• klyban

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2022-06-07 16:00:38 följande:
    Så kanske det är. Vilket ansvar hade Magdalena Andersson som gjorde det till en kabinettsfråga?

De verkar ledsen över att det politiska rävspelet vanns av Morgan så enkelt, kanske de skulle tänkt efter före de 3 månader för valet gör något som de struntat i 8 år att göra.

Och för vad?
    Det är ju val precis runt hörnet, snack om missa målet svårt och för vad?
    Precis ingenting, så där ställer man sig frågande till vad det faktiskt ville.
    Men det kommer vi aldrig någonsin få reda på är min gissning, då de inte ens vet själva.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-07 15:57:58 följande:

Man funderar vad de gjorde där som politiker, men det vet vi aldrig komerm få svar på.
    Och det är udda saker som man vill där, och en av de tokigaste är hur putin skulle komma hit och avsätta Regeringen.
    Men det är ingen större risk putin kommer på ett bra tag dock, och detta pga de inte ens kan kriga ned ett jordbruksland som supermakt.

Digestive skrev 2022-06-07 15:42:28 följande:
    Vart kan man läsa om denna definition och att den även är så avgörande att det räcker med att blott se sig själv som oskyldig till ett brott för att vara en fascist?

Du skrev själv Redan avvisat. men du kanske tappade tråden.

Det är så populisten alltid gör och det ska vara exakt och sen nästa steg på posten är inte existerar alls och om det inte är jsut exakt, men så uppenbart, really?

Men det är en definition av fascism och när man berättar att brottet inte ska gälla mig, och det som styrker det än mer är att även så skulle det vara ett hårdare straff för aktuellt brott(Ja, men inte mig udda nog). och jag detta är en definition av fascism.

Det första kom till fel person, det var tänkt till KillBill.

I övrigt så är allvarliga anklagelser är ingenting som man ska lätt på.

Jag tvivlar på att historiens ledande fascister åtog sig straff när de kände sig oskyldiga - eller överhuvudtaget, för den delen - medan hyggligt många ser sig själva som oskyldiga till ett som brott de dömts för, utan att för den delen vara fascister.

Aja, du verkar inte ha någonting mer på fötterna än upprepningar. Frågar man om vart du överhuvudtaget får allt ifrån så är det tydligt orimligt mycket begärt.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-07 16:08:51 följande:

De verkar ledsen över att det politiska rävspelet vanns av Morgan så enkelt, kanske de skulle tänkt efter före de 3 månader för valet gör något som de struntat i 8 år att göra.

Och för vad?
    Det är ju val precis runt hörnet, snack om missa målet svårt och för vad?
    Precis ingenting, så där ställer man sig frågande till vad det faktiskt ville.
    Men det kommer vi aldrig någonsin få reda på är min gissning, då de inte ens vet själva.

Jag har vid upprepade tillfällen sagt att jag hellre såg att missförtroendet föll ut efter valet och om Morgan Johansson fick sitta kvar. Hänger du med överhuvudtaget?
  • klyban
    Digestive skrev 2022-06-07 16:14:17 följande:
    Jag har vid upprepade tillfällen sagt att jag hellre såg att missförtroendet föll ut efter valet och om Morgan Johansson fick sitta kvar. Hänger du med överhuvudtaget?
    Men nu är verkligheten en annan än vad du hellre såg, eller håller du inte med på det?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-07 15:59:36 följande:

Ja, jag upprepar det dom sagt, återkom gärna när något har ändrat sig.
    Så har vi alla fall något att diskutera.(Kanske)

Vilka har sagt vad och som avvisar Expressens uppgifter?
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-07 16:15:13 följande:
    Men nu är verkligheten en annan än vad du hellre såg, eller håller du inte med på det?
    Nej, skrev jag precis. Jag förstår missförtroendet men har inget behov av att se Morgan Johansson avgå bara några månader innan valet.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-06-07 16:12:22 följande:
    Det första kom till fel person, det var tänkt till KillBill.

I övrigt så är allvarliga anklagelser är ingenting som man ska lätt på.

Jag tvivlar på att historiens ledande fascister åtog sig straff när de kände sig oskyldiga - eller överhuvudtaget, för den delen - medan hyggligt många ser sig själva som oskyldiga till ett som brott de dömts för, utan att för den delen vara fascister.

Aja, du verkar inte ha någonting mer på fötterna än upprepningar. Frågar man om vart du överhuvudtaget får allt ifrån så är det tydligt orimligt mycket begärt.

Jo, jag såg, men Familjeliv är ett öppet forum och alla får posta.

Historiens fascister är en svartvit resa, vi pratar om begynnande fascism inte den slutliga fascismen.(Hur det gick missa fortfarande är en gåta, men antar det är pinsamt när man har en politiker som detta som berättar att h*n inte är lika inför lagen, men först ska ha sagt man ska ha hårdare straff på det som man sen berättade "Gäller inte mig!" fast jag har erkänt mig skyldig och lagförd.)

En person med integritet skulle sagt i stället jag gjorde fel och tar mitt ansvar, men det existerar inte längre så långt ut på högerkanten så de nästan trillar över kanten.
    Utan där har man alltid rätt, även när man har fel.
    Upprepa är till för de som har stora problem att förstå och att h*n berättade jag är inte skyldig, fast än en underskrift BEVISAR att så är fallet och lagförd.
    DU behöver inte oroa dig, det kommer upprepas var gång när någon tror sig "glömma av" att inte vara lika inför lagen.

• klyban
    Digestive skrev 2022-06-07 16:19:09 följande:
    Vilka har sagt vad och som avvisar Expressens uppgifter?

Du skulle återkomma när nått ändrar sig, kan inte se något har ändrat sig i detta inlägg.
    Eller glömde du kanske av att skriva detta, alternativt råka trycka iväg inlägget före du var klar?

Men återkom gärna när något ändra sig, så har vi alla fall något att diskutera.
    Eller har vi det, hon pratade ju med ingen.

Digestive skrev 2022-06-07 16:23:38 följande:
    Nej, skrev jag precis. Jag förstår missförtroendet men har inget behov av att se Morgan Johansson avgå bara några månader innan valet.

Vilket misstroende, får de styra till hösten så kommer vi bara se problemet ökar.

Men det betyder nu då vid ny regering, så ska m,an göra misstroendeomröstning om det inte minskar, annars är det EXTREMT svårt fromleri.

Och misstroende för inte gjort något fel heller, sånt är komik, utan för att inte gjort nog Förvånad
    Och ändå står vi där helt utan sakpolitiska förslag i detalj ifrån de som stod bakom.
    Det berättar att de har ingen lösning heller, ja, mer än kasta ut invandrare som brukligt.

• Digestive
    klyban skrev 2022-06-07 16:25:18 följande:

Jo, jag såg, men Familjeliv är ett öppet forum och alla får posta.

Historiens fascister är en svartvit resa, vi pratar om begynnande fascism inte den slutliga fascismen.(Hur det gick missa fortfarande är en gåta, men antar det är pinsamt när man har en politiker som detta som berättar att h*n inte är lika inför lagen, men först ska ha sagt man ska ha hårdare straff på det som man sen berättade "Gäller inte mig!" fast jag har erkänt mig skyldig och lagförd.)

En person med integritet skulle sagt i stället jag gjorde fel och tar mitt ansvar, men det existerar inte längre så långt ut på högerkanten så de nästan trillar över kanten.
    Utan där har man alltid rätt, även när man har fel.
    Upprepa är till för de som har stora problem att förstå och att h*n berättade jag är inte skyldig, fast än en underskrift BEVISAR att så är fallet och lagförd.
    DU behöver inte oroa dig, det kommer upprepas var gång när någon tror sig "glömma av" att inte vara lika inför lagen.

Nu är det inte "Gäller inte mig!" som Ebba Busch har sagt eller yrkat på.

Att låta lagen gälla för henne var exakt det som hon gjorde - det är nämligen vad man gör när man accepterar dom och straff - hon ansåg sig dock vara oskyldig.

Det är inga dålig krumbukter som du försöker få till.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-07 16:30:30 följande:

Du skulle återkomma när nått ändrar sig, kan inte se något har ändrat sig i detta inlägg.
    Eller glömde du kanske av att skriva detta, alternativt råka trycka iväg inlägget före du var klar?

Men återkom gärna när något ändra sig, så har vi alla fall något att diskutera.
    Eller har vi det, hon pratade ju med ingen.

Digestive skrev 2022-06-07 16:23:38 följande:

Vilket misstroende, får de styra till hösten så kommer vi bara se problemet ökar.

Men det betyder nu då vid ny regering, så ska m,an göra misstroendeomröstning om det inte minskar, annars är det EXTREMT svårt fromleri.

Och misstroende för inte gjort något fel heller, sånt är komik, utan för att inte gjort nog Förvånad
    Och ändå står vi där helt utan sakpolitiska förslag i detalj ifrån de som stod bakom.
    Det berättar att de har ingen lösning heller, ja, mer än kasta ut invandrare som brukligt.

Nej, jag undrade bara vad du snackade om.

Jag kan återkomma om mer uppgifter dyker upp.

Missförtroendet för Morgan Johansson, vad annars? Det är möjligt att det blir fler misstroendeförklaringar men jag ser inte riktigt problemet med det - det är ett av riksdagens demokratiska verktyg.

Va?

Missförtroendet handlar snarare om att Morgan Johansson inte gör ett tillräckligt bra jobb. Oppositionen har gott om politik inom Morgan Johanssons nuvarande område, har du missat det så är du inte riktigt vaken.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?