• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-05-13 07:41:09 följande:

Ok.

Det jag citerade ur principprogrammet angående kvinnor och män är en ganska typisk särartsfeministisk syn på män och kvinnor. Men feminism känns irrelevant.

Vart kan man ta del av dessa uppgifter? Vore gott på flera sätt och vis om du kunde hänvisa.

Nja, rösten ligger på KD för att de är det bättre alternativet än SD i tiden. Att jag uppskattar Paula Bieler (SD) förändrar inte den saken...

...och det fungerar. Inget annat parti vinner idag över väljare ur det segmentet. Mycket kan dock hända och ingenting kommer gratis.

KD är definitivt ett bättre alternativ än SD. Oavsett vad man anser om SD så är deras politik mer fokuserad på invandrare snarare än invandring.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-05-13 07:41:09 följande:

Ok.

Det jag citerade ur principprogrammet angående kvinnor och män är en ganska typisk särartsfeministisk syn på män och kvinnor. Men feminism känns irrelevant.

Vart kan man ta del av dessa uppgifter? Vore gott på flera sätt och vis om du kunde hänvisa.

Nja, rösten ligger på KD för att de är det bättre alternativet än SD i tiden. Att jag uppskattar Paula Bieler (SD) förändrar inte den saken...

...och det fungerar. Inget annat parti vinner idag över väljare ur det segmentet. Mycket kan dock hända och ingenting kommer gratis.

Du fick lite lästips igår om SDs bakgrund och deras program. Där kan du ta del av vad deras essenser handlar om.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-05-13 09:38:24 följande:

Smutskastningskampanjerna mot SD?

Ja, och nu över till KD och deras väljare.
    Padirac skrev 2019-05-13 09:39:54 följande:

KD är definitivt ett bättre alternativ än SD. Oavsett vad man anser om SD så är deras politik mer fokuserad på invandrare snarare än invandring.

Liksom konservatism utan nationalism - men ändå någonting att förenas kring och en tydlig värdegrund att stå på.
    Padirac skrev 2019-05-13 09:41:08 följande:

Du fick lite lästips igår om SDs bakgrund och deras program. Där kan du ta del av vad deras essenser handlar om.

Jag tvivlar på att Mattias Karlsson (SD) - eller någon annan partimedlem - skryter om hur principprogramet liknar dito från BSS... i principprogramet, med mera. Men jag kan för all del mata Google:s algoritmer med SD-foder och söka runt på måfå... det blir ett onödigt högt pris bara.
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-05-13 07:09:52 följande:
    KD, SD. Idag är det inte en helt enkelt att avgöra skillnaden.

Förvånade mig att SDs rasism inte var uppenbar och faktiskt argumenterades för att så inte var fallet.
    Jo, det är faktiskt skitenkelt att se att Digestive inte är SD:are - om man bara kan läsa det han/hon skriver utan förutfattde meningar.
    Padirac skrev 2019-05-13 07:13:14 följande:
    Det var den andra filmen det snackades SD i

Snackades SD?

Det snackas SD i TV4-nyheterna varje dag, i stort sett. Det blir inte en "SD-kanal" för det.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-12 20:29:59 följande:
    Hur har det gått hitintills med konspirationsteorierna kring KD?

Minns jag rätt så skulle KD ha bjudit in till ett SD-samarbete för länge sen nu... de hade krattat sanden genom att bjuda in V - även om det var V som bjöd in KD - vilket var början på inbjudan.

Ärligt tror jag att de flesta politiska motståndare av idag är tämligen nyvakna angående KD:s politik och har knappt givit dem en sekunds tanketid innan de började göra raketen i opinionen.
    Önskar att jag kunde ha lika fantasieggande tankar kring KD men jag har följt dem lite för länge för det...
    Svårt att svara på - mångordiga flumtexter undviker jag gärna.

Nåväl, konspirationshögern på sociala forum tycks ju ha anpassat sig såtillvida att ropen om att att det är odemokratiskt att inte samarbeta med SD har ersatts av påståenden om att SD och KD inte kommer att samarbeta. Till synes vurmovilliga vurmare, det vill sägaSkrattande

Hursomhelst. Har ju de båda partierna numer i stort samma målgrupp och samma retorik anpassad för att severa lättuggadeförklaringar där invandringen och pk-etablissemanget är roten till allt ont som drabbat och inskränkt den enskilda individens livsvillkor.

Vi får väl se hur många juskinkor Ebba Busch Thor kommer att servera i sommar för att locka till sig de klenaste begåvningarna bland högerpopulister. Själv tycker jag att ett halvår gamla julskinkor luktar härsket och håller mig därför till helgskinkor om jag får för mig att köpa en skinka sommartid. 

Ännu finns det nog en och annan kristdemokrat av den gamla stammen kvar i partiet som - om än med andra ordval - undrar vad fan det var som hände när KD förvandlades till ett tea-party-parti.

För övrigt är det väl inte omöjligt att Ebba tuggar i sig Jimmie hel och hållen till teapartyt - och då behövs det ju inget samarbete.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-13 06:44:33 följande:
    Så låter det alltid från dig när du inte har något substantiellt att komma med. Läs tråden så kan du ta del av kritiken mot EBT. Bättre om vi tar utgångspunkt i den i den fortsatta diskussionen.
    Ert  försök till spinn mot EBT är redan avfärdat.

Finsn inget mer att diskutera om den annat än möjligen som en del av er pågående kampanj mot KD.

Digestive har redan förklarat i den här tråden.

På övriga nätet har smartastre, bästa tjejgänget också exponerats.
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2019-05-13 08:20:29 följande:
    Det är intressant att se hur KD har gått från att vara ett parti för de närmast sörjande och enstaka allmänborgerliga stödröstare till att skrämma det största regeringspartiet så till den milda grad att KD nu har kvalificerat sig till att bli måltavla för en smutskastningskampanj. Ett finare bevis för att KD ses som ett hot mot regeringsmakten går inte få.
    KD får nu samma behandling som SD fått under ett decennium eller så.

Fungerade inte på SD heller.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 10:12:08 följande:
    Ert  försök till spinn mot EBT är redan avfärdat.

Finsn inget mer att diskutera om den annat än möjligen som en del av er pågående kampanj mot KD.

Digestive har redan förklarat i den här tråden.

På övriga nätet har smartastre, bästa tjejgänget också exponerats.
    Nja, det är ju inte säkert att alla anser att Digestives ordmoln är särskilt övertygande, du kan inte utgå från att alla delar samma vum som du och hen görSkrattande
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 10:14:51 följande:

Nja, det kan du inte veta något om.

Men jag är medvetan om att många vurmare tror sig veta vad som hade inträffat om man agerat annorlunda.

Detta tycks vara en nedärv essens i den subkulturen.

Men om man tar bort flummet så kan man möjligen jämföra med andra länder och där finns det inget som tyder på att samarbete med främlingsfientliga partier innebär annat än att man adopterar, konfirmerar och förstärker inskränktheten.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 10:14:51 följande:

Ja, vissa dras till främlingsfientlighet och falska påståenden medan andra protesterar mot det.

Vad skulle inte fungera?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?