• Mentat

Har du förtroende för regeringen?

absalon skrev 2019-06-23 01:14:35 följande:

Löfvéns rödgröna regering är säkert inte perfekt. Men verkar likväl vara den enda politiiskt möjliga för närvarande. Stefa Löfvén blev till sist den partiledare, som erhöll kammarmajoritetens stöd, då talmannen föreslog honom till statsminister i januari. Löfvén hade då utökat sitt "parlamentariska underlag" med C och L. Vilken annan partiledare hade varit möjlig som statsminister istället för Löfvén?

Det här är väl ändå någon slags retorisk fråga? Jag har ytterligt svårt att tänka mig att du redan skulle ha glömt vad alternativet var.
  • KillBill
    Mentat skrev 2019-06-23 06:10:32 följande:
    Det här är väl ändå någon slags retorisk fråga? Jag har ytterligt svårt att tänka mig att du redan skulle ha glömt vad alternativet var.
    Eftersom L och C lovat att aldrig göra sig beroende av SD så fanns det inget realistiskt alternativ till Löfvens regering. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-06-23 10:08:21 följande:

Eftersom L och C lovat att aldrig göra sig beroende av SD så fanns det inget realistiskt alternativ till Löfvens regering. 

Haha...."C" och "L" har....... LOVAT.

Och då menar du att deras löfte är....bindande. För politiska partier, iaf "C" och "L" dom har minsann aldrig, ALDRIG någonsin svikit ett utställt löfte.

Du är underbar, BILL.

Underbar.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2019-06-23 16:44:34 följande:

Och då menar du att deras löfte är....bindande. För politiska partier, iaf "C" och "L" dom har minsann aldrig, ALDRIG någonsin svikit ett utställt löfte.

Du är underbar, BILL.

Underbar.

Det var precis det som hände.Kan du ge en annan förklaring till att L och C lämnade alliansen (som inte har koppling till SD)?
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-06-23 16:50:28 följande:

Det var precis det som hände.Kan du ge en annan förklaring till att L och C lämnade alliansen (som inte har koppling till SD)?

Det jag undrade, Bill( vilket du så JÄVLA väl begriper....)var om du anser att vi kan lita på allt som våra folkvalda LOVAR....
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2019-06-23 21:29:21 följande:

Det jag undrade, Bill( vilket du så JÄVLA väl begriper....)var om du anser att vi kan lita på allt som våra folkvalda LOVAR....

Du svarar inte på min fråga och fortsätter att tjafsa. Väx upp.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-06-23 23:06:23 följande:

Du svarar inte på min fråga och fortsätter att tjafsa. Väx upp.

DU......kan ju börja med att svara på min frågeställning. Bill.

Jag tjafsar inte. Jag ställer synnerligen relevanta frågor. Som du bevisligen inte fixar att besvara.
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-06-23 21:29:21 följande:
    Vilka löften om allt menar du?  Menar du deras målsättningar och så kallade 'vallöften'?

Det begriper väl var och en att så kallade vallöften inte kan hållas om partier inte får egen majoritet - allt som de vill göra måste kompromissas om med andra. 

Att ha eller sprida uppfattningen om att partiers så kallade vallöften skulle vara huggna i sten är synnerligen politiskt omoget.

Om varje parti skulle sluta kompromissa så skulle vi få det som tidigare kallades en polsk riksdag.

Men det skulle definitivt bli en polarisering i samhället och det skulle gynna populister och deras propagandaavdelningar, Smutsigt istället för att leda någonstans alls.
  • Flash Gordon
    Anton Chigurh skrev 2019-06-23 16:44:34 följande:

Du är underbar, BILL.

Underbar.
    KB tänker nog på löftet från Annie om att aldrig bli stödhjul åt S ...
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?