• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-12-17 23:14:29 följande:
    Ah, du tror jag bara menar kliniska personangrepp och inte även vad jag har påpekat hela tiden - hån, häckel och förnedring.

Förstå vad hån, häckel och förnedring riktad mot person är.
    Dunning Kruger?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-14 08:01:18 följande:

För mig framstår det som tydligt att du vill uppfattas som duktig, som när du förklarade att du ju är seriös eftersom du skriver i E-prime. Finns det inte något motsvarande inom matten, alltså ett system typ M-prime som larmar om man blandar äpplen och päron och är på väg att producera 125-procentigt snömos

Extremt noga med att hålla sig till sak och inte blanda in person, anser Padirac. Medan en annan kan ge exempel på motsatsen i dagar...
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-17 23:21:52 följande:

Dunning Kruger?

Nej, du behöver bara en specialpedagog. :)
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:24:39 följande:

Nej, du behöver bara en specialpedagog. :)

Se där, person och inte sak.

Det är märkligt med SDsvansens försvarare som gjort personlig snarstuckenhet till sitt adelsmärke I nivå med den kränktheten och sekundärkränkthet som redan kännetecknande dem.

Det är sak, och inte person

Du vill inte prata om Dunning Kruger? Att de som är korkade tror att andra är dumma i huvudet och de som är intelligenta tror att andra är lika begåvade..

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-17 23:41:05 följande:

Se där, person och inte sak.

Det är märkligt med SDsvansens försvarare som gjort personlig snarstuckenhet till sitt adelsmärke I nivå med den kränktheten och sekundärkränkthet som redan kännetecknande dem.

Det är sak, och inte person

Du vill inte prata om Dunning Kruger? Att de som är korkade tror att andra är dumma i huvudet och de som är intelligenta tror att andra är lika begåvade..

Tja, känns det inte bra när jag speglar FDFMGA så att solkatten faller på dig så kanske du ska tänka efter, lite.

Om nu etablissemangets satelliter här på Familjeliv har tankeverksamhet nog för det.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-17 23:41:05 följande:

Klart att jag kan prata om denna effekt men du behöver först veta hur >>kompetens<< skiljer sig från >>dumhet<< och >>intelligens<<.

Man kan säga att kompetens är SAKER som man är bättre eller sämre på samt SAKER som man kan lära sig, glömma et cetera - varpå kvalitén på kompetensen kan öka respektive minska.

Så vad vad det du ville prata om, Padirac?

Ur din länk:

>>Dunning?Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att förstå att denne är inkompetent.<
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:45:26 följande:

Tja, känns det inte bra när jag speglar FDFMGA så att solkatten faller på dig så kanske du ska tänka efter, lite.

Om nu etablissemangets satelliter här på Familjeliv har tankeverksamhet nog för det.

Du har nog betydligt mer känslor investerade än jag har i trådar och inlägg, att du skriver om person istället för sak handlar om dig. Det är ditt.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:55:57 följande:

Klart att jag kan prata om denna effekt men du behöver först veta hur >>kompetens<< skiljer sig från >>dumhet<< och >>intelligens<<.

Man kan säga att kompetens är SAKER som man är bättre eller sämre på samt SAKER som man kan lära sig, glömma et cetera - varpå kvalitén på kompetensen kan öka respektive minska.

Ur din länk:

>>Dunning?Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att förstå att denne är inkompetent.<

Det jag undrade om du ville prata om var när du tidigare gjorde inlägg med påståenden om dunning Kruger effekten.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:55:57 följande:

Ur din länk:

Det jag undrade om du ville prata om var när du tidigare gjorde inlägg med påståenden om dunning Kruger effekten.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-18 06:52:51 följande:

Du har nog betydligt mer känslor investerade än jag har i trådar och inlägg, att du skriver om person istället för sak handlar om dig. Det är ditt.

Eller så speglar jag FDFMGA precis som jag skriver. Och visst är det om person,
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?