Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
[quote=75255949][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2015-05-05 13:02:17 följande:[/quote-nick]Hänger på här jag med om det är ok?
Ska ta sista tabletten av min första enkelkur idag. Åt dock 3 kurer för drygt 2 år sen och blev då tillslut gravid och födde vår dotter. Nu vill vi ha syskon så har fått börja med pergo igen direkt då jag har PCO och därmed väldigt sällan egen äl.[/
Du åt enkelkurer va :)? Kram
Agnesmamma2012: Ja jag har kört enkelkurer varje gång. Har räckt för att ge mig äl. Dock har den alltid kommit först runt cd 20 så har en har nog ett tag kvar och vänta då jag bara är på cd 9 nu.
Agnesmamma2012: Ja jag har kört enkelkurer varje gång. Har räckt för att ge mig äl. Dock har den alltid kommit först runt cd 20 så har en har nog ett tag kvar och vänta då jag bara är på cd 9 nu.
Har legat på runt 34 dagar när jag ätit pergotime. Är tiden fram till äl som blivit fördröjd från normalt cd 14 till 20 för mig. Sen har jag haft 14 dagar till bim.
Nu tog jag sista tabletten på 2andra kuren.
När jag fick min son 2006 så kom han på 3dje kuren. Innan dess hade vi försökt i nästan 3 1/2 år utan hjälp..
Har köpt digitalt ägglosningstest med 10 st tester.. Funderar på om jag ska börja i morgon me dem..
Ny update! UL idag visade bara 1 stor fin äggblåsa som enl läkaren beräknas släppa i helgen. Vilket vi inte alls vill för inseminationsbehandling ges inte på helgen på vår klinik. Så efter lite mailande och telefonsamtal fick vi ovitrelle spruta utskrivet som ska tas imorgonbitti, och inseminationen sker på fredag eftermiddag!
Glitterlina: hoppas ni lyckas på detta försök då! Vet du när du ägglossade sist? Det brukar ju dröja 4-10 dagar efter sista tabletten, iaf så sa de på vår klinik.
Solrosen: skönt att ni fick börja direkt denna gång då, aldrig kul att gå och vänta. Det gör vi så mycket iaf!
Hej på er!
Slänger ut en liten fundering, som ni erfarna kanske kan hjälpa mig med.
Är idag på cykeldag 24. Åt min första pergokur mellan CD 5-9. Är osäker på ägglossningen, har inte känt av något. Jag har nu haft molvärk till och från sedan i måndags, det har avtagit något idag men känns fortfarande ibland. Tog ett gravtest igår som visade negativt. Ska till läkaren för blodprov imorgon för att se om ägglossning har skett.
Tror ni att det är farligt med molvärken? Tänk om jag blivit överstimulerad? Hur märks det i så fall tror ni?