Padirac skrev 2022-06-06 09:56:56 följande:
Det behövs inte jämföras med någonting annat än vad som faktiskt skett för att det skall vara objektivt.
Det objektiva har inte med vad jag eller du eller någon annan anser eller har för uppfattning om Trump.
Att du anför dessa saker menar jag visar tydligt att du inte har en aning om vad objektiv eller opartisk betyder i sammanhanget.
Så det handlar om köer och underbemanning? Eller handlar det om människor som blir sjuka under en pandemi?
Ja, i pandemin vinter/vårvinter 2022 var många drabbade av sjukdom - det gäller också SÄPO - men det har inte med dagens köer på de svenska eller europeiska flygplatserna att göra. Det är det företags som anlitats för att genomföra säkerhetskontroller på arlanda som inte har anställt den personal de behöver i tid. SÄPOs och andra myndigheters handläggning av säkerhetskontroller mm är sedan våren tillbaks på normala. För övrigt har alla större flygplatser i Europa liknande problem.
Jag tror inte att det är rimligt att lägga ansvaret för detta företags brist på framförhållning på regeringen eller på justitieministern - de har som sagt ingenting med det operativa arbetet att göra. de skjuter till medel och skriver regleringsbrev till myndigheterna.
Misstroendet för MJ bygger för övrigt på att oppositionen ogillar MJ personligen, de kan trots allt som gjorts med straffskärpningar och polisens ökade resurser de själva eferfrågat inte säga någonting bra. De kan så att säga inte göra en objektiv bedömning av saken, de är känslostyrda.
Du menar att Donald Trumps hantering av pandemin var dålig men jämför det inte med resultatet och alternativet under Joe Biden. Det är givetvis allt annat än en objektiv bedömning - det är att bedöma någonting i ett vakuum med dina känslor som enda guide.
Larmet var inte om specifikt köer utan om potentiella säkerhetsbrister på flygplatser och myndigheter på grund av underbemanning. Du resonerar som om underbemanningen i säkerhetstjänster på flygplatser och myndigheter
alltid och
enbart innebär köer på Arlanda.