Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej!
Får man hoppa in här med er?
Jag har precis börjat med 1a kuren pergo, 25mg (halv tablett) och tar sista (5e) tabletten ikväll. Har fått tid för UL på måndag, är så nervös!
Tyvärr har jag fått en del biverkningar, huvudvärk, ont i bröst och nertill i buken, men det kommer vara värt det om allt lyckas.
Hej Minime ! Vad roligt , jag hoppas verkligen att det blir något för er :D .. oroa dig inte för biverkningar det är vanligt , och testa med ägglossningstest så att du har koll på om tabletterna funkade..
Sen undrar jag en sak till alla er andra , vad tycker ni om jag börjar med en fubbel kur även om enkel kur funkade ? Finns det större chanser att det tar sig ? Kram / Melinda
Hej Minime ! Vad roligt , jag hoppas verkligen att det blir något för er :D .. oroa dig inte för biverkningar det är vanligt , och testa med ägglossningstest så att du har koll på om tabletterna funkade..
Sen undrar jag en sak till alla er andra , vad tycker ni om jag börjar med en fubbel kur även om enkel kur funkade ? Finns det större chanser att det tar sig ? Kram / Melinda
Ja det kanske du har rätt i :) får väl nog ändå hålla på med enkel kur lite till
Ja det kanske du har rätt i :) får väl nog ändå hålla på med enkel kur lite till
Jag har avslutat första kuren pergo ( skulle ta dom dag 3-7) och är på dag 12 idag.
Var på ultraljud i torsdags och då syntes inte mycket alls. Ska in på nytt ul på måndag.
Hoppas hoppas att det har hänt lite mer då.
Jag har tyvärr en gynekolog som jag inte riktigt känner något stort förtroende för.
Han är inte uppdaterad på reglerna för landstings finansierad IVF.
Jag tror att de beror på hur långa cykler man haft vilken dag man ska börja med tabletterna osv . Om du har väldigt ont i buken kan det ju vara så att äggstockarna överproducerar äggblåsor så håll lite koll på det ????kram på er
Nu har jag varit på UL och är tydligen väldigt lättstimulerad, hade totalt 20 äggblåsor, men de 3 största var 17mm, 14mm och 13mm. Resten var så små att de inte kommer spela någon roll. Så min läkare vill göra ett nytt UL på onsdag samt att jag börjar med ägglossningstest idag
Nu har jag varit på UL och är tydligen väldigt lättstimulerad, hade totalt 20 äggblåsor, men de 3 största var 17mm, 14mm och 13mm. Resten var så små att de inte kommer spela någon roll. Så min läkare vill göra ett nytt UL på onsdag samt att jag börjar med ägglossningstest idag
Haha nja lite svårt då vi är två kvinnor, men jag har inte hittat nån passande aktuell tråd om pergotime stimulering i regnbågstråden så därför hänger jag på er ^^
Det är mycket trevligare att prata med människor som går igenom samma sak, även om vi nu ska insemineras på klinik och inte kan "sexa på" på samma sätt som ett heteropar :)