anonym (vem-som-helst)
    Iam skrev 2015-03-12 10:39:54 följande:
    Du tolkar väldigt vidlyftigt må jag säga.

Det hon skrev om att pappan OCKSÅ är för snäll för att säga ifrån var i samband med att ts egna barn kommenterade att ts är snällare mot bonusbarnen än sina egna. Rätt relevant information i sammanhanget som du "glömde".

Att en suck kan påverka är absolut sant. Men vad tror du inte mammans ord gör? Att hon inye5låter barnen vara hos pappa, och anmäler ts till soc är bra mer tydliga signaler... men dessa väljer du att bortse från. Istället väljer du att tolka att det ts uttrycker här är något barnen kan se i ts kroppsspråk? Ser du inte själv hur bristande logik du för dig med?

Att barnen befinner sig i en jobbig situation är det inga tvivel om, men inget av det ts skriver tyder på att hon kan påverka det genom att sluta med något dåligt beteende.

Pappan borde däremot sätta ner foten och säga åt mamman att fokusera mer på sina barns välbefinnande och mindre på att starta konflikter i deras tillvaro mellan människor som alla tillhör deras familj.

Och mamman borde sluta bete sig som en osnuten tonåring som tror att hon kan styra världen med hot och bråk.
    Förlåt, jag glömde att det är FL, där:

1. Bonusmamman har alltid rätt och vet bäst
    2. Pappans ex = "bio"mamman har alltid fel och har psykiska problem
    3. Pappa är alltid "för snäll" och sätter inte ner foten
    4. Barn bör hålla käften, lära att anpassa sig och ska inte blanda sig i de vuxnas liv, även om de vuxnas handlingar har konsekvenser för dem
    4. Om enighet inte kan uppnås, gäller regel #1 automatiskt

Världen hade gått under utan "bonus"mammor. Just sayin'

Rent OT, så att säga.
  • Brumma
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-12 10:57:06 följande:

4. Barn bör hålla käften, lära att anpassa sig och ska inte blanda sig i de vuxnas liv, även om de vuxnas handlingar har konsekvenser för dem

Rent OT, så att säga.

Oj.

och var hittar du belägg för dessa åsikter? Med tanke på hur du tar saker ur luften lite som du vill..

Är det inte bättre att utgå från vad TS skriver istället för att hitta på en massa saker - både gällande TS liv och gällande vad bo US mammor i allmänhet tycker och tänker..

Det faller dig inte in att du faktiskt är så blind av förutfattade meningar att du läser in annat än vad som står?
  • sextiotalist

Rent OT, så att säga.
    NIx, så är det inte
    1. Pappans nya har alltid fel, är alltid automatik en barnhatande häxa
    2, Barnens mamma har alltid rätt
    3. Ja, när problem uppstår är det ofta pga pappan eller mamman inte sätter ner foten
    4. Det är ingen som säger att barnen ska knipa

Rent generellt, den nya kvinnan ska hålla tyst och sköta hushållet, betala och skjutsa barnen, rent OT

För övrigt så vet jag att det inte är allt för sällan även den mest klokaste och förståndigaste personen kan få galna idéer i samband med separationen. En av mina närmaste väninnor genomgick en skrämmande förändring i samband med sin separation, Från att varit en klok mamma så gick hon till att bli en bitch till ex, hon tappade allt.
    Jodå, jag berättade exakt vad jag tyckte och till slut sansade hon sig och blev den kloka (men väldigt skamsen) mor och kvinna (och väninna) igen.
  • Iam

Rent OT, så att säga.

Det är väl långt ifrån hur det brukar uttryckas här. Snarare så att mamman kan bete sig hur fan hon vill, använda barnen som slagträ, anmäla folk för att dom serverar grönsaker till middag och andra liknande livsfarliga idéer, snacka skit och hon får ändå alltid medhåll för att hon är just mamma. Var är barnperspektivet i det? En mamma är inte alltid smart, sund eller klok... det är inget som krävs för att bli gravid och inget som uppstår vid förlossning.

Att barn ska hålla käft må vara din uppfattning, men jag har sällan sett någon annan dela den. Däremot ska man inte ge barn ansvar för vuxnas känsloliv eller relationer, det är rent vidrigt att lägga något så tungt på ett barns axlar.

I denna tråden, med utgångspunkt från det som skrivs, är det mamman som verkar stå för problemen och barnens dåliga mående. Hur det är i andra trådar eller situationer med andra fakta är inget jag diskuterar här.

Du däremot utgår från saker du TROR och HITTAR PÅ, och tar sen dessa för sanning. Gör man så får man nog tåla att bli emotsagd utan att bete sig som en trotsig treåring.

För övrigt tror jag att många många barns liv har berikats och blivit än mer trygga med en ny bonusförälder i familjen. Varför får det inte lov att vara ett faktum för dig? Varför det stör dig är kanske något du borde fundera över och sen ta tag i den problematiken som skapar den känslan.
  • Mila76
    Iam skrev 2015-03-10 19:53:40 följande:
    Om mamman slutar sätta barnen i lojalitetskonflikt så försvinner problemet.

Kanske borde pappan sträcka till sig oxå och sluta låta mamman använda barnen som vapen.

Det är alltså inte alls oviktigt hur barnens ovilja uppstått utan högst relevant. I alla fall om man faktiskt vill lösa problemet och låta barnen få vara barn.
    Men hur kan du veta att det mamman som sätter barnen i lojalitetskonflikt? 
  • Mila76
    Ess skrev 2015-03-10 20:27:07 följande:
    Jag vet hur lätt det är att påverka barn. Är det någon som är "efterbliven" så är det mamman som inte är kapabel att föra sina egna krig, utan låter sina älskade? barn göra det åt henne.
    Men jösses. 
    Känner du människan?
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig