Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej igen :) , nej vi har inte gjort någon utredning , jag har ju varit gravid men kunde inte behålla det barnet tyvärr :/ , för mig verkar inte effekten sitta kvar , denna månad är pergofri och är redan på dag 20 i cykeln och ingen ägglossnings än. Men vi får inte tappa hoppet , många blir cravida trots allt med pergo , men vissta kan det dröja ett tag :) ..
Hallå ! Jag har avslutat min andra pergotime kur nu . Var på ul i måndags och visade sig att jag hade en stor äggblåsa . Hoppas hoppas det tar sig denna gången ????. Har ni ätit pergotime tidigare och blivit gravida ? Vad har ni för erfarenheter kring pergotime :)? Jag håller mina tummar och tår för att ni ska plussa snart .
Jag hade konstant huvudvärk första omgången pergotime , och nu andra gick mitt humör upp och ner .
Började ni också med tabletterna dag 5 och åt i 5 dagar ? Har ni varit på ultraljud och sett om ni har någon fin äggblåsa ? Mvh Elin
Hej Elin :) ! jag har endast tagit pergotime en gång , de ända biverkningarna som jag hade var stt jag fick väldigt stora bröst trodde stt jag blev gravid men icke :p . Nu har jag ett uppehåll men ska snart börja med min andra kur. Under första kuren fick jag ägglossning , kände även det.. Min gynekolog skrev bara ut tabletterna och sa till mig att vi hörs om 6 månader , fick inte gå på ul.. Jag hoppas att det ska funka andra kuren men har tappat hoppet efterssom det inte tog sig första gången. Fick du någon äl första kuren ? :)
vet ni om man kan dricka alkohol när man tar pergotime? hittar ingen info om att man inte ska det, vad tror ni eller vet ni något om det?
Vet faktiskt inte ! Dricker inte ofta, men nu sitter jag med ett glas vin haha! Men skippa det för säkerhet, då menar jag under de dagarna som du tar tabletterna :)
Japp jag hade äl första kuren med :)
Vad kul ! Hoppas det tar sig denna gång ! :D
Ja jag hoppas verkligen det . Mitt i allt flyttar vi så jag hoppas det kan hjälpa att tänka på nåt annat :) kram
Hej!
Hoppar in här. Fick min mens igår och ska börja min första kur med pergotime idag. Dvs mensdag 2. Blir UL dag 11 (10 maj)
Blir lite fundersam när alla andra skriver att ni börjat med kuren typ mensdag 5, varför har min läkare sagt att jag ska börja dag två:S?
Fick mens i tisdags :( börjar på lördag med Pergo kur 2