Digestive skrev 2019-11-25 13:19:44 följande:
Ja, medlen i fråga har fått ett namn. En vanlig och välkänd företeelse, med andra ord.
Du får nog läsa det som du återkommande citerar ur inledningen ytterligare en gång till eller alternativt överhuvudtaget.
Visst fungerar ett replikskifte på ett sådant vis - det betyder dock inte att man kan frånvara hur mycket som helst, i min mening, vi har helt enkelt olika krav. Repliken som han förmodligen övade in vid viskningen berörde inte Richard Jomshofs (SD) anföranden överhuvudtaget, utan handlade om en längre utsaga om SD. Här följer repliken i fråga:
Nja, den slutsatsen kan man kanske dra om man pysslar med tillämpad valsträning på en danskurs - men att ett påstående upprepas många gånger innebär inte att det blir sant fördenskull. Du ska inte tolka påståendet en lögn som upprepas tillräckligt många gånger blir sann bokstavligt. I sig förresten ett påstående med mycket bruna anor.
Jag tror man måste sovra. Det är ju bara någon vecka sen du kallade mig rasist i den här tråden (tror åtminstone att det var denna). Var det brunsmetning? Tja, kanske? Men jag såg det snarare som att smetaren kluddade efter bästa förmåga, det vill säga hellre än bra.
Vad gäller ditt intresse för Morgan Johanssons tankar så tolkar du förmodligen det han sa alltför explicit. Såvitt mig bekant så visade Jomshof upp urklipp av artiklar om brott med fokus på invandring.
I detta sammanhang skulle repliken MJ svarade med vara helt på sin plats.
Men jag tycker du borde försöka gå vidare i livet, det vill säga lämna Johanssons vissling bakom dig. MJ kommer aldrig att lämna någon förklaring, inte ens om hela Avpixlat gallskriker om viskningen.
Varför inte titta på Ingmar Bergmans "Viskningar och rop" i stället
---------------------------------------------------------------------------------------------
"Den minst sagt märkliga viskningen >>För mig spelar det ingen roll.<< från Morgan Johansson (S) under en interpellationsdebatt med Richard Jomshof (SD) i riksdagen, väcker inget förtroende för regeringen - den väcker snarare frågor om vad som rör sig i justitie- och migrationsministern huvud"