Digestive skrev 2019-11-25 22:39:03 följande:
Jag har inte hämtat något narrativ från >>SDmedia<< utan viskningens tajming föreslår i det närmaste ett sådant narrativ per se. Om du fortfarande inte har förstått det så har inte >>SDmedia<< använt sig av ett nyckelord som >>tajming<< då det överhuvudtaget föreslår att det har någonting med tajming att göra.
>>SDmedias<< narrativ går helt obönhörligt ut på att Morgon Johanssons (S) viskning utgjorde ett DIREKT svar på Richard Jomshof (SD) replik. Och ett sådant narrativ pillar jag på kanten redan när jag drar in fenomenet >>tajming<< som nyckelord.
Nej, jag presenterade en händelse som jag HITTAT i >>SDmedia<< men presenterar händelsen fullständigt processad av mig själv. Du hittar inte en enda likhet förutom att båda parter refererar till samma händelse och att jag tar med ett perspektiv som RYMMER >>SDmedians<< perspektiv men som inte på något vis har formulerats som/med/genom >>SDmedians<< narrativ.
Du har inte tänkt igenom det här. Du kan läsa nyckelord som >>tajming<< utan att förstå dess signifikans i sammanhanget. Du kan se att det finns med ett alternativt och motsägande perspektiv utan att förstå att det utgör kritik mot originalet. Du kan se på samma motsägande perspektiv utan att förstå att kritiskt tänkande måste ha närvarar för att överhuvudtaget kunna producera det.
Ge dig. Du har inte ens funderat en kvart av tankarna som jag har lagt ner på det här - du har inte den blekaste aning om hur mycket vikt jag har lagt samt lägger på språket jag använder. Och mina tankegångar verkar omöjliga för dig att följa... då du har fördomar som står i vägen och som låter sig betrakta mina texter fullständigt ytligt.
Jag skriver i E-Prime... du känner inte alls att bara det reser flagg om att lite mer tanke än vanligt har lagts ner på språket?
Jaha, på en direkt fråga så var det ju i SDnära och Sdmedia denna viskning blivit viral och det var därifrån du enligt egen uppgift plockat upp frågeställningen - men jag har inte alla detaljer om hur du tänkte - det fanns liksom inget mer utrymma att fråga då dig då du hela tiden blev upprörd eller så..
Jag har inte tänkt igenom ditt upplägg, jag har faktiskt inte heller tänkt igenom mitt upplägg annat än att jag tyckte det var oskönt att någon som säger sig inte vara del av SDsvansen och ändå okritiskt sprider SDpropaganda så här undrar jag hur det tänktes... och så frågade jag.
Rätta mig om du tidigare ens kunde förklara _varför_ viskningen var olustig och märklig, den var det <PUNKT> räcker inte det.. typ.
Hur som helst får du göra precis som du vill och vad du vill - jag ställde frågor tills du inte vill svara längre och sen var vi överens om sammanfattningen - sen har du kanske blivit upprörd för att jag tycker att sammanfattningen visar på att du okritiskt sprider SDpropaganda. Du tycker inte det. Det bästa är att du inte behöver tycka det. Du är fri att inte tycka det och får fortsätta göra det så länge du vill.
Kanske missbedömer jag dina tankar - men för mig är det inte att jag inte förstår vad du menar, jag delar helt enkelt inte din uppfattning.- det är i huvudsak värderingar som skiljer i fråga om hur vi ser dina ord som okritiskt sprider SDpropaganda.
(och det där med att dunningham kruger börjar kännas lite tråkigt nu igen - lägg ned det)
Det gör mig varken till eller från om du skriver i E-prime
För att dra någon sorts parallell så är SD fortfarande samma gamla SD oavsett de skriver nedärvd essens eller ras - de är nazister i kostym (som en överlevare från koncentrationslägren uttryckte det)
Så E-prime eller eller italics eller för den delen på rövarspråket är detsamma - okritiskt spridande av SDpropaganda kan man nog göra oavsett hur man skriver.