Tom Araya skrev 2022-03-14 18:02:33 följande:
Den här illustrerar väl varför jag har svårt för socialdemokraterna, fast jag delar mycket av socialdemokratins grundläggande värderingar.

Håller med på den, och att S fått ta skiten för C tokiga förslag i Regeringen, än att de tagit fått tagit smällen då agenda vill lägga skulden på S och inte det som haft som krav för detta för en Regering med denna konstellation.
Och att S tagit ett för stort kliv till höger, man måste hitta tillbaka till hjälpa dom små människorna och inte bara de med mer pengar som klarar sig själva.
Men det varit en del bra förslag det senaste, mer pengar till pensionärer, sjukpensionärer och en del annat som stärker ekonomin för de allra svagaste i samhället.
Men då låter det i och för sig att man gör för lite, för de som inte vill ge pengar alls, de är aldrig nöjda i sin agenda, utan alltid är det fel oavsett om det är bra.
Och detta med NATO är nog det mest tydligast, där SD stod och skrek om att nej inget NATO, och nu tvärtom att vi inte går med i NATO snabbt nog.
Det får mig tänka en enda sak, att de har ingen åsikt alls om NATO, utan bara populism och opinionsbildning med svartvita argument.
Är också delad på vad man ska rösta på, men tänker inte rösta på ett parti som inte klarar av att tala som vuxna eller tror ren populism säger nått sakligt om vad man vill.
Och en annan fråga jag ställer mig, hur ska ett parti som aldrig vill diskutera sakpolitiska frågor i detalj, hur ska de sen kunna styra när de aldrig beror effekten av politiken som de vill ha.
För det låter som receptet för att det kommer gå helt och skogen på vissa beslut.
Och dessa är folk som aldrig har fel, inte ens när de överbevisligen har fel.
Och såna ska man vara vaksam för, så väl i politiken så som i ens nära verklighet.