• Dunderthunder

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-06-03 11:47:20 följande:

Förstår du vill låtsas och nu när det är så.
    Om det vore sant i extremhögern(SD och KD), så hade de aldrig sagt hårdare lagar på en specifik sak som internetförtal och sen begå brottet själv, erkänna och sen säga nej, jag är inte skyldig.

Så du glömt av allt du diskuterat innan, kanske du ska läsa tillbaka och återkomma?'
    För nu blir det parodi när glömskan inträder för dig.

Allt är svårt för dig har jag lärt mig speciellt fakta och saklighet är två extremt hopplöst svåra för dig, men fakta och saklighet är det enda som berättar något om verkligheten, men verkligheten vill du inte prata om mer än det som passar din agenda har vi alla lärt oss med din osaklighet och när de ifrågasätts av verkligheten.

Hur vet du det? De är för för att lösa problematiken, till skillnad från mogge. 

Så nu är jag glömsk och paranoid, hur skulle jag då komma ihåg att jag var paranoid lol?

Klyban, vi vet alla att du önskar att saker och ting är på andra sätt, men så är det inte, en guldstjärna för tappert försök... ;)

• klyban
    Dunderthunder skrev 2022-06-03 13:59:28 följande:
    Hur vet du det? De är för för att lösa problematiken, till skillnad från mogge. 

Så nu är jag glömsk och paranoid, hur skulle jag då komma ihåg att jag var paranoid lol?

Klyban, vi vet alla att du önskar att saker och ting är på andra sätt, men så är det inte, en guldstjärna för tappert försök... ;)

Hur vi vet det, jo, det vet vi genom handlingar och ord på detta brott som var så viktigt att öka straffen på, ja, ända tills hon själv fastnade i ett åtal om förtal.
    Och sen berätta fast hon erkände sig skyldig att hon var oskyldig och detta på ett brott som hon ansåg skulle vara hårdare straff på.
    Som du ser, extremhögern vet inte vilka ben de ska stå på när de gör egna brott.
    Och det är en sjukt intressant fråga varför man inte städar ur sitt eget hus först och före man pratar om hårdare straff.
    För berätta mig vad hårdare straff ska ge oss och om de inte ska gälla politikerna?
    Nu vet jag att du aldrig någonsin kommer närma dig detta sakligt, och det förstår jag då hyckleriet är helt omöjligt att missa och hur man särskiljer sig själv mot andra med annan politisk tillhörighet.Detta är en definition av fascism och anse att vissa lager gäller inte oss, samtidigt de säger det ska vara hårdare lagar, men inte för mig säger hon, då hon står över lagen?

Om man glömmer av viktiga saker i en diskussion, så ja, då är man glömsk men pga agendan kräver det, inte för du glömt själv, då vi alla ser och vet du låtsas bara.
    Som inte det minsta bättre om du trodde det, kanske du inte tror någon kan läsa dina inlägg mer en jag?
    Så måste det vara och förklarar ditt beteende där saker hela tiden ska låtsas om inte existerar, är verkligheten verkligen så jobbig för dig?

JA, vi vet alla att saklighet är inget du gillar, då din agenda då får MYCKET stora problem.
    Dock min förutsägelse gick in utan den allra minsta tvekan, visst är det intressant hur jag alltid har rätt om detta.
    Men kanske du är saklig nästa gång?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-06-03 14:17:30 följande:

Hur vi vet det, jo, det vet vi genom handlingar och ord på detta brott som var så viktigt att öka straffen på, ja, ända tills hon själv fastnade i ett åtal om förtal.
    Och sen berätta fast hon erkände sig skyldig att hon var oskyldig och detta på ett brott som hon ansåg skulle vara hårdare straff på.
    Som du ser, extremhögern vet inte vilka ben de ska stå på när de gör egna brott.
    Och det är en sjukt intressant fråga varför man inte städar ur sitt eget hus först och före man pratar om hårdare straff.
    För berätta mig vad hårdare straff ska ge oss och om de inte ska gälla politikerna?
    Nu vet jag att du aldrig någonsin kommer närma dig detta sakligt, och det förstår jag då hyckleriet är helt omöjligt att missa och hur man särskiljer sig själv mot andra med annan politisk tillhörighet.Detta är en definition av fascism och anse att vissa lager gäller inte oss, samtidigt de säger det ska vara hårdare lagar, men inte för mig säger hon, då hon står över lagen?

Om man glömmer av viktiga saker i en diskussion, så ja, då är man glömsk men pga agendan kräver det, inte för du glömt själv, då vi alla ser och vet du låtsas bara.
    Som inte det minsta bättre om du trodde det, kanske du inte tror någon kan läsa dina inlägg mer en jag?
    Så måste det vara och förklarar ditt beteende där saker hela tiden ska låtsas om inte existerar, är verkligheten verkligen så jobbig för dig?

JA, vi vet alla att saklighet är inget du gillar, då din agenda då får MYCKET stora problem.
    Dock min förutsägelse gick in utan den allra minsta tvekan, visst är det intressant hur jag alltid har rätt om detta.
    Men kanske du är saklig nästa gång?

KD och M är nu extremhöger enligt dig... 

Orkar inte läsa resten. Bra försök. 
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-06-03 14:20:00 följande:
    KD och M är nu extremhöger enligt dig... 

Orkar inte läsa resten. Bra försök. 

Vart skriver jag M är detta?
    Det jag skriver är något helt annat, kanske du ska läsa igen.

Ser som förutsägelsen, ingen saklighet.
    Det berättar för oss alla att du insett att saklighet aldrig kan ge dig rätt, tadaa!!!

Men visst är det sjukt intressant att du vill undvika prata om en person som säger att internetförtal ska hårdare straff, och sen när hon erkänner sig skyldig, så säger hon att hon inte ens är skyldig, fast hon erkänt och är nu lagförd.

Jag förstår detta är komisk pinsamt för er, men fascism som detta är hopplöst omöjligt att missa och där lagar inte gäller dom själva, bara alla andra.
    Då det är en av definitionerna för fascism, och fascism har vi sett dig försvara hårt när palle bränner koranen, då du vägrar ta in syftet och uppsåtet.

Jaja, kanske nästa gång vågar du svarar sakligt?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Jonnynilsson

Bara sedan 2017 har vi haft mer än 1800 skjutningar i Sverige och 250 personer har skjutits ihjäl.

Ändå försvarar landets statsminister sin misslyckade justitieminister till den grad att hon är beredd att kasta in landet i en regeringskris!

• Flash Gordon
    Dunderthunder skrev 2022-06-03 11:15:33 följande:
    Har styckmördare i Sverige ett eget parti?? Vad pratar du om? 
    Ingen av dem styckmördade.

Den ena högg ihjäl med kniv, den andre sköt med ett gevär. Men ingen av dem styckade sitt offer

.
    Blå och gul
  • Dunderthunder
    klyban skrev 2022-06-03 14:25:40 följande:

Vart skriver jag M är detta?
    Det jag skriver är något helt annat, kanske du ska läsa igen.

Ser som förutsägelsen, ingen saklighet.
    Det berättar för oss alla att du insett att saklighet aldrig kan ge dig rätt, tadaa!!!

Men visst är det sjukt intressant att du vill undvika prata om en person som säger att internetförtal ska hårdare straff, och sen när hon erkänner sig skyldig, så säger hon att hon inte ens är skyldig, fast hon erkänt och är nu lagförd.

Jag förstår detta är komisk pinsamt för er, men fascism som detta är hopplöst omöjligt att missa och där lagar inte gäller dom själva, bara alla andra.
    Då det är en av definitionerna för fascism, och fascism har vi sett dig försvara hårt när palle bränner koranen, då du vägrar ta in syftet och uppsåtet.

Jaja, kanske nästa gång vågar du svarar sakligt?

Haha vet du inte om att M är med i det hela... Fan, läs på innan du uttalar dig! 
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-06-03 15:04:34 följande:
    Haha vet du inte om att M är med i det hela... Fan, läs på innan du uttalar dig! 

Okey, då är det du som säger detta och inte jag, det måste du väl insett?
    Så vad jag ska läsa på om att du lägger M som extremhögern, det är nått du får ta ansvar för och det påståendet.
    Det fattar ju alla och när det bara är du som säger och inte jag, saklighet leder till att jag påpekar att du lägger orden i munnen på mig.
    Men antar det är enklare för dig att svara och när du får bestämma vad jag sagt, fast än det bara är du som säger och ingen annan.

Men visst är det intressant att man ska ha hårdare lagar och sen berättar det gäller inte oss själva.

Det är så man ser fascism och denna distinktionen mellan sig själv och andra, och här berättar man att vi ska ha hårdare lagar, dock gäller inte dessa oss själva.
    Och detta står du bakom menar du?

Eller kommer du bara låtsas om att allt det dåliga för dom här inte existerar?
    För det vore ju passande för någon att blunda inför fakta på det sättet.

• Padirac
    KillBill skrev 2022-06-03 13:54:46 följande:
    KillBill skrev 2022-06-03 13:55:23 följande:
    På samma tema..

Jag tycker att det ligger en del i i det Magdalena Andersson säger.

- är det politiken som oppositionen saknar förtroende för så är det inte en enskild minister som skall fällas.
    - är det Morgan Johanssons manér oppositionen inte tål så ska oppositionen inte slösa bort KUs värdefulla tid med att leka sandlådelekar.  

Tyvärr har ju SD såväl UK som hela M i koppel och UK, har han någonsin visat sig vara den vuxne i rummet? Tvärtom verkar UK vara ett svagt kort som partiledare då andra partier styr hans agerande och att han skulle bete sig annorlunda som statsminister har jag svårt att se.

KD har blivit motsvarigheten till den kristna högern i USA och M har blivit SDs målvakter.

Ingen av partierna eller deras ledare verkar ha haft med människor som SDs partiföreträdare eller ett parti som SD att göra tidigare. SD spelar skickligt ut de sämsta sidorna av den öppna demokratin med propaganda och pajaserier med målet att skapa oreda. Om de andra blå-bruna partierna tror att SD kommer att ge dem en lätt väg så är det enbart för att de  redan går i SDs koppel.

• KillBill

Jimmie Åkessons favoritband. Ränderna går aldrig ur..

https://expo.se/2022/06/sd-trummis-delar-ater-scen-med-nazister

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?