• nihka

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2019-05-10 08:07:28 följande:
    Det får du gärna tro men du har förstås inte funderat över vad begreppet "förbjuda homosexualitet" skulle betyda? Vad det insinuerar?

Hur tror du att man kan "förbjuda homosexualitet"?

Kan du komma på någon annan metod än avlivning?
    Man förbjuder homosexualitet genom att göra homosexuella handlingar olagliga. Eftersom man inte kan brainscanna för läggning måste man gå på handling om inte personen själv erkänner sin läggning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Snake
    Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Nej, mitt förtroende för den här, så kallade, regeringen är noll. Absolut noll.

Att hoppa av försvarsberedningen såhär sent är rent bedrövligt. Det är så uselt att det finns inte...

Detta är en pajasregering som aldrig borde bildats. Synd att Sjöstedt inte gjort allvar av sitt hot. Men åt andra sidan. Finns det _någon_ som trodde att han någonsin skulle våga!
    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-09 19:13:44 följande:
    Enligt Den kristna organisationen Diakonia:

inbjudna organisationen heter My Truth och är grundad av israelen Avihai Shorshan, som var en av tre representanter för organisationen på riksdagsseminariet. Att Avihai Shorshan har kopplingar till bosättningsrörelsen råder det ingen tvekan om. Enligt en artikel i Jerusalem Post från november 2016 bodde han i och agerade som talesperson för den ideologiska bosättningen Kfar Adumim på Västbanken, något som nyligen har bekräftats av hans egen Facebooksida. Kfar Adumim är aktiv i den ideologiska bosättarrörelsens samarbetsorganisation Regavim. Shorshan har förespråkat kollektiv bestraffning och tvångsförflyttning av palestinier. Som representant för My Truth intervjuas Shorshan 2016 av israeliska Channel 20 och kommenterar ett terrorattentat på en bosättning i Hebron med att föreslå att Israel bör hämnas genom att jämna hela den palestinska staden Bani Naim med marken och förvisa dess 20 000 invånare. Han har även lierat sig med bland annat den israeliska högerorganisationen Im Tirtzu, som på sin egen Facebooksida publicerade en film i september 2018 där Shorshan talar till organisationens medlemmar.

Jag återkommer med länkar under kvällen.
    Nu har ju dina frånvarande länkar noll och intet värde då My Truth fortfarande inte är någon bosättarrörelse. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ta in?

Varför vill du inte att terroristernas brott mot folkrätten diskuteras? 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-05-10 10:34:57 följande:
    Här påstår en hebreisktalande att journalisten på ETC ljuger om artikeln:
    https://twitter.com/N00dn1k0l4j/status/1126403763181379584

Du talar väl hebreiska så du kan säkert bekräfta eller dementera att han talar om att utplåna en enskild by som ett avskräckande exempel efter en terrorattack där en 13-årig flicka dödades

I motsats då till påståendet från ETC och journalisten att han talar om att "driva ut alla palestinierna från Judea". 
    Det som står längre ner i twitterlänken stämmer bra med vad han sa. Det han säger är inget jag håller med om, nu vet ju inte jag vilka kopplingar han har till den trettonåriga flickan som mördades, och som är upprinnelsen till hans uttalanden. Men jag kan anta att om man har personliga kopplingar så kan reaktionen bli så här.
    Det är nog bara vänstervurmaraktivister som sväljer allt som ETC och antisemitbladets ledarsida kräker ur sig. 
    Har Daniel Sw(ed)in tagit tillbaks sin lögn förresten? 

och My Truth blir fortfarande ingen bosättarrörelse oavsett vad Avihai sagt eller inte.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • raderad av kommunistmoderator
    Snake skrev 2019-05-10 12:50:34 följande:
    Nej, mitt förtroende för den här, så kallade, regeringen är noll. Absolut noll.

Att hoppa av försvarsberedningen såhär sent är rent bedrövligt. Det är så uselt att det finns inte...

Detta är en pajasregering som aldrig borde bildats. Synd att Sjöstedt inte gjort allvar av sitt hot. Men åt andra sidan. Finns det _någon_ som trodde att han någonsin skulle våga!
    Håller med. MÖK-regeringen borde aldrig ha bildats. Statsministern står i tv och baktalar sin egen politik. Och då är botten inte ens nådd.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-10 19:01:12 följande:

Nu har ju dina frånvarande länkar noll och intet värde då My Truth fortfarande inte är någon bosättarrörelse. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ta in?

Varför vill du inte att terroristernas brott mot folkrätten diskuteras? 

Sorry, här finner du länkarna från den kristna biståndsorganisationen Diakonia som visar på kopplingar mellan Adaktussons kompisar och bosättarrörelsen:

https://www.diakonia.se/om-oss/Nyheter-och-mediaservice/Nyheter-fran-Diakonia/diakonia-fortsatter-att-sta-upp-for-folkratten-i-israel-och-palestina/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-10 20:47:03 följande:
    Sorry, här finner du länkarna från den kristna biståndsorganisationen Diakonia som visar på kopplingar mellan Adaktussons kompisar och bosättarrörelsen:

www.diakonia.se/om-oss/Nyheter-och-mediaservice/Nyheter-fran-Diakonia/diakonia-fortsatter-att-sta-upp-for-folkratten-i-israel-och-palestina/
    Det spelar ingen roll om du hittar 23211 länkar, My Truth blir fortfarande ingen bosättarrörelse
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-10 21:03:37 följande:

Det spelar ingen roll om du hittar 23211 länkar, My Truth blir fortfarande ingen bosättarrörelse

Nej när du har bestämt dig för att inte ta in fakta så är det förstås lönlöst att servera dig sådana länkar.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

Det verkar ha kommit in lite grus i JÖK-maskineriet:

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-forsvarsberedningen-spricker-partier-lamnar/

L utesluter inte en misstroendeförklaring mot försvarsministern.

Detta efter att Snåla Maggan (S) sagt åt Dalmasen Hultqvist (S) att Familjeveckan (S) har högre prioritet än Försvaret:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stefan-lofven-har-all-anledning-att-vara-orolig-over-forsvarsbraket

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?