Har du förtroende för regeringen?
Padirac skrev 2019-05-12 18:36:31 följande:
Ok, så 6-7 av 10 är sällan? Eller du syftar på knappa 2 av 20 med folkbokföring i Sverige. Artikeln pekar på att det finns legala skäl till att vissa inte utvisas, det kan ha att göra med samma skäl till att de fått uppehållstillstånd. Det är som alltid inte så enkelt som vurmarna vill göra det. Sverige utvisat inte till länder som har dödsstraff osv..
Med det har jag inte sagt någon om jag tycker de borde utvisas eller inte - utan enbart konstaterat utfirån din länk att det finns lagliga hinder mot utvisning vissa fall.
Ja, och Ebba Busch Thor (KD) trycker uppenbarligen på punkten om anknytning till Sverige (om vi ska hålla oss till exemplet hon valde).
Ok. Själv har jag lite högre krav på människor än att de har lyckats vara i Sverige ett visst antal år, lyckas sköta ett jobb eller har lyckats sätta barn till världen. Ingetdera ger några slags förmildrande omständigheter i min bok - folk ska dömmas för sitt brott i en domstol och enbart brottet ska stå som underlag för domen, ingenting annat. Huruvida någon har ett jobb eller inte har ingenting med ett våldtäktsfall att göra...