• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Tänk om man hade fått vara med i det kunniga, öppensinniga och sakliga gänget...

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-13 13:02:45 följande:
    Japp, allt dåligt samlas där du pekar. Ödmjukhet i första rummet. Alltid.
    Digestive skrev 2019-05-13 13:06:29 följande:

Tänk om man hade fått vara med i det kunniga, öppensinniga och sakliga gänget...

Nej, men man måste kunna tåla kritik och då inkluderar jag även anhängarna till religiösa rörelser som KD och partiets muslimska motsvarigheter.

Inget är så heligt att det inte kan kritiseras.

Och bara oss emellan. Om du öppnar bägge ögonen så kommer du att finna att kritiken mot exempelvis S faktiskt är mycket flitigt förekommande. Ärligt talat så har ju t ex  forumets KDSD-vurmare tävlat genom åren om vem som kan komma på det i deras tycke mest slagfärdiga öknamnet på politiker de ogillar.

Dessutom, som Padirac påpekade för dig. Något som FL:s vurmare inte är särskilt duktiga på är att kunna skilja på åsikt och person, i synnerhet när de drabbas av en släng lättkränkthet över att deras åsikter inte får stå oemotsagda.

Jag tror personligen att en del vurmare skulle vinna mycket i språklig förståelse om de tränade på skillnaden mellan åsikt och person samt att försöka att inte alltid vara så heta på gröten.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-13 14:21:52 följande:

Nej, men man måste kunna tåla kritik och då inkluderar jag även anhängarna till religiösa rörelser som KD och partiets muslimska motsvarigheter.

Inget är så heligt att det inte kan kritiseras.

Och bara oss emellan. Om du öppnar bägge ögonen så kommer du att finna att kritiken mot exempelvis S faktiskt är mycket flitigt förekommande. Ärligt talat så har ju t ex  forumets KDSD-vurmare tävlat genom åren om vem som kan komma på det i deras tycke mest slagfärdiga öknamnet på politiker de ogillar.

Dessutom, som Padirac påpekade för dig. Något som FL:s vurmare inte är särskilt duktiga på är att kunna skilja på åsikt och person, i synnerhet när de drabbas av en släng lättkränkthet över att deras åsikter inte får stå oemotsagda.

Jag tror personligen att en del vurmare skulle vinna mycket i språklig förståelse om de tränade på skillnaden mellan åsikt och person samt att försöka att inte alltid vara så heta på gröten.

Alla kan dessa visor redan.

Inom sin tid dyker det väl upp demografiska kartor över KD:s väljare och istället för att raljera över lågutbildade ute på landsbygden... blir det någonting annat... unt so weiter, unt so weiter.

Önskar dig/er ett lika stort nöje även den här omgången.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-13 14:49:42 följande:
    Alla kan dessa visor redan.

Inom sin tid dyker det väl upp demografiska kartor över KD:s väljare och istället för att raljera över lågutbildade ute på landsbygden... blir det någonting annat... unt so weiter, unt so weiter.

Önskar dig/er ett lika stort nöje även den här omgången.
    Inte behöver du raljera över vad du uppfattat som kritik mot folk på landsbygden.

Det enda jag sett i den vägen är väl någon vurmare som hojtat om innerstadsfolkets uppförande.

Min erfarenhet är att det inte är så stor skillnad som de enögdas förening tycks tro att det är mellan folk och folk, oavsett om det handlar om skillnader glesbygd/storstad, muslimer/kristna eller ens troende/ateister.

Nu har jag iofs bara erfarenhet av att bo i glesbygd och att bo i storstad samt att vara ateist - muslim eller kristen kommer jag aldrig att bliGlad
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-13 15:12:56 följande:

Inte behöver du raljera över vad du uppfattat som kritik mot folk på landsbygden.

Det enda jag sett i den vägen är väl någon vurmare som hojtat om innerstadsfolkets uppförande.

Min erfarenhet är att det inte är så stor skillnad som de enögdas förening tycks tro att det är mellan folk och folk, oavsett om det handlar om skillnader glesbygd/storstad, muslimer/kristna eller ens troende/ateister.

Nu har jag iofs bara erfarenhet av att bo i glesbygd och att bo i storstad samt att vara ateist - muslim eller kristen kommer jag aldrig att bli

Har du så mycket att skriva så rikta dig till rätt personer. Du har ingenting att bevisa för mig...

Ta det här med den religiösa
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-13 15:56:15 följande:
    Har du så mycket att skriva så rikta dig till rätt personer. Du har ingenting att bevisa för mig...

Ta det här med den religiösa
    Där skulle vi kunna närma oss en gemensam nämnare - vi är nämligen nästan överens såtillvida att jag inte försöker bevisa något för dig.

Men du är mycket för att bevisa - jag minns en gång när det faktiskt var riktigt imponerande: Den gången du sköt Gudasänds teorier om transpondrar i sank genom att helt sonika gå ut och kolla om hans påstående stämde.

Att KD fiskar röster i den högerpopulistiska sörjan får du bevisa för dig själv så småningom, eller låta bli.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-13 16:05:16 följande:

Där skulle vi kunna närma oss en gemensam nämnare - vi är nämligen nästan överens såtillvida att jag inte försöker bevisa något för dig.

Men du är mycket för att bevisa - jag minns en gång när det faktiskt var riktigt imponerande: Den gången du sköt Gudasänds teorier om transpondrar i sank genom att helt sonika gå ut och kolla om hans påstående stämde.

Att KD fiskar röster i den högerpopulistiska sörjan får du bevisa för dig själv så småningom, eller låta bli.

Ja, bevis är bra att ha.

Om "fiskar röster i den högerpopulistiska smörjan" innebär att vinna över SD-väljare så är det både önskvärt och självklart. Menade du någonting annat eller hänger du inte riktigt med?

Jag ser inte på stora grupper av främmande människor som om de vore Svarte Petter.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-13 16:23:14 följande:
    Ja, bevis är bra att ha.

Om "fiskar röster i den högerpopulistiska smörjan" innebär att vinna över SD-väljare så är det både önskvärt och självklart. Menade du någonting annat eller hänger du inte riktigt med?

Jag ser inte på stora grupper av främmande människor som om de vore Svarte Petter.
    Jag har svårt att se några fördelar överhuvudtaget med att partier anpassar sig till högerpopulistiska tänkesätt ocg retorik i syfte att locka till sig högerpopulister.

Och M i Stockholm vill nu lägga ner public service helt och hållet.

Herregud, det kan inte vara lätt för en vanlig borgerlig väljare som lyssnar på P1, eftersom det är det i särklass bästa och partipolitiska neutrala mediet i Sverige när M, KD och SD slåss om högerpopulisternas röster.

Fast jag tror inte Kristersson har en chans mot Åkesson eller Busch Thor - så vill M verkligen utmana dem i röstfisket får de nog byta agn på kroken först.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-05-13 12:13:41 följande:
    Förpackningshysteri eller för att citera Fröding:

Snus är snus och strunt är strunt, om ock i gyllene dosor..."

och för mig som är sååsse så passar det ju bra med Frödings efterföljande S-partisymbolSkrattande

"... men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor"

Solig
    EBT snor väljare från SD genom att låta som Åkesson. Och Åkesson måste se glad ut för att BFF växer. Det är kul!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?