• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    halo83 skrev 2015-11-02 05:59:51 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..vet inte vart jag ska ta vägen. Mannen har dessutom gått till jobbet.

Får ta en sväng dit när jag går hem från skolan efter att jag lämnat barnen.

Wow, stort grattis tjejen. =)
    Hur länge hade ni nu försökt? =)

Jag kommer säkerligen känna likadant den dagen jag plussar...hihi...

Stort lycka till nu, kramar i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-10-28 22:25:32 följande:
    Hej fina! =)

Ja okej, håller tummarna!

Det var så lite. Nä hade inte det heller innan jag fick provsvaren o läste på massor. Nej man tsr bara antikroppar om man misstänker underfunktion/tsh är högt, vad jag vet. Men tycker man som patient har rätt att kräva det om man har symtom på hypotyreos. Eftersom tsh kan se normalt ut även om man är sjuk. O har jag fattat det rätt lan antikropparna inte sänkas/försvinna heller.

Oj vad härligt det låter med vänner o häng, dockninte huvudvärk. Hoppas det går övet snart =)

Ja nu är vi äntligen hemmam nedbäddad framför en film! Kryssningen var jättehärlig!

Ja men åh älskar gekås =) försöker lura dit sambon o sommar haha, när vi ändå är i Göteborg =)

Så härligt med camping! På lördag ska jag äta middag med min faster o hennes man o sen sova hos farmor, o på söndag ska jag fira min "lill"kuaina 13årsdag =) o vänta in mensen så jag kan börja dubbel letrozol-kur.. :o

Massor med kramar!
    Godmorgon fina, nu har jag varit iväg nästan hela helgen.
    Campingen var så himla mysig men intensiv sen har man jobbat hela helgen och varit bortbjuden på det. Ikväll efter jobb ska jag bara slappa här i soffan.

Hur är det med dig? Själv är det hyfsat, har troligtvis haft ägglossning i helgen och vi har myst till det några gånger, nu väntas en evig väntan till nästa mens, nu hoppas vi på fler plus när det går bra.
    Hur går det för dig? Har du fått igång blödningen med kuren du tog?

Har du några trevliga planer i veckan? Denna veckan ska jag bara ro om mig själv, åka till Danmark, ut och äta och mysa ordentligt.....kramar i massor

• halo83

Tack!!

Vi var på 18:e försöket, började utredningen för 1 mån sen.

Tess1984 skrev 2015-11-02 07:56:53 följande:

Wow, stort grattis tjejen. =)

Hur länge hade ni nu försökt? =)

Jag kommer säkerligen känna likadant den dagen jag plussar...hihi...

Stort lycka till nu, kramar i massor

• chbw

JAG ÄR GRAVID!!!!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..vet inte vart jag ska ta vägen. Mannen har dessutom gått till jobbet.

HURRA vad härligt!!! :D :D underbart =) 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-02 08:04:03 följande:
    Godmorgon fina, nu har jag varit iväg nästan hela helgen.
    Campingen var så himla mysig men intensiv sen har man jobbat hela helgen och varit bortbjuden på det. Ikväll efter jobb ska jag bara slappa här i soffan.

Hur är det med dig? Själv är det hyfsat, har troligtvis haft ägglossning i helgen och vi har myst till det några gånger, nu väntas en evig väntan till nästa mens, nu hoppas vi på fler plus när det går bra.
    Hur går det för dig? Har du fått igång blödningen med kuren du tog?

Har du några trevliga planer i veckan? Denna veckan ska jag bara ro om mig själv, åka till Danmark, ut och äta och mysa ordentligt.....kramar i massor

Hej vännen! =) 
    Oj låter som du haft fullt upp! Härligt att campingen var mysig, o kul att bli bortbjuden =) Jag var ute och åt med min faster och hennes man i lördags, och igår firade jag min kusin =) 

Det är okej. Hade ruggigt ont i ryggen och livmodern igår, men känns bättre idag =) Okej! Ja men verkligen. Håller tummarna för er =) 

Ingen mens än.. Hoppas den är påväg för får rejält ont till och från. Hoppas den kommer idag eller imorgon så jag får det värsta onda hemma! Börjar jobba igen på torsdag nämligen, så ligger helst hemma när jag får som ondast.. Om mensen kommer som den ska ska den komma på torsdag, så hoppas verkligen den kommer innan... 

Inte så mycket faktiskt, ska kanske på bio med sambon nån kväll nu, annars bara ta det lugnt. Börjar jobba igen på torsdag natt efter ca två veckors ledighet =) Åh, låter som en bra vecka du har framför dig! Massor med kramar till dig!

• chbw

Går lite min väg iallafall. Mensen kom nu. Så förhoppningsvis slipper jag de värsta smärtorna på jobbet på torsdag. Och på onsdag får jag börja dubbel kur letrozol! Hoppas hoppas nån liten äggblåsa vill växa den här gången!

• Zazou

JAG ÄR GRAVID!!!!

Men åh vad roligt! Jag ryser i hela kroppen! Vad roligt för er! Det visar ju att det inte är omöjligt även om det känns så ibland! Stort grattis!
  • halo83

Tack så mycket!!

Zazou skrev 2015-11-03 12:17:02 följande:

Men åh vad roligt! Jag ryser i hela kroppen! Vad roligt för er! Det visar ju att det inte är omöjligt även om det känns så ibland! Stort grattis!

• Tess1984
    halo83 skrev 2015-11-02 09:10:11 följande:

Tack!!

Vi var på 18:e försöket, började utredningen för 1 mån sen.

Stort Grattis igen, ger hopp om att vi också kan lyckas, vi börjar närma oss 18 försöket nu, har du haft regelbunden mens under alla era försök?

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-11-02 15:10:25 följande:

Går lite min väg iallafall. Mensen kom nu. Så förhoppningsvis slipper jag de värsta smärtorna på jobbet på torsdag. Och på onsdag får jag börja dubbel kur letrozol! Hoppas hoppas nån liten äggblåsa vill växa den här gången!

Åh vad skönt att det blev som du ville fina, nu håller jag alla tummarna för er denna kuren, hur många dagar i rad äter du letrozol? kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning