• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-05-12 16:54:51 följande:
    Piteå-Tidningen sätter fingret på KDs kassa EU-politik.
    mobil.pt.se/ledare/
    I en tråd om förtroendet för regeringen är en socialdemokratisk ledare om KD:s EU-politik lite malplacerad, vid en första anblick.

Men tänker man till är den rätt rimligt så den visar på sossarnas arbetsmetoder när deras maktinnehav hotas. 
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-05-12 20:36:31 följande:
    Ja tror mig förstå utifrån dina kommentarera att du är SDare och har svårt att se kririken mot SD 'essens' om man så vill formulera sig.

Du tycker alltså på allvar att av allt det Digestive skrivit på forumet i alla år så är han/hon SD:are?

Vilken avgrund i världsuppfattning! Är du så tondöv? Vad är det som står i vägen för att du skall uppfatta något annat än "SD" hela tiden?

Digistive är snarare KD (möjligen M) men framförallt konservativ i sin framtoning.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 06:00:29 följande:

Ja, och det där är ett exempel till.

Sossarnsas påstående om att EBT ljugit/bluffat sköts ned på ungefär just den där kvarten. 

Så låter det alltid från dig när du inte har något substantiellt att komma med. Läs tråden så kan du ta del av kritiken mot EBT. Bättre om vi tar utgångspunkt i den i den fortsatta diskussionen.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 06:29:11 följande:

Du tycker alltså på allvar att av allt det Digestive skrivit på forumet i alla år så är han/hon SD:are?

Vilken avgrund i världsuppfattning! Är du så tondöv? Vad är det som står i vägen för att du skall uppfatta något annat än "SD" hela tiden?

Digistive är snarare KD (möjligen M) men framförallt konservativ i sin framtoning.

KD, SD. Idag är det inte en helt enkelt att avgöra skillnaden.

Förvånade mig att SDs rasism inte var uppenbar och faktiskt argumenterades för att så inte var fallet.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 05:58:48 följande:

Spännande det där fetade.

Det är inte så att du sprider fake news om "rysk-signalspaning-mot-UD-avslöjar-att-journalisten-Oksanen-samarbetar-med-UD" från DN nu?

Det är altså precis den typen av påståenden som idag kan avslöjas på en kvart och med ett par enkla googlingar.

Flash Gordon skrev 2019-05-13 06:15:34 följande:

Vilken av de länkar som Digestive gav dig går till en "SD-kanal" menar du?

Du ser inte att det är en del av problemet för dig att du definierar saker som "SD" som faktiskt inte alla har någonting med SD att göra?

Ju mer du kallar saker "SD" utan att de är det - ju längre efter kommer du att bli i samtalet.

Jag utgår från att det är den här samtalspodden du kallar "SD"

https://www.kickstarter.com/projects/168821786/hur-kan-vi-prata-med-varandra

Det var den andra filmen det snackades SD i
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-05-12 23:46:59 följande:

Jag såg inte filmerna med Navid, det var som du sa en halv dags tittande du länkade till. Så vad han och HB talat om vet jag inte.

Nu är ju SDs prat om essens inte kopplat till PB särartsfeminism. Skrivelsen om essens har som sagt funnits där länge. SD pratar inte om särartsfeminism, de pratar kulturrasism. Direkt från det ursprungliga principprogrammet dom BSS gav dem. Enligt deras egna uppgifter.

Om du uppskattar PB I den mån att du vill stödja henne bör du nog lägga lite tid på att kolla vad SD faktiskt står för. Något som PB också driver.

Läs i principprogrammet om 'nationer' och staten. Det är en läsning som visar vad SD står för. De ljuger inte, de är inte dumma i huvudet, MK har lagt år på att formulera principprogrammet så att det ska bli så likt originalet som det bara går utan att skriva med rasisternas, nazisternas och fascisternas ord. Men de säger som sagt själv med odold stolthet att detta program är som originalet. Tro på dem.

Ok.

Det jag citerade ur principprogrammet angående kvinnor och män är en ganska typisk särartsfeministisk syn på män och kvinnor. Men feminism känns irrelevant.

Vart kan man ta del av dessa uppgifter? Vore gott på flera sätt och vis om du kunde hänvisa.

Nja, rösten ligger på KD för att de är det bättre alternativet än SD i tiden. Att jag uppskattar Paula Bieler (SD) förändrar inte den saken...

...och det fungerar. Inget annat parti vinner idag över väljare ur det segmentet. Mycket kan dock hända och ingenting kommer gratis.
  • nattuw

Det är intressant att se hur KD har gått från att vara ett parti för de närmast sörjande och enstaka allmänborgerliga stödröstare till att skrämma det största regeringspartiet så till den milda grad att KD nu har kvalificerat sig till att bli måltavla för en smutskastningskampanj. Ett finare bevis för att KD ses som ett hot mot regeringsmakten går inte få.

• Digestive
    Padirac skrev 2019-05-13 07:09:52 följande:

KD, SD. Idag är det inte en helt enkelt att avgöra skillnaden.

Förvånade mig att SDs rasism inte var uppenbar och faktiskt argumenterades för att så inte var fallet.

Det är sådant här som får mig att tvivla på analyserna...

Vad förstår man om svensk politik när SD och KD är svåra att hålla reda på?

Självklart ställer jag mig frågande till sakernas förhållande när smutskampanjer avlöser varandra. Det finns ju inte en enda använd blöja i Sverige som inte har varit luftburen minst en gång...

Sedan är jag mer insatt i riksdagsarbetet än i riksdagspartierna i övrigt. När det handlar om skvaller och sanningen i det dolda så ligger jag långt efter.
  • Digestive
    nattuw skrev 2019-05-13 08:20:29 följande:

Det är intressant att se hur KD har gått från att vara ett parti för de närmast sörjande och enstaka allmänborgerliga stödröstare till att skrämma det största regeringspartiet så till den milda grad att KD nu har kvalificerat sig till att bli måltavla för en smutskastningskampanj. Ett finare bevis för att KD ses som ett hot mot regeringsmakten går inte få.

Det ligger mycket i det.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-05-13 08:49:57 följande:

Det är sådant här som får mig att tvivla på analyserna...

Vad förstår man om svensk politik när SD och KD är svåra att hålla reda på?

Självklart ställer jag mig frågande till sakernas förhållande när smutskampanjer avlöser varandra. Det finns ju inte en enda använd blöja i Sverige som inte har varit luftburen minst en gång...

Sedan är jag mer insatt i riksdagsarbetet än i riksdagspartierna i övrigt. När det handlar om skvaller och sanningen i det dolda så ligger jag långt efter.

Smutskastningskampanjerna mot SD?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?