• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
  • Jordgubbar med grädde
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 20:21:53 följande:
    jo men man är ju inte muslim bara för du har slöja heller.... ligger  du med hela stan beter dig illa, går sexigt klädd,massa annat   och har tex slöja då kan du inte kalla dig muslim  heller, ingår liksom inte i isalm. ...(-:likaså utan hijab.
    Och vem är du att bestämma det? Är du Gud?

Jag klär mig och sminkar mig rätt sexigt. Men jag tror på Gud och ber ibland.

Vad ska man kalla mig då? Ja, det kan bara gud avgöra, men jag trivs med mig själv och min man älskar mig och tycker att jag är världens bästa fru. Alla lever inte ett extremt islamiskt liv och det gör man precis som man vill :)

Vem är du själv? Muslim? Svensk konvertit?
    Jordgubbar med grädde skrev 2015-03-18 21:42:05 följande:
    Och vem är du att bestämma det? Är du Gud?

Jag klär mig och sminkar mig rätt sexigt. Men jag tror på Gud och ber ibland.

Vad ska man kalla mig då? Ja, det kan bara gud avgöra, men jag trivs med mig själv och min man älskar mig och tycker att jag är världens bästa fru. Alla lever inte ett extremt islamiskt liv och det gör man precis som man vill :)

Vem är du själv? Muslim? Svensk konvertit?
    jag är mig själv varken kristen eller muslim, Men det ser lite knepigt ut med hijab och massa smink, visst är det fint men det ser knepigt ut.
  • Jordgubbar med grädde
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-18 21:58:49 följande:
    jag är mig själv varken kristen eller muslim, Men det ser lite knepigt ut med hijab och massa smink, visst är det fint men det ser knepigt ut.
    Nä för man ska vara ful bara för att man har hijab. Skippa att noppa ögonbrynen och allt som hör till islam. Har extremt troende vänner som jag vet gör så.
    Jordgubbar med grädde skrev 2015-03-18 22:01:00 följande:
    Nä för man ska vara ful bara för att man har hijab. Skippa att noppa ögonbrynen och allt som hör till islam. Har extremt troende vänner som jag vet gör så.
    Jo men behöver inte bli överextremist på smink som man ser vissa har, hela facet är spacklat,Man är inte ful för man inte alltid spacklar sig ,,,,,,

det är väl ändå tur att saker utvecklats och blivit modernare så att säga.

• Anonym (sekulariserad)

Jag skulle gärna ha slöja, helst en färgglad orange eller turkos, tycker det är supersnyggt och skulle vara mycket praktiskt en dålig hårdag.

Tycker det ser ballt ut med slöja och jeans, t.ex.

Det hela faller dock på att jag inte vet hur man knyter dem. Eller var man köper dem.

Kör nu med huckle a´la bondpiga eller festivalbesökare på 90-talet, när håret behöver fuldöljas.

Älskar huvudplagg! Solig

• Anonym (Hmmm)

Ja man slipper kamma sig och tvätta håret med slöja

• Anonym (Hmmmm)
    Jorunn2 skrev 2015-03-18 21:34:54 följande:
    "aldrig" blev lite fel. Jag menade snarare i Europa, på medeltiden t.ex.. Den gifta kvinnan bar dok liksom nunnan, men den ogifta kunde till och med ha en massa flätor, blommor och granna band i håret.
    Precis så har det varit. Inte som i muslimska länder där kvinnor tvingas ta på sig slöja när hon får sin första mens, eller när hon fyller 9 (och sjukt nog får giftas bort). I Europa var doket ett tecken på att man var gift. Män har också bytt klädsel vid giftermål. I alla fall vet jag att män i delar av Sverige bytte från mössa till hatt när de gifte sig.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-19 08:25:51 följande:

Nja, man ska ju göra sig fin för sin make så om man är gift ska man göra sig fin i håret ändå.
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-03-19 08:25:51 följande:

ha ha, den va bra den....
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab