• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-20 17:57:29 följande:
    Hej fina, nu mår jag bättre igen och är nästan fri från denna hemska förkylning.
    Kom för en stund sen hem från en skogspromenad med syrran och nu har jag precis lagat kycklingwook, i den hade jag kyckling, morötter, vitkål, purjolök, vitlök, champinjoner och sesamfrö, sen gjorde jag en liten woksås på tamarisoja, lime och lite agave...suveränt gott och väldigt enkelt. Tog mig knappt 15 minuter att laga denna rätt. =)
    Vad roligt att du lagade köttgrytan igår och att den blev lyckad. =)

Hur är det med dig idag? Själv tänkte jag snart lägga mig på min spikkudde eller spikmatta, behöver lite avkoppling. =)

Låter ju hur trevligt som helst med syfestival, låter som rena rama himmel riket för dig hihi =)

Vi hörs snart igen, kramar i massor
    hej tjejen =) 
    men så skönt att den nästan är över! O mysigt med promenad. Här regnar det så min "promenad" får bli till bussen på g till jobbet ;) Hoppas på bättre väder sen när jag är ledig =) 
    Oh, så gott!! Älskar måltider som låter avancerade men som egentligen är enkla/snabba! =) Ja, så nu har jag en toppenmatlåda o se fram emot inatt ;) 

Idag är det lugnt, en aning trött men det går nog över snart, ska till jobbet om några timmar och har tänkt mig att jag ska läsa när jag är där, istället för o sitta med datorn faktiskt! Läser en riktigt bra bok nu, papertowns (den går på bio men vill läsa innan jag ser ;)) låter som en bra ide med lite avslappning =) när har du nästa akupunktur?

Ja, jag har missat om det är tre st nu senaste året, så ska bli toppenkul! :D Och fick precis reda på att mitt favoritband kommer till Sverige i sommar, biljetterna släpps på måndag så det blir en tripp till Göteborg i juni! :D 

massor med kramar!
  • Zazou

Tess:
    Jag är på mobilen så kan inte citera. Men tänkte bara snabbt berätta att vi fick inte det resultatet vi ville på vul idag. Det var för tidigt att säga om det var något på gång. Ska tillbaks på torsdag.

Jag har varit illamående i två dagar nu men svårt att säga om det beror på pergon. Har annars inte känt ett dugg. Blev ställd när läkaren frågade hur jag kände mig. Nästan som om jag borde ha känt något. Men självklart är det väldigt olika hur man reagerar.

• Tess1984
    chbw skrev 2015-10-20 18:06:48 följande:
    hej tjejen =) 
    men så skönt att den nästan är över! O mysigt med promenad. Här regnar det så min "promenad" får bli till bussen på g till jobbet ;) Hoppas på bättre väder sen när jag är ledig =) 
    Oh, så gott!! Älskar måltider som låter avancerade men som egentligen är enkla/snabba! =) Ja, så nu har jag en toppenmatlåda o se fram emot inatt ;) 

Idag är det lugnt, en aning trött men det går nog över snart, ska till jobbet om några timmar och har tänkt mig att jag ska läsa när jag är där, istället för o sitta med datorn faktiskt! Läser en riktigt bra bok nu, papertowns (den går på bio men vill läsa innan jag ser ;)) låter som en bra ide med lite avslappning =) när har du nästa akupunktur?

Ja, jag har missat om det är tre st nu senaste året, så ska bli toppenkul! :D Och fick precis reda på att mitt favoritband kommer till Sverige i sommar, biljetterna släpps på måndag så det blir en tripp till Göteborg i juni! :D 

massor med kramar!
    Tjena bruden

Ja och det blir betydligt billigare också med matlådor. Innan brukade jag alltid gå inom maxi och köpa plocksallad till lunch, blir ju dyrt i längden.
    Vi försöker äta ute på restaurang 1 - 2 gånger i månader, jag tycker det är så mysigt att äta på restaurang.

Jag ska på nästa akupunktur imorgon (längtar), jag somnade nästan igår när jag låg på spikmattan, när jag kände att jag var på väg att somna gick jag upp.
    Ah, vad spännande vad handlar den boken om?

Jasså vad spännande, vad är det för band? =)

Nu ska jag jobba sen ska jag och syrran hem till vår mormor och morfar och hälsa på i eftermiddag, kommer bli en mysig tripp.

Kramar i massor
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-10-20 19:15:29 följande:

Tess:
    Jag är på mobilen så kan inte citera. Men tänkte bara snabbt berätta att vi fick inte det resultatet vi ville på vul idag. Det var för tidigt att säga om det var något på gång. Ska tillbaks på torsdag.

Jag har varit illamående i två dagar nu men svårt att säga om det beror på pergon. Har annars inte känt ett dugg. Blev ställd när läkaren frågade hur jag kände mig. Nästan som om jag borde ha känt något. Men självklart är det väldigt olika hur man reagerar.

Hej tjejen

Nej vad tråkigt att höra, hoppas vi att det ser bättre ut på torsdag, blir det annars dubbeldos pergotime?
    Jag har inga biverkningar alls denna gången, har varit olika från olika kurer kan jag säga. Igår hade jag en huvudvärk som vägrade att släppa men jag tror inte det beror på pergon utan det är nog nacken eller förkylningen som spökar.

Jag ska på ultraljud på måndag och se hur många äggblåsor som växt på mig, börjar bli lite nervös...

Kram till dig

• halo83

När man får fast glad gubbe på äl testet, är det äl idag då el på torsdag/fredag? NC flyttade äl dagen från idag till fredag när jag la in positivt äl test :/

• lilsis
    halo83 skrev 2015-10-21 08:29:39 följande:

När man får fast glad gubbe på äl testet, är det äl idag då el på torsdag/fredag? NC flyttade äl dagen från idag till fredag när jag la in positivt äl test :/

12-48h efter positivt Äl-test. Inom 24 vill jag minnas är vanligast.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-21 08:26:18 följande:

Tjena bruden

Ja och det blir betydligt billigare också med matlådor. Innan brukade jag alltid gå inom maxi och köpa plocksallad till lunch, blir ju dyrt i längden.

Vi försöker äta ute på restaurang 1 - 2 gånger i månader, jag tycker det är så mysigt att äta på restaurang.

Jag ska på nästa akupunktur imorgon (längtar), jag somnade nästan igår när jag låg på spikmattan, när jag kände att jag var på väg att somna gick jag upp.

Ah, vad spännande vad handlar den boken om?

Jasså vad spännande, vad är det för band? =)

Nu ska jag jobba sen ska jag och syrran hem till vår mormor och morfar och hälsa på i eftermiddag, kommer bli en mysig tripp.

Kramar i massor

Hej fina! =)

Jamen det blir ju det! Smidigt o göra många på en gång också! Ja, det blir ju det! Åh är så mysigt o gå ut o käka, vi försöker få till middag ute när vi går på bio 1-3gånger/månad =) senast åt vi på en grekisk resturang som hade såååå god mat! Sen går vi till samma resturang varje årsdag :p Vad är er favorit o äta på? =)

Härligt! Jag har försökt kolla upp akupunktur nära mig men hittar inte om det går på högkostnadsskyddet. Får söka vidare =)

Åh, svårt o förklara utan o berätta hela handlingen.. :p men ett gäng tonåringar som går sista månaden i high school varav en försvinner och en annan försöker lösa "mysteriet". Var rätt bra =) men den tog slut inatt så börjat på nästa bok, land of stories: a grimm warning =)

Iron maiden! =) hoppas verkligen jag får tag i biljetter när de släpps på måndag. Isåfall blir det sjätte gången jag ser dem live =)

Oh vad härligt det låter! Var du ledig sen elöer hade du en dag till på jobbet? =)

Massor med kramar!
  • halo83

Coolt :) då blir det ju perfekt då jag e bortrest i helgen :)

lilsis skrev 2015-10-21 08:48:57 följande:

12-48h efter positivt Äl-test. Inom 24 vill jag minnas är vanligast.

• Hallonsoda2016

Lämnade blodprover igår för att se om jag ägglossat ngt. Sen ska jag tillbaka till gyn om tre veckor. Sambon ska dit nästa vecka och få information och sen iväg för att lämna spermaprov och blodprov :)

• chbw
    Hallonsoda2016 skrev 2015-10-21 15:18:42 följande:

Lämnade blodprover igår för att se om jag ägglossat ngt. Sen ska jag tillbaka till gyn om tre veckor. Sambon ska dit nästa vecka och få information och sen iväg för att lämna spermaprov och blodprov :)

Håller tummarna att det går bra =)
Svar på tråden Fertilitetsutredning