• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Anonym (Pap)
    Brumma skrev 2015-03-12 07:57:13 följande:

Du vet - man blir inte en normalt funtad person enbart för att man råkar föda ett barn. Inte heller blir man en elak människa bara för att man råkar bli kär i en man med barn sedan tidigare. Rötägg finns överallt och så även personer som gör det till sin uppgift att baktala, ställa till problem och inleda konflikter. Dessa människor var säkerligen sådana reds innan de blev mammor/bonusmammor och det är inte alltid de behöver ngn anledning för att sätta igång ett helvete för andra.

Det finns även människor som är otroligt bra på att manipulera och barn ÄR lättpåverkade - speciellt om personen som försöker påverka dem är en förälder. Vissa föräldrar (oftast mammor enligt min erfaeenhet) skuldbelägger barnen om de tycker annat än föräldern.

Hur kan du vara så säker på att TS ljuger och att mamman har rätt? Känner du dem? Om inte kanske du inte ska vara så snabb att berätta hur det "måste" vara. Du vet faktiskt inte.

Nej och du vet inget heller! Det stör mig väldigt mycket att de flesta i tråden verkar tro att ts inte varit dum mot barnen och att mamman är störd. Jag hävdar att det troligen inte är så med tanke på vad ts skrivit. Något har hänt som startat detta och det är knappast mamman som tagit det helt ur luften!
  • Anonym (DA)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 08:13:29 följande:
    Nej och du vet inget heller! Det stör mig väldigt mycket att de flesta i tråden verkar tro att ts inte varit dum mot barnen och att mamman är störd. Jag hävdar att det troligen inte är så med tanke på vad ts skrivit. Något har hänt som startat detta och det är knappast mamman som tagit det helt ur luften!
    Vad i det TS har skrivit indikerar att hon har varit elak mot barnen eller att de har farit illa?

Jag blev socanmäld av mitt barns pappas exfru när mitt barn var en vecka gammal! Hon hade varken insyn i vår vardag eller i vårt hem men socanmäld blev jag både en och två gången av henne.

Hon hävdade även att vi hade lagt myror i bonusens mat osv osv. Det fanns ingen som helst sanning i det hela vilket senare bekräftades av sonen. Hon blev däremot socanmäld av dagis som oroade sig över sonen och då socanmälde hon oss av ren djävulskap! Så dessa morsor finns, tro mig.

Hon pratade med soc när barnet inte hade fått äta chokladbollar istället för middag. Då blev han arg och sa till mamma och hon blev tokigt. Det är inte ett normalt beteende någonstans!
  • Ess
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 07:08:12 följande:
    Härskarteknik är när man förminskar en annan person genom ord som lilla stumpan eller i din lilla värld. Googla och lär dig!

Jag har läst Ess inlägg om när barnen var små, nu är de vuxna och jag förstår att dem avskyr henne pga det dem blivit utsatta för som små. Därför hoppas jag verkligen att ts och mannen blir särbos så att barnen inte förlorar sin pappa. Ts och pappan kan ha en relation utan att blanda in hans barn eftersom det inte funkar. Hur kan man inte se det? Oavsett varför barnen hatar ts så är ju faktum att dem gör det och då borde varje normal förälder eller vuxen person (ts) göra allt för att skydda barnen.

Att det skulle handla om grönsaker är så dumt så det finns inte. Självklart är det mkt mer än så!
    Exakt vart har du läst om när barnen var små??
    Du får gärna länka till hur jag behandlat dem som små, det hade verkligen varit intressant läsning, med tanke på att jag aldrig träffat dem förrän som tonåringar.

Det enda jag skrivit om när de var små, var deras pappas ord om hur deras mamma burit sig år. Vilket även barnen själva bekräftat på senare år.
    Eftersom jag själv bevittnat henne, så tvivlar jag inte en sekund på vad de sagt. 

Tyvärr så föll dina teorier där, har du något annat att komma med. Gärna något lite mer verklighets förankrat, och inte enbart fria fantasier. För det finns nämligen inte ett enda rätt i det du skrivit här ovan.

Dina sk teorier om ts är inte ens värda vatten.
  • sextiotalist
    Anonym (DA) skrev 2015-03-12 08:25:53 följande:
    Vad i det TS har skrivit indikerar att hon har varit elak mot barnen eller att de har farit illa?

Jag blev socanmäld av mitt barns pappas exfru när mitt barn var en vecka gammal! Hon hade varken insyn i vår vardag eller i vårt hem men socanmäld blev jag både en och två gången av henne.

Hon hävdade även att vi hade lagt myror i bonusens mat osv osv. Det fanns ingen som helst sanning i det hela vilket senare bekräftades av sonen. Hon blev däremot socanmäld av dagis som oroade sig över sonen och då socanmälde hon oss av ren djävulskap! Så dessa morsor finns, tro mig.

Hon pratade med soc när barnet inte hade fått äta chokladbollar istället för middag. Då blev han arg och sa till mamma och hon blev tokigt. Det är inte ett normalt beteende någonstans!
    En väninna till mig, hon blev socanmäld av barnens pappa för att barnen lekte ute under jullovet med hennes särbos barn till klockan 21, på tomten, båda barnen går i mellanstadiet, han tog också upp i anmälan att mamman hade sovit till klockan 10 på morgonen, det var alltså inga småbarn eller barn med särskilda behov utan en normal 10-åring och 12-åring
  • Anonym (DA)
    sextiotalist skrev 2015-03-12 08:31:35 följande:
    En väninna till mig, hon blev socanmäld av barnens pappa för att barnen lekte ute under jullovet med hennes särbos barn till klockan 21, på tomten, båda barnen går i mellanstadiet, han tog också upp i anmälan att mamman hade sovit till klockan 10 på morgonen, det var alltså inga småbarn eller barn med särskilda behov utan en normal 10-åring och 12-åring
    Det är verkligen helt galet hur vissa människor beter sig.

Jag är inte tillsammans med mitt barns pappa längre men den kvinnan var bara ren terror.

Hon avskydde mitt ex, och tro mig, han är ett stort misstag i mitt liv. Hårda ord kanske. Men är det något jag vet, så är det att han aldrig skulle skada sina barn.

Hon fick vara på ett boende i några månader för att få hjälp i sin föräldraroll men enligt henne var det oss det var fel på!
  • Ess
    sextiotalist skrev 2015-03-12 08:31:35 följande:
    Ja men det var ju särbons fel. Hade han inte varit elak mot barnet så hade pappan inte behövt oroa sig och anmäla mamman, eller?

Det känns som om det är en rådande logik hos någon/några.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 07:08:12 följande:
    Härskarteknik är när man förminskar en annan person genom ord som lilla stumpan eller i din lilla värld. Googla och lär dig!

Jag har läst Ess inlägg om när barnen var små, nu är de vuxna och jag förstår att dem avskyr henne pga det dem blivit utsatta för som små. Därför hoppas jag verkligen att ts och mannen blir särbos så att barnen inte förlorar sin pappa. Ts och pappan kan ha en relation utan att blanda in hans barn eftersom det inte funkar. Hur kan man inte se det? Oavsett varför barnen hatar ts så är ju faktum att dem gör det och då borde varje normal förälder eller vuxen person (ts) göra allt för att skydda barnen.

Att det skulle handla om grönsaker är så dumt så det finns inte. Självklart är det mkt mer än så!
    Du har skrivit massor av nedlåtande saker om mig så du om någon ska väl inte prata om härskarteknik, eller!?

Jag blir faktiskt fundersam om det är så att du är biomamman till dessa barn eller någon närstående till henne och det baserar jag på dina förutfattade meningar om mig.

Vi skyddar barnen, det ska du ha väldigt klart för dig och om vi skulle skydda barnen ännu mer så skulle vi se till att de inte bodde hos sin mamma eftersom det helt uppenbart är där de mår dåligt. Jag har även sagt till mamman att barnen är alltid glada och mår bra när de är här men det vill hon inte kännas vid över huvud taget. Min teori är således att hon har väldigt svårt för att någon annan, dvs jag säger till hennes barn och troligtvis (förhoppningsvis) på grund av att hon är medveten om att hon själv inte klarar av att säga till dem. Detta är inget som enbart jag säger utan flertalet personer som känner mamman och barnen säger exakt samma sak. Den typen av försummande föräldrarmönster är enligt forskning skadligt för barnen.

Mina biologiska barn har många gånger sagt att vi är snällare mot bonusbarnen än emot dem, jag förstår dem eftersom jag sällan säger till dem då jag vet att jag bara får skit från mamman samt att pappan också är för snäll och har svårt för att säga ifrån. Vi säger inte ifrån ofta men faktum är att barn måste lära sig vad som är rätt och fel och hur man ska bete sig i det samhälle vi lever i idag.

Eftersom du inte varit närvarande i vårt hem så har du ingen aning om vad som hänt och inte. JO, det handlar faktiskt om något så löjligt som grönsaker och för dessa barn som lever på färdiga köttbullar och aldrig äter grönsaker hos mamman så har det blivit en stor sak för dem.   

Jag och min man kommer att fortsätta leva ihop och vi ska tillsammans se till att det blir så bra för barnen som möjligt.
  • Anonym (thän)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 08:13:29 följande:
    Vad är du för en tönt egent?
  • Anonym (vem-som-helst)
    Thyla skrev 2015-03-12 08:56:26 följande:
    Det finns något som heter pas:
    Som vanligt: spara allt fruntimret skriver/skickar. Detta använder ni sedan som bevis. Tyvärr tror jag att det finns risk att detta går till rättigång; det beror på hur galen exet är.
    Parental Alienation Syndrom

http://pappamanualen.se/11/index.html

Hårddraget kan man säga att bägge parter orsakar PAS hos barnen, om man läser TS senaste inlägg.
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig