• Rataxes

Har du förtroende för regeringen?

Anton Chigurh skrev 2019-05-11 18:58:08 följande:

"imponera på likasinnade"..... Herregud, det är sorgligt att någon kan vara så makalöst långsam i tankeverksamheten.

Men i vissa fall är det dock föga förvånande...!

Dumvänsterns epitet är ju mycket finare och dessutom godhetscertifierade.

Rebecka hade ju dessutom fräckheten att ironisera över idiotvänsterns hallelujaprojekt, sånt går inte ostraffat förbi.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-05-11 19:59:25 följande:
    Dumvänsterns epitet är ju mycket finare och dessutom godhetscertifierade.
    Rebecka hade ju dessutom fräckheten att ironisera över idiotvänsterns hallelujaprojekt, sånt går inte ostraffat förbi.
    Det märkligaste av allt är att det är vurmarna och skrikhögern som tilldelat sina meningsmotståndare 'godhets'-stämpeln.

Vad det säger om deras egna uppfattningar kan man ju spekulera i, komplex eller inte - det låter sannerligen som det.

Åtskilliga 10-tals år av hat och dum, debil, idiot-epitet är naturligtvis ingenting i jämförelse med den kränkthet vurmare och skrikhöger känner för att deras meningsmotståndare är sådär goda som de själva aldrig kan bli.

Vurmare = drömmare, fantast, maniker, romantiker, entuiast

skrikhöger = personer som skriker ut sin PANIK över sakernas tillstånd ty undergången är nära

dumvänster/idiotvänster/debilvänster = okunnig, obildad, oförmögen att förstå...

Ja, vilket av benämningarna är mest nedlåtande och nedvärderande Kräks 

• Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-11 19:41:00 följande:

Haha, då får du väl öva dig en smula. Det går faktiskt att träna upp hjärnan precis som det är möjligt att bygga upp musklerna. En liten skillnad är att det i det förra exemplet inte finns några genvägar.

Hoppas du får en synnerligen trivsam lördagskväll!  Här i Stockholm har solen avlöst regnet, till glädje för alla utom möjligen de som sitter och trycker på kammaren och söker stöd hos likasinnade på nätet.

Själva ska vi strax gå ut med hunden, en ovanligt klok hund skulle jag vilja påstå. Känner du förresten till "Find Darwin"-testet, den hunden måste klokare än FL:s högeryttrar sammantagethttps://www.youtube.com/watch?v=omaHv5sxiFI

Njaa, vem som behöver öva här kan vilken idiot som helst utröna. Att inte begripa den enklaste metaforen är tämligen obegåvat....

Dessutom hedrar du mig oerhört. Det finns ingen....ingen annan som någonsin har kommenterat mig och min välbyggda kropp som du har gjort. Och gör...

Du måste ha följt mig slaviskt när jag la upp bilder, annars hade du inte vetat. Och tro mig, FD, du verkligheten hedrar mig. Det är precis den här typen av kritik och reaktioner jag suktar efter.

Någon mer avundsjuk följare än dig är svår att hitta.

Och som tidigare sagt. Det är tydligt hur jag krupit under skinnet på dig. Och det är så enkelt att göra det.

Din gamle farmor (elr om det var din mormor) har du väl inte citerat på någon månad. Jag saknar dina usla citat. Kom igen nu och "missbruka" inte din stackars vovve.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-05-12 06:03:51 följande:
    Njaa, vem som behöver öva här kan vilken idiot som helst utröna. Att inte begripa den enklaste metaforen är tämligen obegåvat....

Dessutom hedrar du mig oerhört. Det finns ingen....ingen annan som någonsin har kommenterat mig och min välbyggda kropp som du har gjort. Och gör...

Du måste ha följt mig slaviskt när jag la upp bilder, annars hade du inte vetat. Och tro mig, FD, du verkligheten hedrar mig. Det är precis den här typen av kritik och reaktioner jag suktar efter.

Någon mer avundsjuk följare än dig är svår att hitta.

Och som tidigare sagt. Det är tydligt hur jag krupit under skinnet på dig. Och det är så enkelt att göra det.

Din gamle farmor (elr om det var din mormor) har du väl inte citerat på någon månad. Jag saknar dina usla citat. Kom igen nu och "missbruka" inte din stackars vovve.
    Nja, mitt intresse för kroppsbyggande är tämligen begränsat.

Men jag kommenterar gärna vuxna som uppträder som gossen på skolgården som förtvivlat kämpar om största möjliga uppmärksamhet, under förutsättning att gossen försöker göra detta på andras bekostnad.

När jag började läsa här slogs jag av hur pass många högeraktivister det fanns som hade för vana att gemenskapsflabbande peka finger år företeelser de valt att tolka en smula tendentiöst. Min nästa upplevelse var hur oerhört härskna dessa blev när de drabbades av en returetikett på åsikterna - och att personangeppet då kom lika säkert som amen i kyrkan.

Men jag vill ge dig en eloge för att du börjat med direkt kommunikation och inte tredjepartsvarianten - iofs kommenterar jag den varianten också. Ett litett steg för en människa, men ett stort steg bort från skolgården, skulle min gamla mormor ha kunnat konstatera.

Ha nu en synnerligen vilsam söndag, själv ska jag ut i skogen och jogga med hundenSolig
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-11 16:58:44 följande:
    Det är ju för fan du som inte får in i din skalle att My Truth inte blir en bosättarrörelse för att någon i den råkar vara bosatt i Judéen. 

Med din S-logik blir ditt parti en antisemitisk rörelse pga alla antisemiter i ditt parti.

Hmm hänvisar du inte till din egen logik just nu? Är det inte just du som i flera inlägg i den här tråden riktat mycket allvarliga anklagelser mot hela organisationer eller publikationer pga av att du ogillar vad någon eller några har skrivit eller sagt? Jag tänker exempelvis på att du i flera inlägg kallat Aftonbladet för antisemitbladet?

När det gäller organisationen My Truth så har grundaren, Avihai Shorshan, bl.a. agerat som talesperson för den ideologiska bosättningen Kfar Adumim.  Avihai Shorshan har också när han uttalade sig för My Truths räkning föreslagit att Israel bör hämnas genom att jämna hela den palestinska staden Bani Naim med marken och förvisa dess 20 000 invånare. Om grundaren och talespersonen för en organisation (exempelvis My Truth) också engagerar sig i andra organisationers frågor (exempelvis bosättarrörelsen) så får man nog stå ut med att utomstående anser att de finns kopplingar mellan organisationerna.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2019-05-11 11:35:23 följande:

Ett gott råd i all välmening: håll dig till sanning och fakta eller skriv inte alls.

ETC påstod saker de inte hade täckning för.

Påståendena råkade passa er inom S i er pågående kampanj mot KD så ni spred dem.

Det sket sig när bluffen synades.

Jupp.

Och som Ebba Busch Thor (KD) sa i riksdagens partiledardebatt (anförande 129):
    "Jag menar att det bästa sättet att bekämpa populism inte är genom att medvetet missförstå, fara med osanning och vilseleda. Det är inte så vi tar kampen mot populism, utan det är med sanning och med hederlighet. Det här är verkligen en ödesfråga om man vill hålla ihop unionen för framtiden."
    https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/partiledardebatt/partiledardebatt-med-anledning-av-val-till_H6C120190508pd

Det är bra att vi har politiker som inte lever kvar i 1970-talets mediamiljö. Det är politiker som exempelvis Ebba Busch Thor och Hanif Bali (M) som hänger med och framförallt förstår den nya tidens nyhetsflöde...

Jisses, Hanif Bali har flerfaldigt fler följare på Twitter än Moderaterna/sitt parti och når troligen fler gräsrötter än partiets traditionella plattformar vilken given helg som helst.

Det gäller att hänga med i tiden men det är bara ett fåtal partier/politiker som gör det.

Idag avslöjas osanningar inom någon vecka och på bred front - varför det är så urbota destruktivt att fortsätta som om året var 1970, och på alla sätt och vis destruktivt. I slutändan sätter sig skadan på grundförtroendet och det påverkar oss alla.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-05-12 11:02:14 följande:

Jupp.

"Jag menar att det bästa sättet att bekämpa populism inte är genom att medvetet missförstå, fara med osanning och vilseleda. Det är inte så vi tar kampen mot populism, utan det är med sanning och med hederlighet. Det här är verkligen en ödesfråga om man vill hålla ihop unionen för framtiden."

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/partiledardebatt/partiledardebatt-med-anledning-av-val-till_H6C120190508pd

Det är bra att vi har politiker som inte lever kvar i 1970-talets mediamiljö. Det är politiker som exempelvis Ebba Busch Thor och Hanif Bali (M) som hänger med och framförallt förstår den nya tidens nyhetsflöde...

Jisses, Hanif Bali har flerfaldigt fler följare på Twitter än Moderaterna/sitt parti och når troligen fler gräsrötter än partiets traditionella plattformar vilken given helg som helst.

Det gäller att hänga med i tiden men det är bara ett fåtal partier/politiker som gör det.

Idag avslöjas osanningar inom någon vecka och på bred front - varför det är så urbota destruktivt att fortsätta som om året var 1970, och på alla sätt och vis destruktivt. I slutändan sätter sig skadan på grundförtroendet och det påverkar oss alla.

Ebba Busch Thor är inget bra exempel på någon som bekämpar populism och som inte vill vilseleda. Det blev extremt tydligt under förra söndagens partiledardebatt där Ebba Busch Thors pratade om 100 000 försök till våldtäkt..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-05-12 11:02:14 följande:
    Jupp.

www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/partiledard...

Nu är ju framför allt inte HB ett bra exempel på någon som förstår och hänger med ...

Sparkad från uppdrag, nyttig idiot för främmande makt, konstant kränkt över att behandlas som han behandlar andra...  Den ev dagen M blir helt som SD kommer HB att lyftas som en föregångare , om M tar sig i kragen och gör upp med de bruna kommer HB säkerligen att byta parti till SD.

HBs tolkningar och kommentarer av nyhetsflödet hänger ev med i tiden, men det är ingen konstruktiv debatt han bidrar till. Tvärt om är HBs deltagande destruktivt. Men den destruktiva polariseringen är 'den nya tidens' mediaflöde från vurmarna.
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-05-12 11:19:44 följande:
    Ebba Busch Thor är inget bra exempel på någon som bekämpar populism och som inte vill vilseleda. Det blev extremt tydligt under förra söndagens partiledardebatt där Ebba Busch Thors pratade om 100 000 försök till våldtäkt..
    Det är ingen idé att du försöker och det är fruktansvärt tröttsamt att du överhuvudtaget försöker.

1.) Det gällde både försök till våldtäkt och fullbordade sådana.

2.) Siffrorna kommer från Nationella Trygghetsundersökningen (NTU) som bygger på egen rapportering (det vill säga inte på allmänningar). Utslaget rapporter över den kvinnliga befolkningen i Sverige hamnar på ungefärliga 115 000.

Är din invändning att Ebba Busch Thor avrundade ~115 000 till 100 000?
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-05-12 11:30:05 följande:
    Nu är ju framför allt inte HB ett bra exempel på någon som förstår och hänger med ...

Sparkad från uppdrag, nyttig idiot för främmande makt, konstant kränkt över att behandlas som han behandlar andra...  Den ev dagen M blir helt som SD kommer HB att lyftas som en föregångare , om M tar sig i kragen och gör upp med de bruna kommer HB säkerligen att byta parti till SD.

HBs tolkningar och kommentarer av nyhetsflödet hänger ev med i tiden, men det är ingen konstruktiv debatt han bidrar till. Tvärt om är HBs deltagande destruktivt. Men den destruktiva polariseringen är 'den nya tidens' mediaflöde från vurmarna.
    Men ändå är han konstakt belönad av väljarna/partiets gräsrötter. Att Hanif Bali (M) är som folk är mest - dödliga varelser som även har baksidor - är självklarheter. Han är för längesen bortom behovet att framställas som perfekt eller att ha partiet i ryggen... han rider på en helt egen våg sedan länge.

Men Moderaterna kommer troligen inte att finnas om si sådär 30 år. Partiet vilar på ett traditionellt förtroende som varken kommande (eller ens våra yngsta) generationer och våra nykomna immigranter... har någon som helst koppling till.

Det är dock folkliga figurer som just Hanif Bali som kan vända på den utvecklingen och tydliggöra hur och varför partiet är relevant.

Vi lever i tider där någonting så banalt som prefixet Krist- i Kristdemokraterna kan vara avgörande för hur folk förhåller sig till Sveriges högerpolitik. Speciellt nykomna immigranter har ingen som helst aning om vad Moderaterna är för någonting medan de har en betydligt bättre uppfattning om vad den europeiska kristendomen/kristdemokratin i allmänhet borgar för/symboliserar...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?