Padirac skrev 2019-11-10 23:06:31 följande:
Hur får du mitt påstående om att skjutningar och bombningar inte är värre i för befolkningen i Sverige än i krigsdrabbade befolkningar i länder att betyda saker som inte har med detta faktiska påstående att göra?
Det var den nu avförde eller avslutade nicket som påstod att det var värre i Malmö än i Syruien och Afghanistan - vilket jag opponerade mot med goda skäl.
Så:
Vad har detta med min ev åsikt om att det gör eller inte gör någonting att människor skjuts eller skulle sprängas till döds.?
Hur är detta påstående samma sak som att bortförklara, dölja och förneka problem
Du drar slutsatser likt en trollkarl på barnkalas drar kaniner ur hattar - argumentationen är helt osammanhängande
Förklara nu sambandet mellan de av dig påstådda åsikter jag skulle ha och faktumet att det inte är värre i Malmö än i krigsdrabbade länder,

Men snälla, försök åtminstone läsa lite noggrannare och försök förstå. Det är ganska enkla ord jag har skrivit.
Jag har inte påstått någonting utan jag har frågat dig, alltså givit dig möjlighet förklara vad du själv tycker och vilken eller vilka åsikter du har?
Detta mot bakgrund att ditt inlägg gjorde mig osäker på var du står.
Du ger upprepat i flera av dina inlägg intrycket av att du vill dölja och förneka de väldigt stora nya samhällsproblem som vi har i Sverige.
Något du i så fall delade med väldigt många som försökte dölja och förneka för bara ett par år sedan men som nu de allra flesta, nästan alla, verkar vara helt överens om att de faktiskt och i verkligheten finns, är stora och viktiga samhällsproblem.
Jag har inte dragit någon slutsats, för då hade jag ju inte behövt fråga, utan jag berättar vilket intryck du har gett mig genom det du skriver.
Därför frågade jag dig, utan påståenden eller värderingar,
vad är din åsikt?
Är du kvar i det som så många var för ett par år sedan, alltså förneka och dölja problemen, eller har du som de allra flesta kommit till insikt att vi i Sverige har dragit på oss betydande nya samhällsproblem?
OBS: Jag har inte påstått att du har någon åsikt.
(Upplysningsvis, om du inte kände till det, så kan jag berätta för dig att det är fundamentalt stor skillnad mellan en fråga och ett påstående!).
PS: Jag tycker det ger ett ynkligt intryck när du koketterar och triumferar för att du har anmält någon och lyckats "avföra eller avsluta" någon för dennes åsikt.
I väldigt många saker delar jag inte din åsikt. Men jag står upp får att du och alla har rätt att framföra sina åsikter, även när de avviker från min egen. Att du, som du själv ger intryck av, strävar efter att tysta den som har en annan åsikt än du, och sedan triumferar och raljerar om att du har lyckats tysta någon,
det är bara ynkligt.
Dessutom bryter du ju själv mot FL:s regler och råd när du koketterar och driver en sådan fråga i tråden och dessutom inte håller dig till ämnet. Kanske finner du återigen, och återigen, anledning nu att triumferande anmäla också mig och mitt inlägg???