• Dunderthunder

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-03-10 17:20:47 följande:

Vad jag noterar att all saklighet är helt kliniskt borta.

Jo, jag har förstått att du inte förstod det du läste och att det fortsätter.
    Och jag har också märkt att du inte vill diskutera nått sakligt.
    Och desinformationen är inte saklig heller, utan bara inkorrekt "information".

Och med detta säger du inget alls, och det kan alla se också.
    Så kanske nästa gång blir du saklig, eller är det för mycket begärt?

Precis vad jag misstänkte, du har aldrig förstått. 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-08 23:01:23 följande:

Statsministern fortsätter att sprida Putins bild av världen

twitter.com/_annadahlberg/status/1501213020248236036

"Sverige skulle destabilisera läget ytterligare" om vi ansöker om Natomedlemskap, säger Magdalena Andersson. Varför accepterar statsministern Kremls perspektiv?

.
    Detta sagt i samband med att statsministern vägrar att ens diskutera ett möjligt svenskt Nato-medlemskap.

Ditt SD har ju alldeles nyss kommit på att NATO är en bra idé och så har putinkramandet inte ens nu riktigt sopats helt under under mattan, så prata inte om att andra skulle sprida Putins bild av världen.

Kom ihåg att internet inte glömmer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-10 17:01:47 följande:

Om det inte vore så sorgligt skulle det vara et stort gapflabb åt det här.

Försvarsministern klarar inte av att svara på frågan om Sverige hade varit tryggare idag om vi varit med i Nato. Han få frågan kanske fem eller sex gånger ...

twitter.com/viktoriaaskold/status/1501913343573078017

.
    Ett splittrat Socialdemokratiskt parti gör allt vad de kan för att undvika Nato-frågan.

Givetvis går det inte att säga. Det beror på om det utbryter krig mellan Ryssland och NATO eller inte.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-03-10 17:01:47 följande:

Om det inte vore så sorgligt skulle det vara et stort gapflabb åt det här.

Försvarsministern klarar inte av att svara på frågan om Sverige hade varit tryggare idag om vi varit med i Nato. Han få frågan kanske fem eller sex gånger ...

twitter.com/viktoriaaskold/status/1501913343573078017

.
    Ett splittrat Socialdemokratiskt parti gör allt vad de kan för att undvika Nato-frågan.

Vad tyst den svenska högern blev när Finlands försvarsminister kommer till samma slutsats som Sveriges statsminister, 

https://sverigesradio.se/artikel/finlands-forsvarsminister-inte-lage-att-ansluta-till-nato-just-nu

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Nu vill nationalisterna i SD att vi glömmer hur de krupit för Putin. Det kan vi förstås inte göra:

https://www.dn.se/ledare/amanda-sokolnicki-nu-vill-de-att-vi-ska-glomma-hur-nationalisterna-har-krupit-for-putin/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-03-10 17:36:50 följande:
    Precis vad jag misstänkte, du har aldrig förstått. 

Du kan inte projicera bort att du inte förstår vad de säger i artiklarna det finns ju för alla att läsa att du återgett det korrekt.
    Allt man behöver göra är "Tryck visa endast xxx", sås er alla detta.

nihka skrev 2022-03-10 17:53:06 följande:
    Ditt SD har ju alldeles nyss kommit på att NATO är en bra idé och så har putinkramandet inte ens nu riktigt sopats helt under under mattan, så prata inte om att andra skulle sprida Putins bild av världen.

Typisk populism och vända kappan för vinden det SD gör och så övertydligt också.
    Och tänk på det folk som röstar på SD och inte gillar detta, för detta är SD.

Men nu deras NATO vändning i SD, det kommer nog inte göra ryssen så glada och deras pengar kommer nu nog sluta flöda som innan.

KillBill skrev 2022-03-10 18:17:13 följande:
    Vad tyst den svenska högern blev när Finlands försvarsminister kommer till samma slutsats som Sveriges statsminister, 

sverigesradio.se/artikel/finlands-forsvarsmin...

Jag trodde faktiskt också de skulle komma fram till samma sak, och inte eskalera situationen, och istället ökar samarbetet med NATO.

Det mest komiska är att SD är emot NATO, och nu ska vi tro de är med på NATO.

Jag är rätt tveksam till detta, men också fullt möjligt att de tvingas ned på knäna och är tvungna att överge ryssland, då opinionen är så extremt massiv emot rysslands krig och invasion mot Ukraina.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-03-10 18:26:38 följande:

Du kan inte projicera bort att du inte förstår vad de säger i artiklarna det finns ju för alla att läsa att du återgett det korrekt.
    Allt man behöver göra är "Tryck visa endast xxx", sås er alla detta.

nihka skrev 2022-03-10 17:53:06 följande:

Typisk populism och vända kappan för vinden det SD gör och så övertydligt också.
    Och tänk på det folk som röstar på SD och inte gillar detta, för detta är SD.

Men nu deras NATO vändning i SD, det kommer nog inte göra ryssen så glada och deras pengar kommer nu nog sluta flöda som innan.

Jag trodde faktiskt också de skulle komma fram till samma sak, och inte eskalera situationen, och istället ökar samarbetet med NATO.

Det mest komiska är att SD är emot NATO, och nu ska vi tro de är med på NATO.

Jag är rätt tveksam till detta, men också fullt möjligt att de tvingas ned på knäna och är tvungna att överge ryssland, då opinionen är så extremt massiv emot rysslands krig och invasion mot Ukraina.

Nu hänger jag inte med, vad menar du? 
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-03-10 20:22:00 följande:
    Nu hänger jag inte med, vad menar du? 

Du får läsa om och ställa mer detaljerade frågor om du vill vara saklig, men det har vi alla förstått att du inte vill.
    Men nu har du chansen och berätta varför du inte förstod vad Magdalena sa om flyktingarna och att vi har en gräns vi kan ta hand om, och att andra som inte tog ansvar med Syrien flyktingar, nu måste också ta ansvar.

Eller om NATO....

Allt tyder på att du inte vill ta en saklig diskussion, och om du inte gör, så vad säger du?
    För svaret är inget utan sakligheten om det ens var oklart.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-03-10 20:32:16 följande:

Du får läsa om och ställa mer detaljerade frågor om du vill vara saklig, men det har vi alla förstått att du inte vill.
    Men nu har du chansen och berätta varför du inte förstod vad Magdalena sa om flyktingarna och att vi har en gräns vi kan ta hand om, och att andra som inte tog ansvar med Syrien flyktingar, nu måste också ta ansvar.

Eller om NATO....

Allt tyder på att du inte vill ta en saklig diskussion, och om du inte gör, så vad säger du?
    För svaret är inget utan sakligheten om det ens var oklart.

Hmm har jag missat något, finns det ett avtal eller bestämmelser som man var tvungen att läsa innan man skriver här på familjeliv. Eller har du axlat rollen som en domare, som tycker att saker och ting ska fungera på ett visst sätt? Jag skriver väl fan om vad jag vill, så länge jag inte skadar någon annan. Nää du, du tog tydligen väldigt illa upp av länken jag postade. Det var inget personligt emot dig, det var bara Maggan som klantade sig lite, man kan ju inte ligga på topp jämt.  
  • nihka
    KillBill skrev 2022-03-10 18:23:16 följande:

Nu vill nationalisterna i SD att vi glömmer hur de krupit för Putin. Det kan vi förstås inte göra:

www.dn.se/ledare/amanda-sokolnicki-nu-vill-de-att-vi-ska-glomma-hur-nationalisterna-har-krupit-for-putin/
    De vill inte att vi ska glömma. De vill att vi ska komma ihåg det som att det aldrig har hänt - som så mycket annan skit signerad SD.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?