• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
  • Rikard
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 13:12:03 följande:

så med andra ord har det ingen betydelse här i sverige, utan här väljer man det som man värderar själv, och går efter värderingar. Och tror på det man vill.

Japp. Här i Sverige har det ingen betydelse vad det står i Bibeln eller Koranen och vi väljer själva våra värderingar och vi tror vad vi vill ... och vet du vad det bästa är;

Vi är väldigt stolta över att vi har den friheten!
  • tobbe01
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-18 13:39:11 följande:
    Så uppfattar jag det också, men en hel del frikyrkliga följer mycket av det som står i GT också (konstigt nog).
    Hirribaragirrishara..........gör dom? Kan du ge exempel.....girrasharraharravarra (talar i tungor)
  • tobbe01
    Rikard skrev 2015-03-18 13:46:01 följande:
    Japp. Här i Sverige har det ingen betydelse vad det står i Bibeln eller Koranen och vi väljer själva våra värderingar och vi tror vad vi vill ... och vet du vad det bästa är;

Vi är väldigt stolta över att vi har den friheten!
  • Anonym (Hmmmm)
    tobbe01 skrev 2015-03-18 13:47:07 följande:
    Hirribaragirrishara..........gör dom? Kan du ge exempel.....girrasharraharravarra (talar i tungor)
    Baptistkyrkan jag växte upp i som barn.
  • Donum
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 12:39:51 följande:

budskapen i koranen är samma budskap som i bibeln, men koranen är tron på allah och bibeln jesus ,  nu är sverige demokratiskt land med fri vilja men om sverigwe vore kristet land skulle du se att de fick gå med hijab här med ..

Fast islam räknar Jesus som en profet, inte som Gud. Dessutom är frälsningsfrågan fundamentalt olika.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (varför bär ni inte slöja ??)
    Donum skrev 2015-03-18 13:51:01 följande:
    Fast islam räknar Jesus som en profet, inte som Gud. Dessutom är frälsningsfrågan fundamentalt olika.
    Ja därmed är tron olika ju .... men inte budskapen så gemensamhet det finns mellan kristna och muslimer och bibeln och koranen. Vissa länder har tom en moske och en kyrka sidan om varandra ..
  • tobbe01
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-18 13:48:22 följande:
    Baptistkyrkan jag växte upp i som barn.
    Okej...men ser det likadant ut idag?
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 13:52:57 följande:
    Ja därmed är tron olika ju .... men inte budskapen så gemensamhet det finns mellan kristna och muslimer och bibeln och koranen. Vissa länder har tom en moske och en kyrka sidan om varandra ..
    Judendom, kristendom och islam är alla sprungna ur samma källa. Eller, judendomen var såklart först, men de är alla tre släkt med varandra.
  • Anonym (Hmmmm)
    tobbe01 skrev 2015-03-18 13:56:53 följande:
    Okej...men ser det likadant ut idag?
    Den är nerlagd
  • Rikard
    Anonym (hombre) skrev 2015-03-18 13:40:17 följande:

Inte vet jag vilka som var praktiserande eller inte praktiserande och hur muslimer själva drar gränsen på vad en "äkta" muslim är. Jag veta att de kallade sig själva för muslimer. inte åt fläsk, osv.

Personligen tror jag inte man blir en bättre människa bara för att man tror på en viss gud oavsett vilken religion det är, jag tror det finns lika mycket dubellmoral, cynism, ondska, osv bland religösa som ateister.
    När man debatterar med muslimer om hur islam praktiserar, så får man hela tiden veta att de som gör si inte är "riktiga muslimer" och de som gör så "inte riktiga muslimer". Kraven verkar vara så hårda att jag tvivlar på att det finns mer än ett halvdussin personer som verkligen är "riktiga muslimer" i hela världen.
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab