• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Snart börjar debatten skrev 2021-03-21 00:04:41 följande:
    SD kommer kräva att massinvandringen begränsas. SD kommer kräva att Sverige slutar vara ett paradis för IS-mördare. Detta är ju precis vad de går till val på. Har du problem med att Sverige får den politik de röstat på?

Det är högst troligt att SD kommer ta ännu fler väljare från S efter dessa attacker. I kombination med att invandrarvänliga C säger sig vilja samregera med S så tror jag många traditionella S-väljare får nog.

Det är väl i första hand L-väljare som tycker att deras parti agerat odemokratiskt iom att de gick över till vänsterblocket efter valet. Därmed har L inte speciellt många väljare kvar och jag undrar om den skadan går att reparera.

Alla partier kan inte leva på att vara anti-SD-partier.
    Om politiken bryter mot lagar och begränsar de fri- och rättigheter som är inskrivna i grundlagen har jag problem med att folk får vad de röstar på.

Alla partier borde vara anti-rasistiska, anti-nyzznazism, anti-illiberalism och det gör att de borde vara anti-SD
  • Snart börjar debatten
    Padirac skrev 2021-03-21 00:13:00 följande:
    Menar du att en diskussion om SDs historia och nuvarande problem med rasism, nazism och illiberala auktoritära politiska idéer är lite löjliga pga V(PK)?

Är det inget problem alls menar du eftersom V kommer direkt från kommunsimen? Är lite nazism, rasism och antidemokratiska inget problem alls eftersom V direkt från kommunismen?    Så du gillar kanske lite antidemokratiska partier rent av? Vill du inte hålla dem utanför direkt inflytande och förhandlingar där de kan kräva inskränkningar av fri och rättigheter... ser du över huvudtaget att det är ett reellt problem eller avfärdar du det som ett ickeproblem eller förnekar du att det är ett problem överhuvudtaget?   
    Nej, det menar jag inte. Jag menar att Löfvén är extremt löjlig, men du tar nog priset eftersom du argumenterar med SDs bakgrund utan att ta hänsyn till att S samarbetar med V som fram till nyligen hade ett porträtt av en massmördare på kansliet.

Både V och SD har sina problem. Du kanske gillar antidemokratiska partier rentav.

Ja självfallet är det ett ickeproblem att V har inflytande i en vänsterregering eller att SD har det i en borgerlig. Eller att SD stöttar en vänsterregering. Allt detta har ju redan hänt och jorden gick inte under.

• Snart börjar debatten
    Padirac skrev 2021-03-21 00:15:36 följande:
    Om politiken bryter mot lagar och begränsar de fri- och rättigheter som är inskrivna i grundlagen har jag problem med att folk får vad de röstar på.

Alla partier borde vara anti-rasistiska, anti-nyzznazism, anti-illiberalism och det gör att de borde vara anti-SD
    Håller med, men det kan lika gärna hända med vänsterregeringen.

Hotet om extrem fastighetsskatt är troligen det största reella frihetshotet för närvarande.
  • Padirac
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-21 00:31:34 följande:
    Nej, det menar jag inte. Jag menar att Löfvén är extremt löjlig, men du tar nog priset eftersom du argumenterar med SDs bakgrund utan att ta hänsyn till att S samarbetar med V som fram till nyligen hade ett porträtt av en massmördare på kansliet.

Både V och SD har sina problem. Du kanske gillar antidemokratiska partier rentav.

Ja självfallet är det ett ickeproblem att V har inflytande i en vänsterregering eller att SD har det i en borgerlig. Eller att SD stöttar en vänsterregering. Allt detta har ju redan hänt och jorden gick inte under.

Menar du verkligen att SD problematiska ideologi beror på att S samarbetat med V? Ja, jag kan inte förstå det som att  du verkligen inte har några som helst problem med auktoritära ideologier... bara de stödjer dina andra politiska åsikter..

Så SD är för dig inget problem och V är för dig inget problem i fråga om antidemokratiska politiska ideér..  förstår jag dig rätt då?  
  • Padirac
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-21 00:37:40 följande:

Hotet om extrem fastighetsskatt är troligen det största reella frihetshotet för närvarande.
    SD har ju en annan kaliber på det du kallar frihetshot
  • klyban
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-21 00:37:40 följande:

NOPE!!!!
    Inte ens nära.
    Inte med det vi ser idag i vad som är vänster, det vill säga Vänsterpartiet.
    Än mindre i S eller partierna mot extremhögern och SD, vet detta med projiceringar är vanligt, men denna blev rätt komisk faktiskt.

(Sen i framtiden vet vi aldrig, där kan det ske, för det normala är att vi får korkade människor som motpart till extremhöger i SD, men svårt och tro att det kommer ske snart, verkar som vi inte går på polariseringen ni vill vi ska göra i Sverige då vi är för intelligenta för högerextrema partier som SD, enda chansen är om man trillat ned i ett rabbithole, för där förekommer ingen eftertanke, utan där gör de som de blir tillsagda(Där verkligheten alltid är fel och falsk, och där konspirationen alltid är sann och rätt(man kontaktar tom varandra att man pratar om samma konspiration)(priceless) ).)

Finns inget hot i fastighetsskatt överhuvudtaget(Och kommer aldrig finnas någonsin), men väl ekonomisk problem för de som har en balansekonomi.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Snart börjar debatten
    Padirac skrev 2021-03-21 00:38:56 följande:
    Menar du verkligen att SD problematiska ideologi beror på att S samarbetat med V? Ja, jag kan inte förstå det som att  du verkligen inte har några som helst problem med auktoritära ideologier... bara de stödjer dina andra politiska åsikter..

Så SD är för dig inget problem och V är för dig inget problem i fråga om antidemokratiska politiska ideér..  förstår jag dig rätt då?  
    Om jag hade menat det så hade jag skrivit det. Så nej. Det menar jag inte.

Jag skulle nog säga att varken SD eller V kommer kunna montera ned demokratin bara för att de budgetsamarbetar med respektive block.

Inom precis alla partier finns det stollar. Så att dra upp några stollar inom SD till ytan ger inte en rättvis bild om man inte gör detsamma med andra partiers stollar.

• Snart börjar debatten
    Padirac skrev 2021-03-21 00:39:58 följande:
    SD har ju en annan kaliber på det du kallar frihetshot
    Fast det handlar väl om dina fantasier kring vad SD vill göra.
  • klyban
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-21 08:53:08 följande:
    Fast det handlar väl om dina fantasier kring vad SD vill göra.

Finns inga fantasier där inte om SD, vi vet att det är ett parti som var nazister precis nyss.
    Är det nu du ska prata om 70 år tillbaka?
    Och vad skulle den poängen vara för SD som var nassar precis?

Om man röstar på SD, så bör man ställa sig frågan "Varför röstar jag på ett parti som har så mycket högerextrema och nazister, och inte kan tala som vuxna ens?"

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Snart börjar debatten
    klyban skrev 2021-03-21 02:11:17 följande:

NOPE!!!!
    Inte ens nära.
    Inte med det vi ser idag i vad som är vänster, det vill säga Vänsterpartiet.
    Än mindre i S eller partierna mot extremhögern och SD, vet detta med projiceringar är vanligt, men denna blev rätt komisk faktiskt.

(Sen i framtiden vet vi aldrig, där kan det ske, för det normala är att vi får korkade människor som motpart till extremhöger i SD, men svårt och tro att det kommer ske snart, verkar som vi inte går på polariseringen ni vill vi ska göra i Sverige då vi är för intelligenta för högerextrema partier som SD, enda chansen är om man trillat ned i ett rabbithole, för där förekommer ingen eftertanke, utan där gör de som de blir tillsagda(Där verkligheten alltid är fel och falsk, och där konspirationen alltid är sann och rätt(man kontaktar tom varandra att man pratar om samma konspiration)(priceless) ).)

Finns inget hot i fastighetsskatt överhuvudtaget(Och kommer aldrig finnas någonsin), men väl ekonomisk problem för de som har en balansekonomi.

Den smutskastning som nu sker mot SD visar vad som händer den som ifrågasätter hur invandringen borde se ut. Man får i praktiken inte ens ifrågasätta den katastrofala integrationen. Man får inte säga no-go zone. Vänstern placerar de stackars invandrarna i hemska områden där de lär sig mörda andra invandrare. Man får inte fråga sig vad det är för bra med detta. Gator och torg fylls med tiggare, men man får inte ifrågasätta det heller.

Nu planerar vänsterkartellen att införa en fastighetsskatt. Om det förslag som ligger genomförs kommer många i urbefolkningen att bli hemlösa. Kan det vara så att den "demokratiska" vänsterregimen behöver urinvånarnas bostäder till något annat?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?