Zazou skrev 2015-10-19 12:07:46 följande:
Hej
Är den väldigt fet? Tänkte om den går in bra i huden? Ska verkligen kolla upp den och känna på den själv. Visst är det den man också kan använda till röda bebisrumpor?
Ja jag misstänkte att äl-testen fungerade så. Testade igår igen och det var ännu svagare så får se imorgon vad vul säger! Skulle också kört digitalt men känns så onödigt att lägga så mycket pengar på något jag ska pissa på och slänga bort, haha :)
Ja jag tycker ni ska be om fortsatt behandling under väntetiden. Känns ju så onödigt att pausa, eller kanske skönt för psyket att vila lite?
Vi har bara pratat om att vi ska försöka 5 gånger innan vi spolar. Och visar det inga konstigheter fortsätter vi längre. Men tar de första 5 månaderna först.
Kram
Min sammanfattning: ingen diagnos förutom gles mens. Första försöket med Pergotime cd 11. Vul på tisdag. Ska försöka 5 gånger innan spolning
.
Hej
Ville först önska dig lycka till på vul idag, har du märkt några biverkningar på pergotime? första kuren hade jag mycket illamående och värmevallningar, andra kuren hade alla möjliga biverkningar, både humörsvängningar, värmevallningar och öm i äggstockarna, nu den tredje kuren har jag inga biverkningar alls, känner inget i äggstockarna heller, magkänslan säger att det ser bra ut där nere..
Kokosoljan går väldigt fort in i huden, tar bara några minuter. Kokosoljan ska vara kallpressad och ekologisk. Den kan även användas till bebisar, jag köpte en burk till syrran när hennes dotter föddes. Hon har både använt den på rumpan och på huvudet där bebisar ofta är torra.
Jag brukar göra en kroppspeeling med kokosolja och kokossocker, skrubbar in huden och sen duschar jag av, man blir lika len och mjuk som en bebis. =)
Efter mitt andra missfall hade vi ett par månader med paus från bebistillverkningen, det var psykiskt jobbigt att gå igenom missfall och jag behövde en liten paus.
Jag visste ju att jag skulle bli gravid idag men jag trodde inte att det skulle ta 1 år och 4 månader, känns väldigt surt faktiskt när man blev gravid på de första försöken innan.
Min sammanfattning: 2 missfall 2012, försökt aktivt nu i 1 år och 4 månader utan resultat, på utredningen hittades inga fel förutom något oregelbunden mens och nu kör vi tredje pergotime kuren denna månaden, om vi inte blir gravida inom snar framtid kommer vi köra på IVF.