• nihka

Har du förtroende för regeringen?

Snart börjar debatten skrev 2021-03-21 18:45:46 följande:
    Jo, det har verkligen kallats för smutskastning.
    Inte alls. Pedofilerna får stå till svars för sina handlingar, men menar du att även deras omgivning ska det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Snart börjar debatten
    nihka skrev 2021-03-22 17:22:32 följande:
    Inte alls. Pedofilerna får stå till svars för sina handlingar, men menar du att även deras omgivning ska det?
    Har du fått för dig att någon annan än gärningsmannen bör lagföras?

Så länge vi har demokrati så kan man inte gärna tvinga någon att rösta på ett parti vars ledare väljer att frottera sig med en massa dömda pedofiler. Ett leverna som kan påverka trovärdigheten för ett helt parti faktiskt.

Det äckliga i sammanhanget är att försvaret av detta leverne är villkorat av partifärgen.
  • Padirac
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-22 18:44:56 följande:
    Matematik är inte hatisk. Lägg ihop tokhöjd fastighetsskatt med avskaffat jobbskatteavdrag och se vad det kostar barnfamiljen i Stockholmsvilla. Jag har rätt och du har fel.

Lägg till arvsskatt, förmögenhetsskatt, återinförd värnskatt, borttagen RUT, borttagen ROT + några till försämringar. Det handlar nog om över 10000 kr/månad netto som dessa familjer straffas med.
    Rut och Rot? Du vill alltså ha ett bidrags samhälle ... så länge det inte går till de mest behövande
  • nihka
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-22 18:42:15 följande:
    Har du fått för dig att någon annan än gärningsmannen bör lagföras?
    Det var jag som frågade dig om du menar att även en gärningsmans omgivning  ska stå till svars för en gärningsman handlingar?
  • nihka
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-22 18:44:56 följande:
    Matematik är inte hatisk.
    Jo, din är det. Det finns inga partier som vill "ödelägga miljontals människors privatekonomi".
  • Snart börjar debatten
    Padirac skrev 2021-03-22 19:10:52 följande:
    Rut och Rot? Du vill alltså ha ett bidrags samhälle ... så länge det inte går till de mest behövande
    Jag tycker det är en väldigt dålig idé att dubbelbeskatta arbete. Oavsett vad man tycker om detta så innebär borttagande att mer skattepengar hamnar i statens fickor.

• Snart börjar debatten
    nihka skrev 2021-03-22 19:26:51 följande:
    Det var jag som frågade dig om du menar att även en gärningsmans omgivning  ska stå till svars för en gärningsman handlingar?
    Förstod du inte svaret?
  • Snart börjar debatten
    nihka skrev 2021-03-22 19:32:20 följande:
    Jo, din är det. Det finns inga partier som vill "ödelägga miljontals människors privatekonomi".
    Jo, S och V vill det. Förslagen om fastighetsskatt och borttagande av jobbskatteavdrag skulle få exakt den effekten. Varför vill de folk illa?
  • Padirac
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-22 19:42:10 följande:
    Jag tycker det är en väldigt dålig idé att dubbelbeskatta arbete. Oavsett vad man tycker om detta så innebär borttagande att mer skattepengar hamnar i statens fickor.

Så vilka fler tjänster anser du ska bidragsfinansieras för att undvika det du kallar dubbelbeskattning?

Är det inte så att du bara inte vill betala med skattad pengar?  
  • Flash Gordon
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-22 19:42:10 följande:

Ett avdrag på skatten (Rut och Rot) är inte ett bidrag. Det är inte "bidrag" att få behålla sina egna pengar.

Såvida inte din syn på pengar är att alla pengar tillhör staten och allt som finns i individen fickor är "bidrag" från samma stat.

Grundläggande ekonomi.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?