Har du förtroende för regeringen?
*varför det inte leder någonstans och kan kvitta.
*varför det inte leder någonstans och kan kvitta.
Nu var det inte jag som tog upp E-prime utan det var du som anförde detta i argumentationen och jag har nu kommenterat min syn på denna stilistiska form eftersom jag uppfattade att du gav detta en betydelse. En betydelse som jag alltså inte håller med om.
Ja, det är säkert så att de du vänder dig till här är de som konsumerar SDpropaganda eftersom det är denna du delar utan att redogöra för det och det är SDpropagandans tankegods som okritiskt delas.
Övertydlighet är alltså någonting du vill undvika - det får mig att reflektera över två olika saker, dels gaggaistens 'underförståddheter' som på alla sätt är att tillskriva andra uppfattningar denne inte gett uttryck för, dels är det en central del i propaganda i allmänhet och därmed en del av SDpropagandan.
Vilka vill du dela SDpropaganda med? Hur skulle de förstå ditt urpsrungliga inlägg menar du?
Så till den centrala delen i ditt inlägg - de bitar du lyft fram ang kritik (av det ursprungliga inlägget antar jag du menar) samt hur du speglar kritiken mot den betydelse SDmedia gett viskningen? Är det så du menar? Förstår jag dig rätt?
I så fall är mitt svar liksom tidigare att du inte förhållit sig på ett kritiskt sätt till hur händelsen getts betydelse eller blivit viral i SDnära media och SD-media. Det finns fler skäl till denna min bedömning. Du har inte öppet redovisat källan, det finns en dold avsändare som du ogillar andras kännedom om . Du har inte klart redogjort för de propagandistiska egenskaperna händelserna getts betydelse utan istället klart och tydligt hållit denna betydelse som fullt möjlig. Du har angett att du haft som mål att få diskutera den betydelse den dolda källan gett händelsen och väga den mot till exempel din egen betydelse.
Jag ser detta som ett sätt att lyfta den dolda avsändarens tolkning av händelsen och ge propagandan luft och spridning. Detta är att okritiskt sprida SDpropagandan.
Du anför vidare att timingen i viskningen på något sätt skulle bekräfta möjligheten av att den dolda avsändarens tolkning av viskningen skulle ge tolkningen en bärighet . Med tanke på avsändaren är detta just ett av de sätt propaganda ges skenbar tillförlitlighet eller möjllighet - detta är någonting som du borde förstå och resonera kring om du vill ta upp propagandan utan att okritiskt sprida den.
Ja det är både och!
Sen har jag ju vissa andra problem med S som jag inte vet riktigt hur jag ska kunna skaka av mig.
"Avregleringen följdes av en mycket kraftig ökning av bankernas utlåning. Detta anses, av vissa, vara en stor bidragande orsak till den fastighetsbubbla och ekonomiska överhettning som uppstod under slutet av 1980-talet.[1][4] Avregleringen har ibland beskrivits som ett misstag som starkt bidrog till den höga arbetslöshet och ekonomiska kris (Finanskrisen i Sverige 1990?1994) som Sverige gick igenom i början av 1990-talet."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberrevolutionen_(Sverige)
Göran Perssons omfattande skuldsanering efter 90-talskrisen bör också läggas till under socialdemokratins klädsamma pragmatism. Det, tillsammans med avsåndstangande mot kommunismen och folkrörelsertaditionen, har tjänat både den ekonomiska liberalismen och den liberala demokatin i Sverige väl."
https://www.liberaldebatt.se/2013/05/liberalismen-inom-socialdemokratin/
Ja, det skulle motivera dig att titta djupare på min text. Det står förklarat i samma mening...
Och inte ett ord ämnas åt det som jag har lyft fram och flaggat med bärande vikt och inte en enda reflektion ges mellan >>SDmedians<< alster och mitt ursprungsinlägg.
1. Har nämnt att >>tajming<< används som ett nyckelord och att du inte verkar förstå signifikansen av det nyckelordet i sammanhanget - att det lämnar möjligheter öppna där >>SDmedia<< inte lämnar någon möjlighet öppen överhuvudtaget...
...då händelsen presenteras i en rakt konstaterande form: >>Morgan Johanssons reaktion på våldsbrottslighet: För mig spelar det ingen roll<< exempelvis (rubrik för händelsen i Samhällsnytt).
Medan när jag presenterar händelsen så visar jag att >>tajmingen<< har en bärande vikt för hur viskningen ska tolkas - då tolkningen helt enkelt avgörs huruvida viskningen hade en korrekt eller felaktig tajming sett till Richard Jomsofs (SD) påstående om regeringens politik. Inte sant?!?!
2. Har frågat dig om du - som menar att jag använder mig av >>SDmedias<< narrativ - finner detta nyckelord någonstans i >>SDmedias<< alster. För om det inte återfinns i denna media så kan jag omöjligen ha använt mig av samma narrativ.
3. Har frågat dig om du förstår att ett fundamentalt motsatt perspektiv (friande -vs- fällande, om så vill) till det som >>SDmedier<< använder sig av - se citat ovan från Samhällsnytt - innebär kritik mot det perspektivet i sig självt. Då det helt enkelt innebär kritik mot >>SDmedians<< perspektiv i sig självt.
Sådär, nu har du lotsats med punkter för att hålla dig till sak.
Kan du ta till dig dessa punkter samt kommentera dem istället för att sväva ut i en massa irrelevant påhitt? Om inte så gör dig ej besvärad utan kasta in handduken...
Ingenstans i ditt resonerande i detta inlägg eller tidigare ser jag annat än ett okritiskt spridande av SDpropagandan då du inte alls redogör för eller lägger vikt vid avsändarens motiv, trovärdighet eller annat som kan krävas för att ha ett kritiskt förhållningssätt till SDpropagandan.
Att lägga upp deras story och presentera ett lamt motförslag på tolkning samtidigt som du håller deras tolkning som fullt möjlig är inte att kritiskt förhålla sig till propagandan. Tvärt om. Det är en okritisk spridning av SDpropaganda du åstadkommer genom den slappa hållningen till avsändare, motiv, innehåll och kontext.
*Eftersom ingen förutom Morgan Johansson (S) själv vet till 100% huruvida han svarade på Richard Jomshofs (SD) replik MED VISKNINGEN eller inte så kan man omöjligen utesluta någonting helt och hållet (tills vi har definitiv information om den saken). Man kan alltså enbart spekulera och värdera spekulationer om sak.
Förtydligar innehållet i punkt fyra.
Visste ni att NASA har bytt namn på en asteroid från >>Ultima Thule<< till >>Arrokoth<<.
Ingen kan dock ta upp och hantera den här händelsen längre utan att brunsmetas, då händelsen har uppmärksammats av Fria Tider.
I samma alternativ media har man även uppmärksammat händelser som att 1) forskare har funnit urgammalt liv i Siljas krater, 2) att ny teknik gör det möjligt att se mer - av det som tiden har gjort osynligt för ögat - av exempelvis hällmålningar, 3) att läkemedel som hamnar i vattenmiljöer påverkar fiskars beteenden, 4) att forskare har funnit en länk mellan sömnapné och cancer, 5) att anorexia kan ha genetiska kopplingar samt att 6) forskare har lyckats botat HIV i möss.
Bara ett lite axplock av händelser som man bör avstå från att ta upp, om man inte vill brunsmetas då.