• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-12-17 21:50:58 följande:
    Men snälla du... brukar du, nihka, KillBill och FDFMGA redogöra för mängdförhållanden så som jag har gjort här och när ni använder dem (läs: när ni överhuvudtaget nämner mängdförhållanden i procent)?

Lägg ner med dubbla måttstockar där du kräver att Kverulant67 ska redogöra för mängdförhållanden på ett vis som jag aldrig har sett dig, FDFMGA, nihka eller KillBill göra i motsvarande sammanhang.

Självklart riskerar man att bli satt på plats om man beter sig illa mot folk. Är inte det självklart?

Vems rätt menar du att det är att konsekvenslöst få bete sig illa genom hån, häckel och förnedring av andra?

Livlig debatt: be folk att skaffa specialpedagoger, uttala sig nedsättande om deras förmåga, be folk att följa med sjuåringar till skolan för att lära sig matematik et cetera ad absurdum. Jo, jag tackar. Du efterfrågar alltså sådant liv i debatterna här på Familjeliv?

Är du ens medveten om vad FDFMGA sitter och skriver till folk här eller skiter du bara i det och tycker att folk som drabbas gott kan ta det?
    Kruger Dunning tex har jag läst här - kommer du ihåg vem som skrev om det?  Var det någon som blev satt på plats då?

Du måste kunna skilja på sak och person, en del skriver om sak, andra skriver om person. 

Kverulant hade lite bråttom och han fick några kängor för det - det har hänt vem som helt.
  • Digestive

Den här är exempelvis fin och återfinns i FDFMGA:s respons till Kverulant67 (inlägg #14187):

FDFMGA skrev 2019-12-13 10:50:13 följande:

Något jag har noterat är den tydliga tendensen att de nätsatelliter som kretsar kring SD blir allt ljussvagare, ibland måste man nog ta till det starkaste av teleskop för att överhuvudtaget kunna observera eventuell tankeverksamhet, självklart finns det som alltid några klart lysande undanttag, men tendensen är tydlig.

Liv i debatten? Ok. Låt mig prova.

Något jag har noterat är den tydliga tendensen att de nätsatelliter som kretsar kring etablissemanget blir allt ljussvagare, ibland måste man nog ta till det starkaste av teleskop för att överhuvudtaget kunna observera eventuell moral, självklart finns det som alltid några klart lysande undanttag, men tendensen är tydlig.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 22:16:44 följande:
    Den här är exempelvis fin och återfinns i FDFMGA:s respons till Kverulant67 (inlägg #14187):

Liv i debatten? Ok. Låt mig prova.

Något jag har noterat är den tydliga tendensen att de nätsatelliter som kretsar kring etablissemanget blir allt ljussvagare, ibland måste man nog ta till det starkaste av teleskop för att överhuvudtaget kunna observera eventuell moral, självklart finns det som alltid några klart lysande undanttag, men tendensen är tydlig.
    Detta är att prata om sak, inte om person.

Dunning Kruger snacket, var det inte om person snarare än om sak?
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-17 22:06:55 följande:

Kruger Dunning tex har jag läst här - kommer du ihåg vem som skrev om det?  Var det någon som blev satt på plats då?

Du måste kunna skilja på sak och person, en del skriver om sak, andra skriver om person. 

Kverulant hade lite bråttom och han fick några kängor för det - det har hänt vem som helt.

Vad är det med den effekten? Det är väl rätt självklart att Kverulant67 tar för givet att hans ekvation tas emot av folk som förstår den... eller?

Och nu kommer de dubbla måttstockarna igen. Är det i tjog de kommer för din del?

Du får gärna hänvisa till skriftligt hån, häckel och förnedring som motsvarar det FDFMGA kommer med, men som har uttrycks av mig.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 22:23:18 följande:
    Vad är det med den effekten? Det är väl rätt självklart att Kverulant67 tar för givet att hans ekvation tas emot av folk som förstår den... eller?

Och nu kommer de dubbla måttstockarna igen. Är det i tjog de kommer för din del?

Du får gärna hänvisa till skriftligt hån, häckel och förnedring som motsvarar det FDFMGA kommer med, men som har uttrycks av mig.
    Jag har för mig att du hänvisade till den effekten ett flertal gånger i ett försök att påstå att en annan person i en tråd inte förstod hur dum den var, det är dels inte en diskussion om sak, utan om person, det är i sig också en illustration av just Dunning Kruger effekten
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-17 22:20:05 följande:

Detta är att prata om sak, inte om person.

Dunning Kruger snacket, var det inte om person snarare än om sak?

Vilken sak har tankeverksamhet, Padirac?

Men det kanske är så att både moral och tankeverksamhet håller på att slockna hos satelliterna som kretsar kring etablissemanget.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-17 22:33:02 följande:

Jag har för mig att du hänvisade till den effekten ett flertal gånger i ett försök att påstå att en annan person i en tråd inte förstod hur dum den var, det är dels inte en diskussion om sak, utan om person, det är i sig också en illustration av just Dunning Kruger effekten

Ja, oj, oj... om du tar hjälp av en specialpedagog så kanske du kan relatera till frekvens samt avgöra skillnaden på attack och respons också.

Finns sjuåringar som också behöver hjälp med att lära sig sådant, följ med en till skolan och du kanske kan lära dig något.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 22:39:19 följande:
    Vilken sak har tankeverksamhet, Padirac?

Men det kanske är så att både moral och tankeverksamhet håller på att slockna hos satelliterna som kretsar kring etablissemanget.
    Du måste förstå att det är två olika saker att säga att tex SD är ett nyssnazistiskt parti och att säga att deras chefsideolog är det.

Det är också två olika saker att säga att en chefsideolog för ett nyssnazistiskt parti per se utvecklar nyssnazistisk politik och att säga att just person är är nyssnazist.

I de första faller än det påståenden om sak, i de andra fallen är det påståenden om person.

Som jag ser det är FDFMGA extremt noga med att hålla sig till sak och inte blanda in person, vilket flertalet av de som FDFMGA replikerar på inte alls är.

Kommer du ihåg de där posterna med Dunning Kruger - jag tyckte de var enormt roande och illustrerande Skål
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-17 22:50:47 följande:

Du måste förstå att det är två olika saker att säga att tex SD är ett nyssnazistiskt parti och att säga att deras chefsideolog är det.

Det är också två olika saker att säga att en chefsideolog för ett nyssnazistiskt parti per se utvecklar nyssnazistisk politik och att säga att just person är är nyssnazist.

I de första faller än det påståenden om sak, i de andra fallen är det påståenden om person.

Som jag ser det är FDFMGA extremt noga med att hålla sig till sak och inte blanda in person, vilket flertalet av de som FDFMGA replikerar på inte alls är.

Kommer du ihåg de där posterna med Dunning Kruger - jag tyckte de var enormt roande och illustrerande 

Ah, du tror jag bara menar kliniska personangrepp och inte även vad jag har påpekat hela tiden - hån, häckel och förnedring.
    FDFMGA skrev 2019-12-13 20:17:11 följande:

Du har inga små barn i din närhet, i så fall kan du ju följa med till skolan och visa läraren exemplen så kan hen kanske hjälpa dig att förstå.

Förstå vad hån, häckel och förnedring riktad mot person är.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?