• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

auster skrev 2019-11-10 12:08:05 följande:
    Det där inträffade inte lördagskvällen som jämförelsen avsåg. Och våldsdåden i Malmö är värre i den meningen att det sker mitt bland civila. Du får söka vidare och se om du hittar något.

I Malmö rapporterades följande från gårdagskvällen:
    - ett kraftigt bombdåd
    - skjutningar på öppen gata
    - Knivdåd på öppen gata
    Totalt tre med livshotande skador och en ihjälskjuten femtonåring.

Inget motsvarande rapporterat från vare sig Kabul eller Syrien. 
    Jag kan lova dig att fler civila dödats i Syrien än i Malmö under vilken valfri tidsperiod du vill.
  • FDFMGA
    auster skrev 2019-11-10 09:29:02 följande:
    Vad är avpixlat?

Faktum är att de inte var några rapporterade våldsdåd i Syrien igår kväll. I Malmö var det ett större bombdåd och skjutningar på öppen gata. Två personer med livshotande skador. Inte konstigt att forskare nu jämför Sverige med världens krigszoner (DN 6/11).

Men Stefan Löfven sover gott och har inte bemödat sig kommentera terrorn i Sverige igår kväll. Det är ju bara anmälningsbenägenheten som ökat. 
    har väl bytt namn för att framstå som mer pk - men det handlar ju om Kent Ekeroths propagandakanal.

Du kan inte utgå från den om du vill få fram något om striderna i krigszoner som Syrien.
  • auster
    Padirac skrev 2019-11-10 12:31:19 följande:
    Jag kan lova dig att fler civila dödats i Syrien än i Malmö under vilken valfri tidsperiod du vill.
    Då får du påvisa att fler civila omkom eller skadades allvarligt i våldsdåd i Syrien igår kväll än i Malmö. Varsågod!
  • auster
    FDFMGA skrev 2019-11-10 12:33:55 följande:
    har väl bytt namn för att framstå som mer pk - men det handlar ju om Kent Ekeroths propagandakanal.

Du kan inte utgå från den om du vill få fram något om striderna i krigszoner som Syrien.
    Jag undrar vad "Avpixlat" är? Inte om det bytt namn.

Jag utgår från bland annat Al Jazeera när jag följer utvecklingen i Mellanöstern. Då konstaterar jag att det inträffade tre allvarliga våldsdåd i Malmö igår kväll. Där
    blev en femtonåring ihjälskjuten och tre har fått livshotande skador.

Från Syrien rapporteras inget våldsdåd igår kväll.

Inte konstigt att forskare nu jämför Sverige med världens krigszoner.   
  • auster

Idag intervjuas Henrik Häggström, senior analytiker vid Försvarshögskolan, i TV4. Han konstaterar:

"Man får man gå så långt som till Afghanistan för att hitta en liknande situation som den i Sverige"

Han säger också att Sverige inte längre är i fred, utan i gråzonen mellan "krig och fred". 

När ska Socialdemokraterna upphöra med den totalt oansvariga politik som skapat ett krigsliknande tillstånd? 
  • Padirac
    auster skrev 2019-11-10 12:48:35 följande:
    Idag intervjuas Henrik Häggström, senior analytiker vid Försvarshögskolan, i TV4. Han konstaterar:
    "Man får man gå så långt som till Afghanistan för att hitta en liknande situation som den i Sverige"

Han säger också att Sverige inte längre är i fred, utan i gråzonen mellan "krig och fred". 

När ska Socialdemokraterna upphöra med den totalt oansvariga politik som skapat ett krigsliknande tillstånd? 
    Vilken politik är det ? Och på vilket sätt har den lett till vad det nu är du påstår.

Kan du förtydliga och förklara sambanden?
  • auster
    Padirac skrev 2019-11-10 13:16:08 följande:
    Vilken politik är det ? Och på vilket sätt har den lett till vad det nu är du påstår.

Kan du förtydliga och förklara sambanden?
    Det är den totalt oansvariga politik Socialdemokraterna bedrivit i drygt fem år. Det har rapporterats löpande i all tänkbar media under den tiden, så det får du läsa på om själv. Du är väl vuxen. Sossarnas politik har resulterat i att Sverige nu bedöms vara i en gråzon mellan krig och fred av Försvarshögskolans analytiker.
  • auster

En av de sex utvisningsdömda imamerna som fick gå fria var rektor och huvudman i den islamistiska Vetenskapsskolan. Där arbetade bland annat fyra IS-terrorister efter hemkomst till Sverige. Miljoner av skolans pengar har flyttats till Saudiarabien.

Varför har den socialdemokratiska regeringen inte agerat för att stänga koranskolorna?
    https://www.expressen.se/kultur/varfor-har-vi-inte-bara-stangt-islamistskolan/

Förmodligen beror det på det samarbete Socialdemokraterna har med islamistiska organisationer och de klanröster de är beroende av för att säkra makten.

Det går inte att ha förtroende för en regering som prioriterar bort Sveriges intressen.

• Missermajser
    auster skrev 2019-11-10 14:17:06 följande:

En av de sex utvisningsdömda imamerna som fick gå fria var rektor och huvudman i den islamistiska Vetenskapsskolan. Där arbetade bland annat fyra IS-terrorister efter hemkomst till Sverige. Miljoner av skolans pengar har flyttats till Saudiarabien.

Varför har den socialdemokratiska regeringen inte agerat för att stänga koranskolorna?
    https://www.expressen.se/kultur/varfor-har-vi-inte-bara-stangt-islamistskolan/

Förmodligen beror det på det samarbete Socialdemokraterna har med islamistiska organisationer och de klanröster de är beroende av för att säkra makten.

Det går inte att ha förtroende för en regering som prioriterar bort Sveriges intressen.

Det beror på den liberala demokratins höga krav på rättssäkerhet så mycket vet vi båda! 

På vad sätt hjälper det dig att föra fram konspirationsteorier istället för att kartlägga vilka och varför rättssäkerheten har fått en så avgörande roll?

• Lena1979
    Missermajser skrev 2019-11-10 10:52:30 följande:

Nu är det nog dags för dig Lena1979 att förklara dig lite om hur du tänkt dig att de enkla jobben ska finansieras.

Apropå städjobb och annat så blir det nog svårt att konkurrera med högerpolitikens "flexibla" arbetskraft:

https://da.se/2019/11/hon-jobbade-60-timmar-i-veckan-utan-lon/

Nej, det är ju jag som har sagt hela tiden att jag kan inte förstå hur alla dessa tusentals jobb ska finansieras.
    Medan du och andra säger att alla dessa människor ska ha jobb och att de dessutom ska ha hög lön.

Så vitt jag kan se, med dagens system och med dagens arbetsgivaravgifter och gällande kollektivavtal, skattesystem, så finns ingen annan möjlighet än att alla dessa människor som påstås ska arbeta med s k enkla jobb kan endast få s k konstgjorda jobb, alltså sådana som betalas helt eller delvis av skattebetalarna.

Detta är mycket enkelt räkna ut eftersom kundernas betalningsvilja för enkla jobb är tydligt begränsad.
    T ex; kunder är inte beredda betala 75 - 100 000 i månaden för städning. Men det är sådana belopp som krävs om pengarna ska räcka till skälig lön kvar i plånboken samt arbetsgivaravgift, alla skatter och övriga kostnader.
    Kalkylen går inte ihop.
    Därför krävs det att skattebetalarna måste betala in ännu mera skatt för att betala även dessa skattefinansierade enkla jobb om det ska räcka till skälig lön.

Jag tycker att människor som arbetar ska ha en skälig lön kvar i plånboken.
    Dock tycker jag att det ska vara betydande skillnader mellan dem som är ambitiösa, som jobbar väldigt mycket, som är välutbildade, som gör väldigt mycket kundnytta till skillnad mot dem som jobbar minsta möjliga och som i stort inte gör någon kundnytta utan snarare struntar i den betalande kunden.

De som arbetar med enkla jobb måste bli väldigt mycket billigare att anställa om kundens betalning ska räcka till deras lön, till alla skatter och alla andra kostnader.

Men jag har hela tiden frågat, hur ska det gå till?
    Mina kalkyler kanske är helt fel?
    Kanske är det så som du Missermajser och andra försöker påstå att löngivarna (arbetsgivarna) bara suger ut löntagarna genom att betala ut alldeles för låga löner för att kunna stoppa kundens alla pengar i egen ficka?
    Visa i så fall gärna hur era kalkyler ser ut!

Du är så extremt fel ute när du inbillar dig själv, och försöker inbilla andra, att Svenska arbetsgivare, och som du säger "högerpolitiken", vill att någon ska jobba 60 timmar i veckan utan lön.
    Du har absolut ingen aning vad du pratar om.
    Jag har själv flera olika företag och jag har under väldigt många år träffat väldigt många arbetsgivare och väldigt många människor som är sådana som du kallar "högerpolitiker" och människor som röstar "höger".
    Alla vill att löntagare ska ha rimligt med pengar kvar i plånboken. De allra flesta, kanske alla, vill att de som arbetar ska ha mer pengar kvar i plånboken.
    Ingen, inte en enda som jag har träffat under alla år, vill att någon ska jobba 60 timmar i veckan utan lön eller ens låg lön.

Du och andra som klagar högljudd, varför startar ni inte egna företag? Ni skulle ju kunna visa mig och andra "högermänniskor" hur det faktiskt ska gå till. Det skulle jag gärna vilja lära mig!

Du letar efter dåliga exempel och du finner några extremt få undantag som ju faktiskt är kriminella.
    Är det din ärliga åsikt, din personliga uppfattning som du står för, att Svenska företagare, det svenska näringslivet rent generellt, alla politiker och politiska partier som inte är vänster, alla människor som inte röstar vänster, alla skulle enligt dig generellt vara kriminella?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?