• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Litet My

Kort och gott, släpp konflikten/möten till pappan och fortsätt umgås med barnen när/om de är hemma hos er. Och SLUTA skriv om barnen på sociala medier. Få föräldrar uppskattar sånt och i synnerhet inte om de inte ens gillar personen. Ang anmälan vet jag inte om det är på jäkelskap som de flesta tycks tro eller för att barn just är barn och väldigt ofta späder på saker de varit med om och att det är just det som skapat oron hos mamman på RIKTIGT. Men hur som helst "ju fler kockar destå sämre soppa".

• Ess
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-11 06:49:27 följande:
    Man får kalla mammor "what ever" som bonusmamma tydligen, men ingen mamma socanmäler om man inte har en genuin oro att barnen far illa.

Vill du veta varför? För att en utredning hos soc innebär en kartläggning även hos mamman.

Förmodligen är ts ganska nöjd att barnen är borta (kolla på Ess) men skriver denna tråd för att glädja mannen.

Det hon skrivit HÄNDER INTE om inte hon betett sig illa!
    Är jag en norm för hur alla ska känna för sin partners barn?
    Bara för att jag tycker illa om den ena och är rätt nöjd när jag slipper träffa dem, så anser du att ALLA tycker likadant, tex ts?

I din lilla värld kanske inte sådant händer om inte ts betett sig illa. I min och många andras värld, så är det exakt så som mammorna beter sig oavsett vilket.
  • Ess
    Anonym (X) skrev 2015-03-11 06:07:56 följande:
    Soc måste ta alla anmälningar allvarligt annars kallas det för tjänstefel. Ett annat ord i vår ordlista är manipulation tyvärr en egenskap som många hysteriska människor har berikas med.

Har nämligen själv levt i flera år på sidan av en likasinnad. Ganska otäckt hur man kan få barn o omvärld till att lyssna och tro utan något belägg o trots att det visas upp motsatser.
    Ja precis, en förälder kan lätt manipulera sitt barn och spela på dess dåliga samvete.
  • Anonym (acc)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-11 09:45:14 följande:

För att lägga till lite information eftersom det spekuleras en hel del i tråden.

1. Min man vet inte om det här inlägget så det är absolut inte för att göra honom nöjd utan enbart för mig att ventilera med andra föräldrar.
    2.Jag har ALDRIG och kommer ALDRIG göra illa barnen vare sig fysiskt eller psykiskt.
    3. Jag älskar bonusbarnen och vill deras absolut bästa och jag anser att det bästa vore om de bodde hos oss på heltid eftersom de (enligt mig) far illa av mammans psykiska ohälsa som faktiskt finns dokumenterad. 
    4. Det som mamman anmält till soc är följande: Jag har sagt ifrån till barnen (väldigt ödmjukt) när de gjort något som inte är okej så som att hoppa i soffan, skrika, bråka etc. Pappan är huvudansvarig men när han inte är i närheten måste ju jag säga till. Detta har barnen tagit väldigt hårt enligt dem och min och flera med mig anser att de inte klarar av att bli tillsagda i och med att de alltid får sin vilja igenom hos mamman. Hon har även anmält att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten, även detta har barnen tagit väldigt illa vid sig av och även här så säger flera personer att de aldrig äter grönsaker hos mamman. Till sist så har hon anmält att jag borstat håret på dottern som kommit till oss med tovor stora som tennisbollar så jag har därför borstat extremt försiktigt och lyckats få ut dessa tovor. Detta har då dottern sagt till mamman att jag slitit henne i håret i tio minuter trots att hon skrikit och gråtit. Detta är alltså inte sant, både jag och min man har varit närvarande vid dessa tillfällen och sett at hon stått helt lugnt och fått sitt hår utrett.
    Mammans teorier som från början kommer från barnen stämmer inte alls överens med verkligheten. Barn "fyller gärna ut sanningen" och framför allt om de ser att det gagnar boendeförälderns åsikter om (i det här fallet) mig. 

TS jag tycker du verkar vara en helt normal och ok person :) bara att det inte var så bra så här i efterhand att skriva av dig på en blogg även om du inte nämnde namn, och det tror jag du inser med. Och med den bakgrunden kanske mötet på soc snarast är positivt. För utifrån det du skriver kan jag inte se att du gjort något som behöver anmälas. Och om pappan står upp för dig och lugnt förklarar vad som hänt så kanske anmälan snarare slår tillbaka på mamman... det är ju inte direkt skadligt för barnen att de uppmanas att äta grönsaker till exempel.
  • Anonym (Pap)
    Ess skrev 2015-03-11 16:59:34 följande:

Är jag en norm för hur alla ska känna för sin partners barn?

Bara för att jag tycker illa om den ena och är rätt nöjd när jag slipper träffa dem, så anser du att ALLA tycker likadant, tex ts?

I din lilla värld kanske inte sådant händer om inte ts betett sig illa. I min och många andras värld, så är det exakt så som mammorna beter sig oavsett vilket.

I min lilla värld? Du kan hålla dina härskartekniker till din stackars man och ungar!

Ts har garanterat betett sig så pass illa att mamman blivit orolig för dem och därav är det bra om barnen inte åker till pappan förrän han separerat från ts!

Något din karl också borde gjort men vissa män har ingen stake tyvärr. Tragiskt!
  • Anonym (X)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 05:49:56 följande:
    I min lilla värld? Du kan hålla dina härskartekniker till din stackars man och ungar!

Ts har garanterat betett sig så pass illa att mamman blivit orolig för dem och därav är det bra om barnen inte åker till pappan förrän han separerat från ts!

Något din karl också borde gjort men vissa män har ingen stake tyvärr. Tragiskt!
    Du vet inte ett dugg om hur ess har det o haft det.

Barnen som inte är barn utan vuxna kanske inte vill ha en extra förälder utan tycker att det räcker med de två de redan har.

Härskarteknik? Pga att man inte släpper allt för att leva för andras barn?

Alla varken kan eller vill bli "nya" mamma pappa barn
  • Anonym (X)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 05:49:56 följande:

Ts har nog inte gjort ett dugg över det man inte får.

Dagens ungar och en del biomammor verkar ju inte ha ett tillstymmelse till uppfostran.

Bortskämda som bara ska ha det de vill ha.

I detta fall handlar det förmodligen om en bitter biomamma som mår fruktansvärt dåligt över att någon säger ifrån till hennes små troll. Regel nr 1 bonusmamman ska INTE vara den som talar om för mina barn vad de får o inte får

Regel nr 2 kommer barnen hem med minsta tår i ögat då j""""ar ska de få!

Du är naiv om du tror att det inte finns sådana Bioföräldrar.

Sen en sak till Gud vad denna biomamma gör bort sig! Detta får vi skattebetalare betala för trams det tar även bort viktig tid som kunde gå till något annat för soc
  • Anonym (Pap)
    Anonym (X) skrev 2015-03-12 06:11:05 följande:

Du vet inte ett dugg om hur ess har det o haft det.

Barnen som inte är barn utan vuxna kanske inte vill ha en extra förälder utan tycker att det räcker med de två de redan har.

Härskarteknik? Pga att man inte släpper allt för att leva för andras barn?

Alla varken kan eller vill bli "nya" mamma pappa barn

Härskarteknik är när man förminskar en annan person genom ord som lilla stumpan eller i din lilla värld. Googla och lär dig!

Jag har läst Ess inlägg om när barnen var små, nu är de vuxna och jag förstår att dem avskyr henne pga det dem blivit utsatta för som små. Därför hoppas jag verkligen att ts och mannen blir särbos så att barnen inte förlorar sin pappa. Ts och pappan kan ha en relation utan att blanda in hans barn eftersom det inte funkar. Hur kan man inte se det? Oavsett varför barnen hatar ts så är ju faktum att dem gör det och då borde varje normal förälder eller vuxen person (ts) göra allt för att skydda barnen.

Att det skulle handla om grönsaker är så dumt så det finns inte. Självklart är det mkt mer än så!
  • Brumma
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 07:08:12 följande:

Härskarteknik är när man förminskar en annan person genom ord som lilla stumpan eller i din lilla värld. Googla och lär dig!

Jag har läst Ess inlägg om när barnen var små, nu är de vuxna och jag förstår att dem avskyr henne pga det dem blivit utsatta för som små. Därför hoppas jag verkligen att ts och mannen blir särbos så att barnen inte förlorar sin pappa. Ts och pappan kan ha en relation utan att blanda in hans barn eftersom det inte funkar. Hur kan man inte se det? Oavsett varför barnen hatar ts så är ju faktum att dem gör det och då borde varje normal förälder eller vuxen person (ts) göra allt för att skydda barnen.

Att det skulle handla om grönsaker är så dumt så det finns inte. Självklart är det mkt mer än så!

Du vet - man blir inte en normalt funtad person enbart för att man råkar föda ett barn. Inte heller blir man en elak människa bara för att man råkar bli kär i en man med barn sedan tidigare. Rötägg finns överallt och så även personer som gör det till sin uppgift att baktala, ställa till problem och inleda konflikter. Dessa människor var säkerligen sådana reds innan de blev mammor/bonusmammor och det är inte alltid de behöver ngn anledning för att sätta igång ett helvete för andra.

Det finns även människor som är otroligt bra på att manipulera och barn ÄR lättpåverkade - speciellt om personen som försöker påverka dem är en förälder. Vissa föräldrar (oftast mammor enligt min erfaeenhet) skuldbelägger barnen om de tycker annat än föräldern.

Hur kan du vara så säker på att TS ljuger och att mamman har rätt? Känner du dem? Om inte kanske du inte ska vara så snabb att berätta hur det "måste" vara. Du vet faktiskt inte.
  • Anonym (X)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 07:08:12 följande:

Du skulle bara veta hur mkt mina barn försöker spela ut pappa o mig för att få sin vilja igenom.

Dock är jag inte bara mamma utan även fru till en man jag älskar och skulle aldrig välja att bli särbo pga tjuriga bortskämda ungar. Skillnaden är att min man är deras pappa och de älskar honom. Hade han inte varit deras pappa så hade det förmodligen varit likvärdigt ts fall ungar som går till sin andre Bioförälder o beklagar sig.

Du ska också veta att jag JAG som bonusmamma nu enligt min bonus är kärnan till att det funnits vårdnadstvist o att dennes föräldrar inte kan prata med varandra.

En sanning som är ren o skär lögn!

Bråket fanns långt innan mig men bonus var så liten då.

Bonus har fått en sanning som inte är sann av sin ömma moder ja det är hon för hos oss har vi aldrig baktalat eller diskutera vems eller vilkas fel det är.

Så jag måste säga att du verkar bara kunna se åt ett håll

Ett håll där barn alltid mår dåligt om det uppstår problem och ett håll där det alltid är bonusmammorna fel ett håll där barn ska styra över vuxna
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig