• Melinda05

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?

Kraaam

• Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
  • GlitterLina
    MiniMe1 skrev 2015-05-11 11:17:08 följande:

Agnesmamma: vi håller tummarna för er! Ovitrelle är en injektion man kan ta för att planera mer exakt när ägget ska släppa. Efter injektionen släpper ägget efter 24-48h vilket gör det mycket enklare att planera när man ska ha sex eller inseminera. Men tidpunkten för att ta sprutan planeras med VUL och läkaren.

Glitterlina: vad jobbigt när känner symtom men inte ser på stickan, måste vara otroligt frustrerande!

Snobs: Välkommen!

Update här då. Jag blev inseminerad i fredags eftermiddag efter ovitrelle som jag tog på torsdagmorgon, så vi går bara och väntar och söker tecken/symtom som kan vara positiva. Nervöst och spännande samtidigt som man inte vågar ha för höga förhoppningar.

Å så spännande :) håller tummar för dig
  • evnor2

Hej
    Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden.
    Har ätit pergotime 5 gånger, blivit gravid 1 gång dock misfall i v 6.
    Avslutade sista akuren för 4 veckor sedan. Dock har tabletterna gjort så jag har konstant smärta i magen de senaste veckorna som slutade i akut op då de trodde att mina äggstockar hade snurrat. Man fick verkligen ett uppvakande efter den op. Jag är en sån som aldrig läser biverkningar på tabletter men det ska man ju göra härdanefter. Då tabletterna har orsakat massa små blåsor på äggstockarna som skulle blivit ägglosning men inte blivit det och som spricker i magen istället. Om jag inte är gravid nu (som jag inte tror) så blir det nog IVF för våran del. Hoppas det inte gör något att jag skrev min lilla berättelse om min upplevelse med pergotime.   

• gul87

En liten fråga. Vilken dag går ni fått mens på vid användning av Pergotim?

• GlitterLina
    evnor2 skrev 2015-05-11 12:33:58 följande:

Hej
    Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden.
    Har ätit pergotime 5 gånger, blivit gravid 1 gång dock misfall i v 6.
    Avslutade sista akuren för 4 veckor sedan. Dock har tabletterna gjort så jag har konstant smärta i magen de senaste veckorna som slutade i akut op då de trodde att mina äggstockar hade snurrat. Man fick verkligen ett uppvakande efter den op. Jag är en sån som aldrig läser biverkningar på tabletter men det ska man ju göra härdanefter. Då tabletterna har orsakat massa små blåsor på äggstockarna som skulle blivit ägglosning men inte blivit det och som spricker i magen istället. Om jag inte är gravid nu (som jag inte tror) så blir det nog IVF för våran del. Hoppas det inte gör något att jag skrev min lilla berättelse om min upplevelse med pergotime.   

Bra att du skrev dina upplevelser. Är oxå nervös gör att det ska bli sådana blåsor på äggstockarna..
  • Lliissaa

Jag hoppar in i tråden ????

Jag började med min förra kur Pergotime idag. Riktigt nervös och förväntans full

• GlitterLina
    Lliissaa skrev 2015-05-11 13:19:23 följande:

Jag hoppar in i tråden ????

Jag började med min förra kur Pergotime idag. Riktigt nervös och förväntans full

Lycka till :)

Är du på cykeldag 5 ?
  • Agnesmamma2012
    GlitterLina skrev 2015-05-11 11:12:02 följande:

Men titta. Nu fick jag en blinkade gubbe!! Va betyder det????

Jag som fick stor geleaktig flytning igår..

Måste sexa idag för säkerhetskull

Wow då är de bara o försöka ;) glad för er skull . Kram
  • Agnesmamma2012

Agnesmamma: vi håller tummarna för er! Ovitrelle är en injektion man kan ta för att planera mer exakt när ägget ska släppa. Efter injektionen släpper ägget efter 24-48h vilket gör det mycket enklare att planera när man ska ha sex eller inseminera. Men tidpunkten för att ta sprutan planeras med VUL och läkaren.

Glitterlina: vad jobbigt när känner symtom men inte ser på stickan, måste vara otroligt frustrerande!

Update här då. Jag blev inseminerad i fredags eftermiddag efter ovitrelle som jag tog på torsdagmorgon, så vi går bara och väntar och söker tecken/symtom som kan vara positiva. Nervöst och spännande samtidigt som man inte vågar ha för höga förhoppningar.

Okej , förstår . Är det något läkaren föreslog det med sprutan eller ni som önskat de ? Går ni igenom ivf då ? Kram
  • Agnesmamma2012
    gul87 skrev 2015-05-11 13:11:19 följande:

En liten fråga. Vilken dag går ni fått mens på vid användning av Pergotim?

Fick det 8-9 dagar efter sista tabletten om jag inte minns fel :).
  • Agnesmamma2012

Håller tummarna för er med såklart ????
Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015