• pk regerar

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-05-08 22:06:23 följande:
    Nu är ju knappast de du tänker på en del av en ockupationsmakt som i strid med internationella lagar annekterar ett lands arealer till ett annat land.

Din analogi haltar mer än betänkligt,

men å andra sidan går din analogi ovan helt i linje med det där påståendet om att 'om två partier utan att sinsemellan ha pratat med varande och kommit överens röstar lika så har de samarbetat'
    Israel hit och Hamas dit. Vem bryr sig? De har fått 100 och åter 100 chanser att hantera sin lilla dispyt. Finns ingen anledning att hela världen ska engagera sig i den och ditt bidrag räknas inte ens.

Däremot är det en realitet att svenska skogsdungar numera kryllar av illegala bosättningar.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-08 22:24:04 följande:

Jag kritiserar bägge sidor. Det är helt fel att låta sig fotograferas med en Hamasflagga i bakgrunden och det är helt fel att bjuda in någon som har varit/är illegal bosättare på västbanken till Sveriges riksdag. Uppgiften att My Truth är en del av bosättarrörelsen kommer från Olle Katz, ordförande i Judar för israelisk-palestinsk fred. Han anser att Lars Adaktusson genom att bjuda in organisationen tar ställning för bosättningar.

Varför diskvalificerar hans eventuella boende diskussionen om hamas/islamic jihads brott mot folkrätten?

Varför är en shit-to-gaza aktivists ord värt mer än min frus ord (som dessutom är medlem i My Truth?).
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Padirac
    pk regerar skrev 2019-05-08 22:32:00 följande:
    Israel hit och Hamas dit. Vem bryr sig? De har fått 100 och åter 100 chanser att hantera sin lilla dispyt. Finns ingen anledning att hela världen ska engagera sig i den och ditt bidrag räknas inte ens.

Däremot är det en realitet att svenska skogsdungar numera kryllar av illegala bosättningar.
    Nu var det inte den olagliga israeliska bosättningen jag engagerade mig i - det var din jämförelse mellan denna och migranter som bor i parker och skogsdungar.

Om vi ska riktigt noga så var det du som tog upp de israeliska bosättningarna i inlägget jag besvarade.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-08 22:36:03 följande:

Varför diskvalificerar hans eventuella boende diskussionen om hamas/islamic jihads brott mot folkrätten?

Varför är en shit-to-gaza aktivists ord värt mer än min frus ord (som dessutom är medlem i My Truth?).

Det är självklart mycket olämpligt av en svensk riksdagsman att bjuda in en illegal bosättare till riksdagen. Förstår du inte det?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • pk regerar
    Padirac skrev 2019-05-08 22:37:50 följande:
    Nu var det inte den olagliga israeliska bosättningen jag engagerade mig i - det var din jämförelse mellan denna och migranter som bor i parker och skogsdungar.

Om vi ska riktigt noga så var det du som tog upp de israeliska bosättningarna i inlägget jag besvarade.
    Men skit på dig, din tönt. Svara på frågan istället.

Tycker du det är bra med bosättningar i varenda skogsdunge och att de bajsar i Skogen?
  • pk regerar
    KillBill skrev 2019-05-08 22:41:39 följande:
    Det är självklart mycket olämpligt av en svensk riksdagsman att bjuda in en illegal bosättare till riksdagen. Förstår du inte det?
    Det skulle du inte säga om det var en tiggare som bjöds in. Du skulle hylla det.
  • Padirac
    pk regerar skrev 2019-05-08 22:43:40 följande:
    Men skit på dig, din tönt. Svara på frågan istället.

Tycker du det är bra med bosättningar i varenda skogsdunge och att de bajsar i Skogen?
    Det är inte märkligt hur det upprepar sig, så fort en frågas premisser och 'underförstådda' värderingar eller påståenden kommer ut i ljuset så spricker argumenteringen med ett skit på dig, tönt eller annat begränsat uttalande istället för att bli mer stringent och komma med belägg för premisser och påståenden.

Jag har en massa skogsdungar i de områden jag befinner mig och inte kryllar det av bosättningar där. 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-08 08:34:46 följande:
    ADF motsatte sig att Texas dåvarande "sodomy law" skulle upphävas.

Detta gjorde de  med motiveringen att den typen av sex (analsex mellan män) var riskfylld. Alltså precis samma argument som i HIV-debatten och precis samma argument som idag i Sverige används för att motivera att homosexuella inte får lämna blod. 

Mig veterligt säger texas Sodomy Law ingenting om kvinnors sex med kvinnor men det kan jag ha fel om.
    Då kunde de ha rekommenderat kondom eller gått ut med att de står bakom ett allmänt förbud om analsex även bland heteropar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-08 22:36:03 följande:

Tycker du att epitetet "shit" även ska användas om personer du drar in i diskussionen?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2019-05-09 00:35:19 följande:

Tycker du att epitetet "shit" även ska användas om personer du drar in i diskussionen?

PK-gerillan här inne använder ju aaaaldrig någonsin några epitetet som kan uppfattas....mindre önskvärda. Eller så.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?