• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-02 13:36:25 följande:

Hej vännen! =) 
    Oj låter som du haft fullt upp! Härligt att campingen var mysig, o kul att bli bortbjuden =) Jag var ute och åt med min faster och hennes man i lördags, och igår firade jag min kusin =) 

Det är okej. Hade ruggigt ont i ryggen och livmodern igår, men känns bättre idag =) Okej! Ja men verkligen. Håller tummarna för er =) 

Ingen mens än.. Hoppas den är påväg för får rejält ont till och från. Hoppas den kommer idag eller imorgon så jag får det värsta onda hemma! Börjar jobba igen på torsdag nämligen, så ligger helst hemma när jag får som ondast.. Om mensen kommer som den ska ska den komma på torsdag, så hoppas verkligen den kommer innan... 

Inte så mycket faktiskt, ska kanske på bio med sambon nån kväll nu, annars bara ta det lugnt. Börjar jobba igen på torsdag natt efter ca två veckors ledighet =) Åh, låter som en bra vecka du har framför dig! Massor med kramar till dig!

Hej fina =)

Har ni varit på bio än? =) Sambon vill se nya star wars nästa månad och jag får snällt följa med,hihi...kanske inte riktigt min typ av film men vad gör man inte för sin karl. =)

Måendet går verkligen upp och ner, igår kände jag mig nere och idag känner jag mer hopp, var ute och sprang med syrran nu på kvällen och det kändes uppfriskande.

Nu ska jag städa upp i köket efter maten sen mysa med lite te och serie, har börjat se en serie på viaplay som heter once upon a time, den verkar lovande.=)

Sänder dig massa goa kramar, tycker så synd dig med sådan mensvärk...

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-03 18:07:30 följande:

Åh vad skönt att det blev som du ville fina, nu håller jag alla tummarna för er denna kuren, hur många dagar i rad äter du letrozol? kram

Tess1984 skrev 2015-11-03 18:15:10 följande:

Hej fina =)

Har ni varit på bio än? =) Sambon vill se nya star wars nästa månad och jag får snällt följa med,hihi...kanske inte riktigt min typ av film men vad gör man inte för sin karl. =)

Måendet går verkligen upp och ner, igår kände jag mig nere och idag känner jag mer hopp, var ute och sprang med syrran nu på kvällen och det kändes uppfriskande.

Nu ska jag städa upp i köket efter maten sen mysa med lite te och serie, har börjat se en serie på viaplay som heter once upon a time, den verkar lovande.=)

Hej fina! =)

Ja det var skönt det kom nu o inte på jobbet!

Ska börja imorgon o äta 2 tabeltter om dagen i fem dagar.

Ja nu väntar vi på att filmen ska börja, om 30 miniter =) nya bond blir det. Har faktiskt aldrig sett en hel bond förut. Så det blir första gången!

Hehe okej! Den ska vi med se. Funderar på o dra ihop ett gäng o typ se alla tidigare filmer nån helg innan o sen se nya =)

O så vill jag se nya mockingjay också!

Härligt att det känns mer hoppfullt ikväll och att springturen var bra!

Låter som en bra kväll! Once upon a time är jättebra! Gillar gamla sagor o då är den perfekt!

Här blir det som sagt bio sen hemåt o ta det lugnt. Försöka städa lite och rensa kläder om värken tillåter! =)

Vad go du är! Skickar massor med kramar tillbaks!
  • halo83

Jason en klocka. Förutom dom 2 senaste gångerna, först va den 2 dagar sen å förra gången 3 dagar för tidig.. Men normalt sett har den varit regelbunden .

I morgon ska jag på vul å se om det syns nåt, annars får jag komma tillbaka om nån vecka igen :)

Tess1984 skrev 2015-11-03 18:06:05 följande:

Stort Grattis igen, ger hopp om att vi också kan lyckas, vi börjar närma oss 18 försöket nu, har du haft regelbunden mens under alla era försök?

Kramar i massor

• Tess1984
    halo83 skrev 2015-11-04 12:02:54 följande:

Jason en klocka. Förutom dom 2 senaste gångerna, först va den 2 dagar sen å förra gången 3 dagar för tidig.. Men normalt sett har den varit regelbunden .

I morgon ska jag på vul å se om det syns nåt, annars får jag komma tillbaka om nån vecka igen :)

Härligt att höra att du blivit gravid, nu håller vi tummarna för oss andra i tråden också, berätta gärna hur det gick imorgon. =) *håller tummarna*
    Har du några gravsymtom? Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-03 20:47:47 följande:
    Tess1984 skrev 2015-11-03 18:15:10 följande:

Hej fina =)

Hej fina! =)

Ja det var skönt det kom nu o inte på jobbet!

Ska börja imorgon o äta 2 tabeltter om dagen i fem dagar.

Ja nu väntar vi på att filmen ska börja, om 30 miniter =) nya bond blir det. Har faktiskt aldrig sett en hel bond förut. Så det blir första gången!

Hehe okej! Den ska vi med se. Funderar på o dra ihop ett gäng o typ se alla tidigare filmer nån helg innan o sen se nya =)

O så vill jag se nya mockingjay också!

Härligt att det känns mer hoppfullt ikväll och att springturen var bra!

Låter som en bra kväll! Once upon a time är jättebra! Gillar gamla sagor o då är den perfekt!

Här blir det som sagt bio sen hemåt o ta det lugnt. Försöka städa lite och rensa kläder om värken tillåter! =)

Vad go du är! Skickar massor med kramar tillbaks!
    Hej tjejen.

Nu verkar det faktiskt gå bättre på familjeliv igen, sidan är inte seg längre. Håller tummarna för att det håller i sig.

Har sett ett par avsnitt av once upon a time nu och jag gillar den, har du sett alla säsonger? =)

Hur är det annars med dig? Själv är det hyfsat men jag känner som vanligt efter i kroppen som jag alltid gör innan den långa väntan på mensen. Känns såklart precis som vanligt, vet att gravsymtom och PMS kan kännas väldigt lika men jag kan inte låta bli att tänka att det säkert är kört denna gången också.

Var filmen bra igår? =)

Nu ska jag fortsätta att glo på någon serie!!!

Kramar i massor till dig..
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-04 19:03:17 följande:

Hej tjejen.

Nu verkar det faktiskt gå bättre på familjeliv igen, sidan är inte seg längre. Håller tummarna för att det håller i sig.

Har sett ett par avsnitt av once upon a time nu och jag gillar den, har du sett alla säsonger? =)

Hur är det annars med dig? Själv är det hyfsat men jag känner som vanligt efter i kroppen som jag alltid gör innan den långa väntan på mensen. Känns såklart precis som vanligt, vet att gravsymtom och PMS kan kännas väldigt lika men jag kan inte låta bli att tänka att det säkert är kört denna gången också.

Var filmen bra igår? =)

Nu ska jag fortsätta att glo på någon serie!!!

Kramar i massor till dig..

Hej fina! Ja det verkar så! De kanske har fått ordning på det nu!

Okej =) jo, de visar senaste säsongen i usa nu så kikar den!

Rätt trött, tvättmaskinen gick sönder igår mitt i en tvätt aå vi fick boka tid imorse o tvätta. Så kunde inte lägga oss o sova förrns ca 12! Tagit första 2 letrozoltabletterna idag också. Vul inbokat den 11 =)

Ja okej. :/jag håller tummarna för er! =)

Ja den var okej. Aldrig sett en hel bond-film förut faktiskt , men nu lyckades jag hålla mig vaken ;) haha.

Massor med kramar! =)
  • Hallonsoda2016

Fått besked ang mina blodprover, allt såg fint ut. Sambon var i väg igår och fick lite info. Han ska lämna blodprover samt spermaprov nu, det är nästa steg.

Men jag känner mig helt plötsligt lite stressad? Sambon också. Hon pratade om spolning av äggledarna och jag blev nog lite rädd? :/

• halo83

Jag gjorde spolning denna cykel å nu är jag gravid :)

Hallonsoda2016 skrev 2015-11-05 07:01:07 följande:

Fått besked ang mina blodprover, allt såg fint ut. Sambon var i väg igår och fick lite info. Han ska lämna blodprover samt spermaprov nu, det är nästa steg.

Men jag känner mig helt plötsligt lite stressad? Sambon också. Hon pratade om spolning av äggledarna och jag blev nog lite rädd? :/

• halo83

Nej jag känner mig fruktansvärt ogravid faktiskt.. Har inte fattat att plusset faktiskt är där.. Tog en sista sticka i morse å den har blivit starkare :)

Känner mig bara uppblåst i magen å har lite stickningar. Trött är jag iofs men annars inget alls

Tess1984 skrev 2015-11-04 18:58:38 följande:

Härligt att höra att du blivit gravid, nu håller vi tummarna för oss andra i tråden också, berätta gärna hur det gick imorgon. =) *håller tummarna*

Har du några gravsymtom? Kram

• Hallonsoda2016
    halo83 skrev 2015-11-05 07:33:40 följande:

Jag gjorde spolning denna cykel å nu är jag gravid :)

Grattis! Hur går en spolning till?
Svar på tråden Fertilitetsutredning