• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Mr PacMan II skrev 2019-05-27 22:19:21 följande:
    Är S nöjda med att nu även L kan ställa ultimatum?
    Jag tror att Liberalernas mandat i EU-parlamentet inte räcker till för ett ultimatum.

Vad menar du i så fall att Karin Karlsbro ska ha för ultimativa krav på S i EU-parlamentet?

• Mr PacMan II
    Padirac skrev 2019-05-27 22:20:42 följande:
    Jag tror du får lov att läsa mitt, av dig så vördnandsfullt prisade, inlägg en gång till för att hjälpen ska nå fram till dig.

Jämför sedan med det inlägg du citerat så ser du att du gjort samma misstag igen. EUval är inte regeringsval och inte heller riksdagsval. Vilket KillBill tydligt rätt uttrycker.
    Tack, men det var nån annan som också behövde din hjälp, du kanske kan kontakta killbill via pm och förklara?
  • Mr PacMan II
    FDFMGA skrev 2019-05-27 22:33:18 följande:
    Jag tror att Liberalernas mandat i EU-parlamentet inte räcker till för ett ultimatum.

Vad menar du i så fall att Karin Karlsbro ska ha för ultimativa krav på S i EU-parlamentet?
    Du verkade ha blandat ihop EU-valet med riksdagsvalet, vad bra att du nu förstått att det är olika saker.
  • FDFMGA
    Mr PacMan II skrev 2019-05-28 00:07:46 följande:
    Du verkade ha blandat ihop EU-valet med riksdagsvalet, vad bra att du nu förstått att det är olika saker.
    Förmodligen skulle det bli betydligt färre missförstånd om Familjeliv hade en avdelning för lästräning, alltså diskussioner där moderatorer eller språksamariter lotsade vissa till större textförståelse.

Jag skrev att om detta hade varit ett riksdagsval så hade regeringsunderlaget stärkts. Jag skrev inte att detta var ett riksdagsval.Skrattande

Språksvårigheter är inget att skämmas för.

Men jag är lite nyfiken. Vad menar du med "Är S nöjda med att nu även L kan ställa ultimatum".

Känner du inte till att L är ett riksdagsparti i och med att du skriver "även L".

Det fina med språkträning är att det med stor sannolikhet skulle vara den bästa medicinen mot högerpopulism.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-24 21:14:28 följande:
    Det gör jag inte alls men för diskussionens skulle så kan du väl länka till det inlägg där du menar att jag gör det så tar vi diskussionen  utifrån det. 
    Jodå, du nämner först "våldtagna tioårnigar som inte får abort" och sedan adderar du i meningen efteråt att även EBT mfl är kritiska. Som om de håller med om påståendet om våldtagen 10-åring.

I själva verket handlar deras "kritik" om något helt annat än att tioåringar inte ska få abort.

Allt för att smutsa ned KD så mycket ni kan.

Men nu är valet över och Centern kommer att stödja smattaste basta tjejgänget så nu kan ni ta ledigt ett tag och samla krafter inför nästa gång ni blir inkallade till tjänstgöring.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • FDFMGA
    Mr PacMan II skrev 2019-05-28 00:07:46 följande:
    FDFMGA skrev 2019-05-28 08:06:01 följande:
    Förmodligen skulle det bli betydligt färre missförstånd om Familjeliv hade en avdelning för lästräning, alltså diskussioner där moderatorer eller språksamariter lotsade vissa till större textförståelse.

Jag skrev att om detta hade varit ett riksdagsval så hade regeringsunderlaget stärkts. Jag skrev inte att detta var ett riksdagsval.Skrattande

Men jag är lite nyfiken. Vad menar du med "Är S nöjda med att nu även L kan ställa ultimatum".

Känner du inte till att L är ett riksdagsparti i och med att du skriver "även L".

Det fina med språkträning är att det med stor sannolikhet skulle vara den bästa medicinen mot högerpopulism.

Det slår mig att man bör gräva där man står och föregå med gott exempel, jag kan ta på mig rollen som språksamarit - men bara avseende sådant jag skrivit som inte nått fram.

Jag skrev "Nja, Jag gissar att S iofs är gläds åt att regeringsunderlagets partier skulle ha varit större än den samlade oppositionen om detta vore ett riksdagsval. Men särskilt nöjda med det egna resultatet lär de inte vara"

Jag har fetmarkerat den del du inte förstod.

Samma mening tolkades för övrigt som att jag påstått att S är jättejättejätteglada över resulatet.

Jag tycker exemplet är belysande för hur lätt det är att gå vilse i språkdjungeln om man saknar en tillförlitlig språkkompass.
  • Mr PacMan II
    FDFMGA skrev 2019-05-28 09:16:57 följande:
    FDFMGA skrev 2019-05-28 08:06:01 följande:

Det slår mig att man bör gräva där man står och föregå med gott exempel, jag kan ta på mig rollen som språksamarit - men bara avseende sådant jag skrivit som inte nått fram.

Jag skrev "Nja, Jag gissar att S iofs är gläds åt att regeringsunderlagets partier skulle ha varit större än den samlade oppositionen om detta vore ett riksdagsval. Men särskilt nöjda med det egna resultatet lär de inte vara"

Jag har fetmarkerat den del du inte förstod.

Samma mening tolkades för övrigt som att jag påstått att S är jättejättejätteglada över resulatet.

Jag tycker exemplet är belysande för hur lätt det är att gå vilse i språkdjungeln om man saknar en tillförlitlig språkkompass.
    Tack så jättemycket för att du förklarar så bra. Nu förstår jag äntligen. Du skrev ju även i ett annat inlägg att MP och S var de stora vinnarna efter att de tokrasat resp. tappat. Men om detta hade varit en omröstning i Idol så hade FI åkt ur och vi hade haft ett nytt val nästa vecka där troligen L åkt ur. Men om Tony Irving varit jury i Idol hade han vrålat MEEEEEEN men men men MEEEEN man vet aldrig hur det går nästa vecka.

Förklara det om du kan.
  • Padirac
    Mr PacMan II skrev 2019-05-28 22:27:34 följande:
    Tack så jättemycket för att du förklarar så bra. Nu förstår jag äntligen. Du skrev ju även i ett annat inlägg att MP och S var de stora vinnarna efter att de tokrasat resp. tappat. Men om detta hade varit en omröstning i Idol så hade FI åkt ur och vi hade haft ett nytt val nästa vecka där troligen L åkt ur. Men om Tony Irving varit jury i Idol hade han vrålat MEEEEEEN men men men MEEEEN man vet aldrig hur det går nästa vecka.

Förklara det om du kan.
    Det finns väl inte så mycket att förklara

Det valsystem vi har i Sverige är på fler sätt olikt omröstningarna i idol vi har tex inte utslagsval i valomgångar där det till slut återstår en vinnare. Det finns de som önskat detta, men det ser ut att vara långt borta.

För ett år sedan såg det ut som att KD och MP skulle åka ur riksdagen, men de kom igen och har fått större stöd än väntat i valen.

Så TI har väl rätt i sak, man vet aldrig hur det går nästa vecka
  • Mr PacMan II
    Padirac skrev 2019-05-28 22:35:54 följande:
    Det finns väl inte så mycket att förklara

Det valsystem vi har i Sverige är på fler sätt olikt omröstningarna i idol vi har tex inte utslagsval i valomgångar där det till slut återstår en vinnare. Det finns de som önskat detta, men det ser ut att vara långt borta.

För ett år sedan såg det ut som att KD och MP skulle åka ur riksdagen, men de kom igen och har fått större stöd än väntat i valen.

Så TI har väl rätt i sak, man vet aldrig hur det går nästa vecka
    Vi får hoppas FI kommer tillbaka till sina gamla stolta 3% röda väljare i papperskorgen.
  • nattuw

Då har vi facit för EU-valet 2019. Regeringspartierna backade medan de partier som regeringspartierna smutskastat gick framåt.

Den intressanta frågan är då om smutskastningen misslyckats eller om det skulle gått ännu sämre för regeringspartierna utan smutskastningen.

Vi kan även konstatera att alla partier, även de som gått bakåt, verkar se sig själva som vinnare. Och när ett sämre resultat ses som en framgång så är det lättare att förstå hur de senare årens samhällsutveckling, av vissa, ses som något positivt.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?