• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Anton Chigurh skrev 2019-05-25 14:54:42 följande:
    Herregud.... Dina påhopp ter sig alltmer desperata. Prova att läsa din egen länk så ska du se hur inåt helvete dåligt påläst du är här. Det är rena ynkedomen.

Och är någon intresserad av SKOP's barometer. Så letar dom alla gånger upp den.

Vilket du ju....gjorde

Och ja. Min jämförelse är oerhört relevant. Det är ditt sjukliga driv efter att leverera påhopp som gör att allt annat inte spelar någon roll.

Helt otroligt hur du kunde missa detta.
    Äsch, du är så känslig bara - inte ska du se det faktum att jag kompletterde med en länk till den väljarbarometer du refererade till som ett påhopp.

Men du är inte ensam om att ha potential att ta illa vid dig av minsta lilla bagatell och att dessutom - åtminstone stundtals - vara oförmögen att skilja sak från person.

Exempel på påhopp i bemärkelsen personangrepp är t ex det du skriver i ditt inlägg: "Det är ditt sjukliga driv efter att leverera påhopp".

Om jag för en gångs skull ska komma med ett gott personligt råd av salutogen karaktär så blir det att man inte ska ta sig själv på så stort allvar, i synnerhet inte på Familjeliv som ju bara är ett internetforum - men kan säkert odla allt, men att syssla med egenodling av kränkthet kan knappast leda till något gott.

Hoppas att du får en fin helg och du försöker undvika att känna dig påhoppad - då blir helgen säkert mycket soligareSolig
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-25 15:41:06 följande:

Äsch, du är så känslig bara - inte ska du se det faktum att jag kompletterde med en länk till den väljarbarometer du refererade till som ett påhopp.

Men du är inte ensam om att ha potential att ta illa vid dig av minsta lilla bagatell och att dessutom - åtminstone stundtals - vara oförmögen att skilja sak från person.

Exempel på påhopp i bemärkelsen personangrepp är t ex det du skriver i ditt inlägg: "Det är ditt sjukliga driv efter att leverera påhopp".

Om jag för en gångs skull ska komma med ett gott personligt råd av salutogen karaktär så blir det att man inte ska ta sig själv på så stort allvar, i synnerhet inte på Familjeliv som ju bara är ett internetforum - men kan säkert odla allt, men att syssla med egenodling av kränkthet kan knappast leda till något gott.

Hoppas att du får en fin helg och du försöker undvika att känna dig påhoppad - då blir helgen säkert mycket soligare

Är det verkligen så jobbigt, FD...!

Du, som hela tiden känner dig manad att påpeka hur diverse vurmare inte klarar av att göra ens enkla jämförelser. Och så visar det sig att du SJÄLV har abnorma problem med just den saken.

Ibland är är det tydligen extra jobbigt att vara dig...!

FEM år till 2014.....patetiskt.

För att nämna något.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • RebeckaZ70

Vad ska ältas efter att morgondagens valresultat är klart? 
    Det mesta har ju handlat om helt andra saker än EU-valet. 

Jag har i alla fall röstat på Sara Skyttedal.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-05-25 18:16:36 följande:
    Är det verkligen så jobbigt, FD...!

Du, som hela tiden känner dig manad att påpeka hur diverse vurmare inte klarar av att göra ens enkla jämförelser. Och så visar det sig att du SJÄLV har abnorma problem med just den saken.

Ibland är är det tydligen extra jobbigt att vara dig...!

FEM år till 2014.....patetiskt.

För att nämna något.
    Men då Skrattande

Du råkade utelämna ett litet "sen" när du tolkade min rad. Bara oss emellan så kan jag väl medge att meningen inte var lika elegant som en påfågel, men särskilt svår att förstå borde den inte vara.

Jag koperar in den så att du kan fundera lite på om "sen" möjligen syftar på det förflutna.

1, 2, 3, 4 och fem - så många år sen är det till 2014

Och så hoppas jag att fortsättningen på din helg inte blir alltför ansträngande. Snart är det vardag igen. Lycka till med dina arbetsuppgifter i veckan som kommer sen. Notera gärna vilket besvärligt ord "sen" är, här syftar det framåt i tiden till skillnad från i 2014-exemplet då det syftade bakåt. Om jag inte missminner mig är den grammatiska benämningen tidsadverbial.

Nåja, det blev en liten semantisk utvikning. Du ska ha en skön söndag sen när det blivit söndag Solig
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-25 20:59:29 följande:

Mm, vi ska snart gå iväg och rösta  - och jag har faktiskt inte bestämt mig än.

Antingen blir det S eller också MP.

För båda alternativen gäller också att jag lyfter fram partiernas andranamn - men förmodligen blir det väl S och Johan Danielsson som blir mitt val.

Men Pär Holmgren och MP vore ju inte helt fel det hellerSolig
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-25 10:09:12 följande:

Nja - snarare är det väl du som gör dig skyldig till det du anklagar mig för

Men jag kan be om ursäkt för att jag överskattade din förmåga att begripa konsekvensen av dina påståenden. Till mitt försvar kan jag då anföra att jag sällan gör mig skyldig till detta misstag.

Ja, du hade synpunkter på att jag inte är helt nöjd med regeringens politik och jämförde med ditt förhållande till KD.

Jag försöker ta det lite enklare nu. Vår regering består av två partier och i regeringsunderlaget ingår ytterligare två partier.

Regeringen är alltså inget parti som t ex KD. Ett KD i regeringsställning skulle behöva ha absolut majoritet i riksdagen för att få igenom den politik du vurmar för, annars skulle det bli kompromisser.

För övrigt så är det en av mina främsta invändningar mot högerpopulismen, den skulle nästan kunna utpekas som tankelättjans religion där man sällan eller aldrig förmår att föra ett självständigt och sammanhängande resonemang.

Jag kan citera ditt andra inlägg så du kan grunna på din förmåga en smula.

Om du fortfarande inte förstår så kan jag ge en ledtråd. Du får ta ställning till hur du skulle se på vad du tror skulle vara politiken från den regering KD ingår i i ditt hypotetiska bygge. 

Missförstå mig inte. Jag tycker det är som en vacker saga att du äntligen funnit en politisk hemvist som passar dig och dina uttrycksformer

Hade inga synpunkter utan det verkar helt enkelt som att du inte har något förtroende för regeringen. Det är ingenting som får uttryck i tråden iallafall...

Du får bli bättre vän med verkligheten FDFMGA. För du kan nämligen ha ett lika stort förtroende för regeringen som jag har för KD (till och med större!) du kan även ha förtroende för regeringen för att exempelvis S sitter i den och du kan även motivera ditt förtroende närmare.

Det är inte lätt när man krånglar till det för sig.

Du verkar dock vara mindre chill än vanligt nu när det är valdag så ska låta dig vara ifred.
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-25 20:59:29 följande:

Najs. Lutar åt det här också om inte C.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-26 11:22:18 följande:
    Hade inga synpunkter utan det verkar helt enkelt som att du inte har något förtroende för regeringen. Det är ingenting som får uttryck i tråden iallafall...

Du får bli bättre vän med verkligheten FDFMGA. För du kan nämligen ha ett lika stort förtroende för regeringen som jag har för KD (till och med större!) du kan även ha förtroende för regeringen för att exempelvis S sitter i den och du kan även motivera ditt förtroende närmare.

Du verkar dock vara mindre chill än vanligt nu när det är valdag så ska låta dig vara ifred.
    Hoppsan, så du har läst alla inlägg jag skrivit i den här tråden - det måste ju vara 100-tals sen den startades i början av 2015. Så smångom kanske du kan förstå dem ocksåSkrattande

Är det det där med verklighetens folk som KD körde med som fick dig att känna dig hemma i en fullkomlig och salig kyrka där religion är politik och politik är religion?

Jag kan undra vad som är motsatsen till KD:s verklighetens folk - overklighetens folk?

I min verklighet, den må så vara overklig för politiskt och religiöst troende, så är inte världen dikotom, svart eller vit, ond eller god. Vare sig jag, regeringen eller S är perfekta. Men vi duger ändå, trots våra fel och brister.

Våra respektive verkligheter ser så olika ut, Digestive - och du skulle förmodligen vantrivas i min där allt inte är uppenbarat, förklarat och där nyanserna till och med kan ha en gråton.

Och jag skulle känna mig som en gäst med påtagen tvångströja i din verklighet, men nu är ju verkligheten så sinnrikt konstruerad att den är anpassningsbar. Du har din och jag min. 

Nåja, du ska låta mg vara ifred, skriver du. Det om något visar att du inte är medveten om andra perspektiv än ditt eget - något du inte är ensam om bland dem som vumar för KD:s verklighet på FLSkrattande
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-26 12:16:21 följande:

Hoppsan, så du har läst alla inlägg jag skrivit i den här tråden - det måste ju vara 100-tals sen den startades i början av 2015. Så smångom kanske du kan förstå dem också

Är det det där med verklighetens folk som KD körde med som fick dig att känna dig hemma i en fullkomlig och salig kyrka där religion är politik och politik är religion?

Jag kan undra vad som är motsatsen till KD:s verklighetens folk - overklighetens folk?

I min verklighet, den må så vara overklig för politiskt och religiöst troende, så är inte världen dikotom, svart eller vit, ond eller god. Vare sig jag, regeringen eller S är perfekta. Men vi duger ändå, trots våra fel och brister.

Våra respektive verkligheter ser så olika ut, Digestive - och du skulle förmodligen vantrivas i min där allt inte är uppenbarat, förklarat och där nyanserna till och med kan ha en gråton.

Och jag skulle känna mig som en gäst med påtagen tvångströja i din verklighet, men nu är ju verkligheten så sinnrikt konstruerad att den är anpassningsbar. Du har din och jag min. 

Nåja, du ska låta mg vara ifred, skriver du. Det om något visar att du inte är medveten om andra perspektiv än ditt eget - något du inte är ensam om bland dem som vumar för KD:s verklighet på FL

Ditt minne lämnar mycket att önska ibland. Ja, jag har varit här sedan trådstarten 2015. Har således läst de flesta inlägg överhuvudtaget i tråden...

Nog ser våra verkligheter olika ut. Jag läser på om kristdemokrati och har följt KD jäi fem år innan min röst hamnade hos dem... medan du kritiserar i blindo.

Humanism och därmed bildningens vikt, är någonting viktigare i min värld än i din, liksom sanning hålls högre i min värld - varav sanning och skönhet i sin tur är förenade. Etik och moral.

Jag gillar hur du ordagrant vänder på det som KD har skrivit i sitt principprogram:

>>[...] religion är politik och politik är religion?<<

Såhär står det i KD:s principprogram (som jag tidigare citerat för dig):

>>Religion är inte politik. Politik är heller inte religion.<<

Varför ska folk bry sig om ohederliga debattörer? - som uppenbarligen har så svagt förtroende för regeringen... att de måste hålla på såhär för att visa sin vurm.

I övrigt går jag inte i kyrkan. Praktiserar ingen kristendom eller övrig religion. Inte heller skulle jag misstrivas i din värld... varför skulle jag misstrivas i någonting som du själv konstaterar är anpassningsbart?

Försök att iallafall ha hållbara resonemang men jag förstår om det kräver att du andas lite lugnare och inte skriver så uttömande. Då kanske du även skulle få tid att minnas sådana saker som att jag - Digestive - har varit verksam här i bortåt 8 år och var med när den här tråden begav sig...

Ta det helt enkelt lugnt, även om valdagen säkert gör det extra pirrigt och/eller vurmigt i knoppen.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-26 13:48:19 följande:
    Ditt minne lämnar mycket att önska ibland. Ja, jag har varit här sedan trådstarten 2015. Har således läst de flesta inlägg överhuvudtaget i tråden...

Nog ser våra verkligheter olika ut. Jag läser på om kristdemokrati och har följt KD jäi fem år innan min röst hamnade hos dem... medan du kritiserar i blindo.

Humanism och därmed bildningens vikt, är någonting viktigare i min värld än i din, liksom sanning hålls högre i min värld - varav sanning och skönhet i sin tur är förenade. Etik och moral.

Jag gillar hur du ordagrant vänder på det som KD har skrivit i sitt principprogram:

>>[...] religion är politik och politik är religion?<<

Såhär står det i KD:s principprogram (som jag tidigare citerat för dig):

>>Religion är inte politik. Politik är heller inte religion.<<

Varför ska folk bry sig om ohederliga debattörer? - som uppenbarligen har så svagt förtroende för regeringen... att de måste hålla på såhär för att visa sin vurm.

I övrigt går jag inte i kyrkan. Praktiserar ingen kristendom eller övrig religion. Inte heller skulle jag misstrivas i din värld... varför skulle jag misstrivas i någonting som du själv konstaterar är anpassningsbart?

Försök att iallafall ha hållbara resonemang men jag förstår om det kräver att du andas lite lugnare och inte skriver så uttömande. Då kanske du även skulle få tid att minnas sådana saker som att jag - Digestive - har varit verksam här i bortåt 8 år och var med när den här tråden begav sig...

Ta det helt enkelt lugnt, även om valdagen säkert gör det extra pirrigt och/eller vurmigt i knoppen.
    Hm, hört talas om guldfisken som för varje vända i glasskålen med spänning ser fram mot ett outforskat landskap. Dett apropå att du för någon timme sen skrev att du skulle lämna mig ifred.

Nej då, jag är inte ohederlig, visserligen kan du begära att andra ska köpa kitschet KD kränger till sina proselyter som t ex att de är Sveriges mest sekulära parti, men din begäran saknar relevans bortom det högerkristna tepartyts hallelujamöten.

Vi lever alltså i olika verkligheter, Digestive. Men det hindrar inte att jag är väl medveten om att populister ogärna skiljer på person och sak.

Bara oss emellan så är det ett genomtänkt syfte från min sida att visa att högerpopulister har en sådan betingad reflex att bemöta sak med person att självaste Pavlov säkert skulle ha kunnat kalla reaktionen för utvidgat skinnerboxbeteende eller blivit blek av avundsjuka att han inte lyckats lika bra med sina djur i Skinnerboxen.

Och jag gillar det där med nu ska jag lämna dig ifred, det påminner inte så lite om hur en del skribenter som tappat fattningen skriker ut "Detta är mitt sista inlägg i tråden" och sen fortsätter de med 100 inlägg till som om inget hänt.

FL kan vara rätt roande ur detta perspektiv i den verklighet som ligger bortom Skinnerboxens en smula inskränkta verklighet.
    Digestive skrev 2019-05-26 11:22:18 följande:

För övrigt så blev det S och nummer två på deras lista. Han verkar vara jordnära och inte så yvig i sina gester. Jag är ingen vän av känslodaller, modell snömos.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?