• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Ess
    Anonym (lös det) skrev 2015-03-10 14:13:48 följande:

Löser ni inte att barnen vill komma till er så är det särbos som gäller, hur surt det än känns!

Det kommer aldrig att gå att lösa. Blir dom särbos, så kommer mamman bara på nästa grej som hon ska tvinga igenom. Det är bättre att sätta stop direkt, en gång för alla.

Eftersom mamman uppenbarligen är skadlig för barnen och motarbetar både pappans och barnens relation och allt samarbete i övrigt, så låter det som om hon inte är lämplig som vårdnadshavare.
  • Anonym (Pap)
    Morran01 skrev 2015-03-10 16:17:51 följande:

Varför ska ett ex bestämma vem man ska leva med?

Tror exet struntar totalt i vem pappan lever med så länge barnen blir väl omhändertagna.

Men nu är det ju barnen som avskyr ts och då måste föräldrarna såklart skydda dem!
  • sextiotalist
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-10 16:24:25 följande:

Tror exet struntar totalt i vem pappan lever med så länge barnen blir väl omhändertagna.

Men nu är det ju barnen som avskyr ts och då måste föräldrarna såklart skydda dem!

Det beror varför de avskyr henne. Är det för att mamman påverkar dom, nej. En 5-åring och en 8-åring är väldigt påverkbara av en förälder.

Vad ska barnen skyddas mot?

Ts ser ju inga hinder att pappan träffar barnen ensam. Hon vill ju ha en fungerande relation till barnen. Hon vill ju att det ska fungera, att barnen ska trivas hos dom. Är det detta barnen ska skyddas från.
  • Anonym (MM)

Skydda dem mot vad?

Barn ska inte bestämma vem föräldern sällskapar med och absolut inte ens ex ska ha någon talan angående det. Barnen kan med stor sannolikhet få sin attityd från mamman och det är då mamman som har problem vilket givetvis färgar av sig på barnen. Är detta då en orsak att göra slut? Absolut inte. Barnen kan vara ovilliga att dela pappans tid och uppmärksamhet med någon annan, dvs TS. Är detta en orsak att göra slut. Nej. Det är förälderns roll att sätta gränser och visa vad som är ok och inte. Det är aldrig ok att ett barn dikterar hemmets villkor och förälderns kärleksliv. I det fall TS skulle skada barnen och göra dem illa fysiskt eller psykiskt så bör barnen skyddas från det men i övrigt så får de lära sig att allt inte kretsar kring dem och deras vilja.
  • Morran01

Ja exet struntar nog i vem ts är, kanske även barnen struntar i vem deras pappa är med, ingen av inblandade parter kanske vill att ts eller någon annan ska finnas i pappans liv. Vad vet vi?

Kanske mamman påverkar barnen, kanske inte. Kanske är barnen rädda att någon kommer och "tar" deras pappa och visar det med hat.

Hur det än är så tycker jag att varken barn eller ex bestämmer vem man som vuxen lever med.
  • Anonym (Pap)
    Morran01 skrev 2015-03-10 17:34:02 följande:

Ja exet struntar nog i vem ts är, kanske även barnen struntar i vem deras pappa är med, ingen av inblandade parter kanske vill att ts eller någon annan ska finnas i pappans liv. Vad vet vi?

Kanske mamman påverkar barnen, kanske inte. Kanske är barnen rädda att någon kommer och "tar" deras pappa och visar det med hat.

Hur det än är så tycker jag att varken barn eller ex bestämmer vem man som vuxen lever med.

Nej de enda som kan bestämma det är ts och pappan MEN om barnen inte vill till sin pappa pga att de hatar ts så ÄR han en dålig pappa om han inte separerar och träffar ts sin barnfria tid!
  • Ess
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-10 18:57:09 följande:
    Nej de enda som kan bestämma det är ts och pappan MEN om barnen inte vill till sin pappa pga att de hatar ts så ÄR han en dålig pappa om han inte separerar och träffar ts sin barnfria tid!
    Han är en dålig pappa så länge han låter mamman hålla på som hon gör.
    Sätter han stopp för hennes påverkan, så lär det lugna ner sig.
  • Anonym (vem-som-helst)
    Anonym (MM) skrev 2015-03-10 17:21:32 följande:
    Skydda dem mot vad?

Barn ska inte bestämma vem föräldern sällskapar med och absolut inte ens ex ska ha någon talan angående det. Barnen kan med stor sannolikhet få sin attityd från mamman och det är då mamman som har problem vilket givetvis färgar av sig på barnen. Är detta då en orsak att göra slut? Absolut inte. Barnen kan vara ovilliga att dela pappans tid och uppmärksamhet med någon annan, dvs TS. Är detta en orsak att göra slut. Nej. Det är förälderns roll att sätta gränser och visa vad som är ok och inte. Det är aldrig ok att ett barn dikterar hemmets villkor och förälderns kärleksliv. I det fall TS skulle skada barnen och göra dem illa fysiskt eller psykiskt så bör barnen skyddas från det men i övrigt så får de lära sig att allt inte kretsar kring dem och deras vilja.
    Barnen är fem och åtta år och har genomlidit en skilsmässa.
    De gillar inte sin "bonusmamma", som pratar skit om deras mor offentligt. Osv.

Jag tycker det är OK att det är barnen som sätter gränser här.
    Och om inte pappan vill hjälpa dem, får ju mamman (ja, alltså den biologiska mamman) göra det.
  • Anonym (MM)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-10 18:57:09 följande:
    Enligt mig är han en dålig pappa om han dansar efter sina barns pipa (och exets) och inte ser till att uppfostra barnen istället för att de tillåts gnälla och spela ut TS.
  • Anonym (MM)
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-10 19:04:31 följande:
    Barnen är fem och åtta år och har genomlidit en skilsmässa.
    De gillar inte sin "bonusmamma", som pratar skit om deras mor offentligt. Osv.

Jag tycker det är OK att det är barnen som sätter gränser här.
    Och om inte pappan vill hjälpa dem, får ju mamman (ja, alltså den biologiska mamman) göra det.
    Och för det ska de tillåtas bete sig hur som helst? Nej barn ska inte sätta regler för hur vuxna ska leva sina liv, det är barnen som ska anpassa sig efter de vuxnas liv. Och pappan ska varken behöva ge upp sina barn eller sin kärlek. En vuxen man borde vara kapabel att styra upp sitt liv och uppfostra sina barn och visa att han inte tolererar att TS behandlas dåligt. Samt visa barnen att inte TS konkurrerarom deras kärlek.
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig