• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Iam
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-10 19:04:31 följande:

Barnen är fem och åtta år och har genomlidit en skilsmässa.

De gillar inte sin "bonusmamma", som pratar skit om deras mor offentligt. Osv.

Jag tycker det är OK att det är barnen som sätter gränser här.

Och om inte pappan vill hjälpa dem, får ju mamman (ja, alltså den biologiska mamman) göra det.

Har du lässvårigheter, selektiv amnesi eller var det medvetet att utelämna mammans (alltså den biologiska) beteende?

Den enda som skadar barnen, baserat på info i tråden, är mamman. Jag gissar att det är hon som har svårt att hantera skilsmässan och använder barnen som vapen för att ställa till så mycket oreda hon bara kan. Oförlåtligt beteende från en förälder om du frågar mig.
  • Anonym (vem-som-helst)
    Iam skrev 2015-03-10 19:12:37 följande:
    Har du lässvårigheter, selektiv amnesi eller var det medvetet att utelämna mammans (alltså den biologiska) beteende?

Den enda som skadar barnen, baserat på info i tråden, är mamman. Jag gissar att det är hon som har svårt att hantera skilsmässan och använder barnen som vapen för att ställa till så mycket oreda hon bara kan. Oförlåtligt beteende från en förälder om du frågar mig.
    Enligt min ödmjuka mening är det likgiltigt hur barnens ovilja mot TS har uppstått. De skall inte piskas på plats och tvingas till umgänge, som många föreslår här.

Mamman "använder barnen som vapen" och därför ska barnen straffas?

Mamman har gjort en orosanmälan till soc, som soc har tagit allvarligt. Så mamman måste ju verka åtminstone lite trovärdig.

Mammans beteende har vi bara hört om från TS. Jag tycker det låter som de är lika psykiskt labila bägge två. 
  • Iam
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-10 19:22:06 följande:

Enligt min ödmjuka mening är det likgiltigt hur barnens ovilja mot TS har uppstått. De skall inte piskas på plats och tvingas till umgänge, som många föreslår här.

Mamman har gjort en orosanmälan till soc, som soc har tagit allvarligt. Så mamman måste ju verka åtminstone lite trovärdig.

Mammans beteende har vi bara hört om från TS. Jag tycker det låter som de är lika psykiskt labila bägge två. 

Om mamman slutar sätta barnen i lojalitetskonflikt så försvinner problemet.

Kanske borde pappan sträcka till sig oxå och sluta låta mamman använda barnen som vapen.

Det är alltså inte alls oviktigt hur barnens ovilja uppstått utan högst relevant. I alla fall om man faktiskt vill lösa problemet och låta barnen få vara barn.
  • Anonym (Pap)
    Ess skrev 2015-03-10 19:00:49 följande:

Han är en dålig pappa så länge han låter mamman hålla på som hon gör.

Sätter han stopp för hennes påverkan, så lär det lugna ner sig.

Du verkar tro att barnen är efterblivna och oförmögna till egna känslor?!
  • Iam
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-10 19:57:25 följande:

Barn är påverkbara, speciellt ifråga om sina föräldrar. Det handlar vare sig om att barnen är efterblivna eller att ess är raketforskare. Kolla upp begreppet lojalitetskonflikt så kan du läsa om vad barnen förmodligen tvingas leva i pga deras mamma.
  • Ess
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-10 19:57:25 följande:
    Jag vet hur lätt det är att påverka barn. Är det någon som är "efterbliven" så är det mamman som inte är kapabel att föra sina egna krig, utan låter sina älskade? barn göra det åt henne.
  • Ess
    Iam skrev 2015-03-10 19:53:40 följande:
    Om mamman slutar sätta barnen i lojalitetskonflikt så försvinner problemet.

Kanske borde pappan sträcka till sig oxå och sluta låta mamman använda barnen som vapen.

Det är alltså inte alls oviktigt hur barnens ovilja uppstått utan högst relevant. I alla fall om man faktiskt vill lösa problemet och låta barnen få vara barn.
  • Anonym (X)

Soc måste ta alla anmälningar allvarligt annars kallas det för tjänstefel. Ett annat ord i vår ordlista är manipulation tyvärr en egenskap som många hysteriska människor har berikas med.

Har nämligen själv levt i flera år på sidan av en likasinnad. Ganska otäckt hur man kan få barn o omvärld till att lyssna och tro utan något belägg o trots att det visas upp motsatser.
  • Anonym (Pap)
    Iam skrev 2015-03-10 20:00:10 följande:

Barn är påverkbara, speciellt ifråga om sina föräldrar. Det handlar vare sig om att barnen är efterblivna eller att ess är raketforskare. Kolla upp begreppet lojalitetskonflikt så kan du läsa om vad barnen förmodligen tvingas leva i pga deras mamma.

Man får kalla mammor "what ever" som bonusmamma tydligen, men ingen mamma socanmäler om man inte har en genuin oro att barnen far illa.

Vill du veta varför? För att en utredning hos soc innebär en kartläggning även hos mamman.

Förmodligen är ts ganska nöjd att barnen är borta (kolla på Ess) men skriver denna tråd för att glädja mannen.

Det hon skrivit HÄNDER INTE om inte hon betett sig illa!
  • sextiotalist

Är det någon som påstått det?
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig