• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Anton Chigurh skrev 2019-05-09 05:36:48 följande:

PK-gerillan här inne använder ju aaaaldrig någonsin några epitetet som kan uppfattas....mindre önskvärda. Eller så.

Det verkar på ditt uttalande som att PK-gerillan inte är så där PK som det vill påstås?
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-08 15:45:07 följande:
    Antisemitbladet kan inte ens skriva ut hans namn rätt, eller om det är hatsajten ETC som inte kan skriva rätt namn.

Bra att du la in länken till My Truth, jag glömde det i ilskan...
    Allt kommer från ETC. AB har i princip bara kopierat deras artikel.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-08 21:22:18 följande:
    Jag trodde du hajade att du skulle kolla länken..

Här kommer lite med fakta.

CNN den 20 november 1998 

edition.cnn.com/US/9811/20/texas.sodomy/

"Texas is one of five states that made oral and anal sex a crime for gay men and lesbians but not for heterosexuals"

Lars Adaktussons kompisar i ADF kämpade i början av 2000-talet för att Texas skulle behålla lagen som förbjöd sex mellan två kvinnor eller sex mellan två män.
    För några år sedan agerade ADF på samma sätt i Indien och stred för att sex mellan två kvinnor eller sex mellan två män skulle vara förbjudet.

Det är vidrigt att KDs. Lars Adaktusson bjuder in den typen av extremister till våra parlament.  Det är också förvånande att du i inlägg efter inlägg vägrar att ta till dig fakta.   Kan du förklara varför du agerar för att rädda skinnet för en av de mest homofoba organisationer som finns?

Jag öppnade upp för att jag ne visste om lagen gäller även lesbiska. Nu lägger du in ett citat(?) från CNN som påstår att det rä så.. Jaha.

Det förändrar inte faktum att ditt påstående om att ADF vill förbjuda homosexualitet är felaktigt och att du inte klara av att bevisa det.

.jag har redan skrivet det: om du vill kritisera ADF så kritisera dem för vad de verkligen står för. Exempelvis att de är emot homoäktenskap. Du behöver inte ljuga för att hoppas att det skall vara "värre".

Tycker du att det är hemskt att EU håller en konferens om förföjda minoriteter och att en representant för ADF deltar där så gör du men du behöver inte ljuga.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-08 21:52:40 följande:

Föga förvånande att du skulle ta strid för illegala bosättare på västbanken..

Kritiken mot Lars Adaktusson går ut på att organisationen My Truth, har nära kopplingar till den israeliska bosättarrörelsen som agerar för fler bosättningar på västbanken, bosättningar som FN och övriga världen betraktar som illegala. Joakim Wohlfeil, sakkunnig på väpnade konflikter på den kristna biståndsorganisationen Diakonia är starkt kritisk mot Lars Adaktusson.

Du och dina fantasier ...

Meningslöst att argumetnera mot de halmgubbar du uppfinner gång på gång.

.
    Har du något som helst belägg, förutom ETC:s artikel som AB kopierade på att "My Truth" är en bosättarrörelse?

Jag frågar för jag hittade hemsidan och ser bara vittnesmål från soldater och föreläsningar kring detta. Visserligen är en del material på oöversatt hebreiska men jag hittar ingeting som har med bosättningar att göra.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-08 22:41:39 följande:
    Det är självklart mycket olämpligt av en svensk riksdagsman att bjuda in en illegal bosättare till riksdagen. Förstår du inte det?
    Nej, det gör jag inte, förklara, och svara på frågorna du fått istället för att slingra dig.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-05-09 08:33:17 följande:
    Du och dina fantasier ...

Meningslöst att argumetnera mot de halmgubbar du uppfinner gång på gång.

.
    Har du något som helst belägg, förutom ETC:s artikel som AB kopierade på att "My Truth" är en bosättarrörelse?

Jag frågar för jag hittade hemsidan och ser bara vittnesmål från soldater och föreläsningar kring detta. Visserligen är en del material på oöversatt hebreiska men jag hittar ingeting som har med bosättningar att göra.
    Nej, de har ingenting med bosättarrörelsen att göra. Nu vägrar jag betala för en hatsajt som ETC, som ligger på samma nivå som Skamnytt och Fria Fantasier, så jag vet inte vad de ljugit ihop för svammel.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-09 08:29:07 följande:

Jag öppnade upp för att jag ne visste om lagen gäller även lesbiska. Nu lägger du in ett citat(?) från CNN som påstår att det rä så.. Jaha.

Det förändrar inte faktum att ditt påstående om att ADF vill förbjuda homosexualitet är felaktigt och att du inte klara av att bevisa det.

.jag har redan skrivet det: om du vill kritisera ADF så kritisera dem för vad de verkligen står för. Exempelvis att de är emot homoäktenskap. Du behöver inte ljuga för att hoppas att det skall vara "värre".

Tycker du att det är hemskt att EU håller en konferens om förföjda minoriteter och att en representant för ADF deltar där så gör du men du behöver inte ljuga.

ADF strider inte bara MOT rätten för samkönade att gifta sig, ADF strider också FÖR ATT att sex mellan samkönade ska vara vara förbjudet. Detta har ADF visat vid flera tillfällen. Det är inte jag som försöker förvärra det ADF håller på med det är du som av oklar anledning vägrar att erkänna vad ADF som organisation pysslar med.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-09 08:29:07 följande:

ADF strider inte bara MOT rätten för samkönade att gifta sig, ADF strider också FÖR ATT att sex mellan samkönade ska vara vara förbjudet. Detta har ADF visat vid flera tillfällen. Det är inte jag som försöker förvärra det ADF håller på med det är du som av oklar anledning vägrar att erkänna vad ADF som organisation pysslar med.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-09 16:51:43 följande:

Nej, de har ingenting med bosättarrörelsen att göra. Nu vägrar jag betala för en hatsajt som ETC, som ligger på samma nivå som Skamnytt och Fria Fantasier, så jag vet inte vad de ljugit ihop för svammel.

Enligt Den kristna organisationen Diakonia:

inbjudna organisationen heter My Truth och är grundad av israelen Avihai Shorshan, som var en av tre representanter för organisationen på riksdagsseminariet. Att Avihai Shorshan har kopplingar till bosättningsrörelsen råder det ingen tvekan om. Enligt en artikel i Jerusalem Post från november 2016 bodde han i och agerade som talesperson för den ideologiska bosättningen Kfar Adumim på Västbanken, något som nyligen har bekräftats av hans egen Facebooksida. Kfar Adumim är aktiv i den ideologiska bosättarrörelsens samarbetsorganisation Regavim. Shorshan har förespråkat kollektiv bestraffning och tvångsförflyttning av palestinier. Som representant för My Truth intervjuas Shorshan 2016 av israeliska Channel 20 och kommenterar ett terrorattentat på en bosättning i Hebron med att föreslå att Israel bör hämnas genom att jämna hela den palestinska staden Bani Naim med marken och förvisa dess 20 000 invånare. Han har även lierat sig med bland annat den israeliska högerorganisationen Im Tirtzu, som på sin egen Facebooksida publicerade en film i september 2018 där Shorshan talar till organisationens medlemmar.

Jag återkommer med länkar under kvällen.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-09 18:56:41 följande:
    ADF strider inte bara MOT rätten för samkönade att gifta sig, ADF strider också FÖR ATT att sex mellan samkönade ska vara vara förbjudet. 
    Ja, jag har redan skrivit det några gånger och jag tycker du ska hålla dig till det om du vill kritisera ADF istället för att hålla på att ljuga om att de vill förbjuda homosexualitet.

Du är en aktiv del av ditt partis pågående smutskatsningskampanj mot KD.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?