• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-11-25 23:35:29 följande:

Det var en inte så imponerande skrift vare sig det var i E-prime eller italics eller på rövarspråket.

Detta gör dock i sak ingen skillnad. Du sprider okritiskt SDpropaganda och det var vi så vitt jag förstår överens om tidigare. Det var för övrigt mycket lätt att känna igen det du beskriver som helt oigenkännligt presenterat. Det var nämligen inte formen som avslöjade avsändaren, det var innehållet.

Inte meningen att du ska imponeras utan förstå... du förstår dock inte ens signifikansen av nyckelordet >>tajming<< utan verkar tro helt seriöst att du återfinner sådana öppningar för möjligheter i >>SDpropagandan<< som berör denna händelse.

Du har inte ens läst om den här händelsen i >>SDmedia<< inte sant?

Nej, du har bara en speciell tolkning av ordet >>kritik<< som jag inte köper - att man nödgat behöver kritisera perspektiv redan i diskussionsunderlaget och på ett vis att du förstår att det utgör kritik.
    Skriver i E-Prime.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-11-25 22:39:03 följande:
    Jag skriver i E-Prime... du känner inte alls att bara det reser flagg om att lite mer tanke än vanligt har lagts ner på språket?
    Åh fan - så det går inte att SD-svansa om man skriver i E-primeSkrattande
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-26 00:25:13 följande:

Inte meningen att du ska imponeras utan förstå... du förstår dock inte ens signifikansen av nyckelordet >>tajming<< utan verkar tro helt seriöst att du återfinner sådana öppningar för möjligheter i >>SDpropagandan<< som berör denna händelse.

Du har inte ens läst om den här händelsen i >>SDmedia<< inte sant?

Nej, du har bara en speciell tolkning av ordet >>kritik<< som jag inte köper - att man nödgat behöver kritisera perspektiv redan i diskussionsunderlaget och på ett vis att du förstår att det utgör kritik.

Kritik och ett kritiskt förhållningssätt är inte nödvändigtvis sammanfallande som jag ser det. Så den här gången är det åter igen du som lägger ord i andras mun.

Det är lite tråkigt att du inte förstår skillnaden, att du till varje pris ska rättfärdiga ditt okritiska spridande av SDpropaganda.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-11-26 07:39:27 följande:

Kritik och ett kritiskt förhållningssätt är inte nödvändigtvis sammanfallande som jag ser det. Så den här gången är det åter igen du som lägger ord i andras mun.

Det är lite tråkigt att du inte förstår skillnaden, att du till varje pris ska rättfärdiga ditt okritiska spridande av SDpropaganda.

Och jag har sysslat med båda sorters kritik, lite tråkigt att du inte förstår det.

Vilket befängt upprepande. Du står ju still på tomgång...

Du kommer inte framåt genom att hitta på mer än du tar till dig.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-11-26 06:58:41 följande:

Åh fan - så det går inte att SD-svansa om man skriver i E-prime

Finns inget hinder i det...
    Skriver i E-Prime.
  • K Markatta

S-minister och politisk broiler ställer till det igen:

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sanningen-om-dambergs-sliriga-uppgifter-om-jackan/

Damberg har fel - avslöjas av polisen

Mikael Damberg slirar på sanningen om polisen som tog en jacka från en kille och det är olyckligt på flera sätt. En intern redogörelse från polisen på plats avslöjar att ministern hade fel på flera punkter: Mannen visade faktiskt upp ett kvitto på köpet av jackan och han var inte misstänkt för narkotikabrott.

Inrikesministerns felaktigheter skapar tyvärr hets mot polisen och flyttar fokus från ett viktigt arbete mot livsstilskriminella.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-11-26 13:41:24 följande:
    Finns inget hinder i det...
    Givetvis inte - måste vara ett av dina tyngsta argument genom tiderna.Glad

Dessutom passar det ju som hand i handske att skriva i e-prime och läsa och vidareförmedla SD-skvaller på prime time.

Osökt kommer jag att tänka på Fröding och hans Strunt är strunt och snus är snus - om ock i gyllne dosor...
  • Purple Haze of Sweden

Nu är iof sig tråden 4 1/2 år gammal men mitt svar november 2010 bli - Nej, verkligen inte!

Men det visar väl iof även alla tillgängliga opinionsundersökningar som gjorts sista året!

Personligen tycker jag att regeringen borde angå med omedelbar verkan!

• FDFMGA
    Purple Haze of Sweden skrev 2019-11-26 15:18:43 följande:

Nu är iof sig tråden 4 1/2 år gammal men mitt svar november 2010 bli - Nej, verkligen inte!

Men det visar väl iof även alla tillgängliga opinionsundersökningar som gjorts sista året!

Personligen tycker jag att regeringen borde angå med omedelbar verkan!

Så gammal som november 2010 är inte tråden och dessvärre satt den regering vi hade då kvar i fyra år till - med mycket elände som följd.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-26 13:40:47 följande:
    Och jag har sysslat med båda sorters kritik, lite tråkigt att du inte förstår det.

Vilket befängt upprepande. Du står ju still på tomgång...

Du kommer inte framåt genom att hitta på mer än du tar till dig.
    Jag får fråga vad du menar:

dels påstår du att jag upprepar och står på tomgång

dels påstår du att jag jag inte kommer framåt genom att hitta på mer (än jag tar till mig)

Betyder det att jag upprepar och står på tomgång genom att hitta på med (än jagt ar till mig) - eller dessa rader kanske inte har direkt med varandra att göra? 

Det här verkar inte vara skrivet i E-prime, inte heller i italics och eller på rövarspråket. Men de två påståendena verkar tillsammans inte vara begripliga utan en omfattande teoretisk överbyggnad som för mig är obekant.

Förtydliga gärna
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?