Digestive skrev 2019-05-12 20:29:59 följande:
Hur har det gått hitintills med konspirationsteorierna kring KD?
Minns jag rätt så skulle KD ha bjudit in till ett SD-samarbete för länge sen nu... de hade krattat sanden genom att bjuda in V - även om det var V som bjöd in KD - vilket var början på inbjudan.
Ärligt tror jag att de flesta politiska motståndare av idag är tämligen nyvakna angående KD:s politik och har knappt givit dem en sekunds tanketid innan de började göra raketen i opinionen.
Önskar att jag kunde ha lika fantasieggande tankar kring KD men jag har följt dem lite för länge för det...
Svårt att svara på - mångordiga flumtexter undviker jag gärna.
Nåväl, konspirationshögern på sociala forum tycks ju ha anpassat sig såtillvida att ropen om att att det är odemokratiskt att inte samarbeta med SD har ersatts av påståenden om att SD och KD inte kommer att samarbeta. Till synes vurmovilliga vurmare, det vill säga
Hursomhelst. Har ju de båda partierna numer i stort samma målgrupp och samma retorik anpassad för att severa lättuggadeförklaringar där invandringen och pk-etablissemanget är roten till allt ont som drabbat och inskränkt den enskilda individens livsvillkor.
Vi får väl se hur många juskinkor Ebba Busch Thor kommer att servera i sommar för att locka till sig de klenaste begåvningarna bland högerpopulister. Själv tycker jag att ett halvår gamla julskinkor luktar härsket och håller mig därför till helgskinkor om jag får för mig att köpa en skinka sommartid.
Ännu finns det nog en och annan kristdemokrat av den gamla stammen kvar i partiet som - om än med andra ordval - undrar vad fan det var som hände när KD förvandlades till ett tea-party-parti.
För övrigt är det väl inte omöjligt att Ebba tuggar i sig Jimmie hel och hållen till teapartyt - och då behövs det ju inget samarbete.