• RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

Det här hade jag missat:

https://www.mucf.se/pressmeddelande/ssu-skane-raknas-bort-nar-statsbidrag-tilldelas

"SSU har redovisat för MUCF att ungdomsförbundet vidtagit tillräckliga åtgärder när omfattningen av bristerna i Skåne blivit kända för förbundsledningen. Uppgifterna kring SSU Skåne är dock så pass allvarliga att MUCF anser att åtgärderna ändå inte är tillräckliga.

SSU får därmed inte tillgodoräkna sig de föreningar som finns i SSU Skåne eftersom det inte har levt upp till demokratikriteriet."

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-07 14:19:46 följande:

Jag förstår allt i den här konversationen men du slirar runt som en gammal Volvo 240 i leran på en raggarträff.

Du försökte få det till att ADF vill förbjuda homosexualitet. Det vill de alltså inte.

Jag försvarar ingenting annat än att jag korrigerar dina felaktiga uppgifter. Att du frågar varför jag försvarar säger allt om hur du egentligen vill demonisera med falska uppgifter. När någon säger emot de falska uppgifterna så "försvarar" man.

Och allt grundar sig i att du har synpunkter på att EU hållit ett seminarium om förföljda minoriteter i Mellanöstern.

Har jag förstått saken rätt?

Vi är överens om att ADF har kampanjat MOT att göra det lagligt kvinnor att ha sex med kvinnor och mot att göra det lagligt för män att ha sex med män (i länder där detta är eller har varit förbjudet) men du anser inte att detta ska tolkas som att ADF vill förbjuda homosexualitet?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-05-07 14:13:54 följande:
    Det här är Socialdemokraternas riksdagsledamot Jamal El Haj:
    https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/jamal-el-haj_6a1b02dd-bdc4-4019-ab3e-dfeb133018ed

Det här är terror-rörelsen Hamas flagga:
    https://www.crwflags.com/fotw/images/p/ps%7Dhams8.gif

Det här är en socialdemokratisk riksdagsledamot och Hamas flagga tillsammans:
    https://pbs.twimg.com/media/DnKSweqX0AAGbwI.jpg

Mer om den socialdemokratiske riksdagledamoten:

https://twitter.com/emil_moghaddam/status/1125717916635287554

Var hittar S alla juveler?
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-07 14:46:03 följande:
    Rötan inom S har som sagt trängt djupt ner.

Tänk om S hade samma självinsikt som till och med SD hade och bröt med sitt antisemitiska ungdomsförbund och började om på nytt med ett nytt ungdomsförbund, då kanske man kunnat ta pladdrandet om att ta avsånd från antisemitism på allvar.

Den Socialdemokratiske riksdagsmannen som syns på en bild där Hemasflagga syns i barkunden förtjänar självklart all kritik. Det gör också Lars Adaktusson som lierar sig med extremister och bosättaraktivister som vill köra ut alla palestinier från västbanken till Sveriges riksdag.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/pLr7r1/adaktusson-oppnar-dorren-for-extremism
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-07 14:46:03 följande:
    Rötan inom S har som sagt trängt djupt ner.

Tänk om S hade samma självinsikt som till och med SD hade och bröt med sitt antisemitiska ungdomsförbund och började om på nytt med ett nytt ungdomsförbund, då kanske man kunnat ta pladdrandet om att ta avsånd från antisemitism på allvar.
    Fast nu kan det vara så att S faktiskt är på väg att förlora kampen om åtminstone bilden. Kampen om antisemitismen inom sitt eget parti.

Det börjar bli lite väl många, lite väl högt uppsatta som reagerar på Socialdemokraternas antisemitism.

Men betänkt att antisemitismen finns hela vägen upp i regeringen och Verkställande Utskottet, det är inbäddat i partiets DNA, så det är absolut ingen enkel resa att rensa ut den. Det lär ta decennier. OM någon ens vågar börja den resan.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-07 15:52:00 följande:
    Har jag förstått saken rätt?

Vi är överens om att ADF har kampanjat MOT att göra det lagligt kvinnor att ha sex med kvinnor och mot att göra det lagligt för män att ha sex med män (i länder där detta är eller har varit förbjudet) men du anser inte att detta ska tolkas som att ADF vill förbjuda homosexualitet?
    Nä, vi är inte överens eftersom du inte håller dig till sanningen.

ADF motsatte sig att Texas dåvarande "sodomy law" skulle upphävas.

Detta gjorde de  med motiveringen att den typen av sex (analsex mellan män) var riskfylld. Alltså precis samma argument som i HIV-debatten och precis samma argument som idag i Sverige används för att motivera att homosexuella inte får lämna blod. 

Mig veterligt säger texas Sodomy Law ingenting om kvinnors sex med kvinnor men det kan jag ha fel om.

Det har alltså ingenting med ditt påstående om att "de vill förbjuda homosexualitet" att göra.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-05-08 08:34:46 följande:

Detta gjorde de  med motiveringen att den typen av sex (analsex mellan män) var riskfylld. Alltså precis samma argument som i HIV-debatten och precis samma argument som idag i Sverige används för att motivera att homosexuella inte får lämna blod. 

Mig veterligt säger texas Sodomy Law ingenting om kvinnors sex med kvinnor men det kan jag ha fel om.

Det har alltså ingenting med ditt påstående om att "de vill förbjuda homosexualitet" att göra.
    Hm, undrar om de känner till att analsex mellan män och kvinnor också är vanligt förekommande.

Kanske något för nyhögern i Sverige att ta upp. En övervakningskamera i varje sängkammare borgar för ett naturligt sexbeteendeTomte
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-08 08:34:46 följande:

Jo det har det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sodomy_laws_in_the_United_States

By 2002, 36 states had repealed their sodomy laws or their courts had overturned them. By the time of the 2003 Supreme Court decision, the laws in most states were no longer enforced or were enforced very selectively. The continued existence of these rarely enforced laws on the statute books, however, was often cited as justification for discrimination against gay men, lesbians, and bisexuals.

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-08 08:00:54 följande:

Den Socialdemokratiske riksdagsmannen som syns på en bild där Hemasflagga syns i barkunden förtjänar självklart all kritik. Det gör också Lars Adaktusson som lierar sig med extremister och bosättaraktivister som vill köra ut alla palestinier från västbanken till Sveriges riksdag.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/pLr7r1/adaktusson-oppnar-dorren-for-extremism
    Jaha, du vill citera antisemitbladets ledarsida, som ljög om att Israel dödat en gravid kvinna och hennes 14 månader gamla barn, när det i själva verket var antisemitbladets idoler som låg bakom deras död? 

Ämnet för seminariet som det förljugna antisemitbladet vänder sig mot var alltså hamas användande av oskyldiga som mänskliga sköldar. Det var lika ointressant för dig som för antisemitbladet.

My Truth är inte en bosättarorganisation vilket du och ditt förljugna antisemitblad hävadr, det är en organisation som består av reservister i IDF, min fru är medlem och hon är fan ingen bosättare. Kolla upp fakta innan du fortsätter sprida lögner. 
  • Digestive

Riksdagens partiledardebatt med anledning av EU-valet ökar mitt förtroende för regeringen.

Det var uppfriskande att se regeringspartier debattera hårt mot varandra - som exempelvis Isabella Lövin (MP) och Jan Björklund (L) gjorde - istället för att stryka varandra medhårs i ett ljummet politikspel.

Sådan dynamik kan sålla ut väldiskuterade och välskakade beslut under pågående mandatperiod. Jag hoppas att vi får se konkreta resultat av sådan dynamik i fortsättningen.

Överlag vart jag förvånad över fokuset på ens egna politik i debatten - att de i regel lyfta fram sig själva snarare än att försöka sänka sin meningsmotståndare. Det fanns givetvis undantag om än förutsägbara sådana...

I min mening en sällsynt sevärd debatt som nås här: http://www.riksdagen.se/sv/aktuellt/2019/maj/3/partiledardebatt-med-anledning-av-eu-valet/

Det bästa du kan se inför EU-valet.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?